مقایسه گلکسی نوت ۹ و نوت ۸ :چه چیزهایی تغییر کرد

dd629ec922e041b407c4764c8248413c
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقایسه گلکسی نوت ۹ و نوت ۸ :چه چیزهایی تغییر کرد

شرکت سامسونگ اخیرا نسل جدید گوشی هوشمند پرچمدار گلکسی نوت را به نام گلکسی نوت ۹ رونمایی کرد. اسمارتفونی که مشخصات بزرگی داشته و حقیقتا یک پرچمدار ارزشمند می باشد.

پیش از آن که سامسونگ برنامه ای برای رونمایی آن داشته باشد با شایعات بسیاری رو به رو شدیم که هریک به موضوعی اشاره داشتند و ویژگی از این اسمارتفون را آشکار می ساختند.

حال که این شرکت کره ای تصمیم گرفت آن را رونمایی کند در حال حاضر مشخص شد این محصول جدید چه ارتقایی نسبت به نسل قبل خود پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم شما را با تغییرات حاصل شده گلکسی نوت ۹ آشنا سازیم:

blankطراحی

در بحث طراحی گلکسی نوت ۹ تغییرات خاصی نداشته و هنگامی که در نگاه نخست آن را مشاهده می کنید شاید بین این دو مدل اشتباه ظاهری صورت گیرد که عجیب نیست. البته تغییری که در قسمت طراحی این پرچمدار انجام گرفته به بخش عقب مربوط می شود. به شکلی که سنسور اثرانگشت دیگر در کنار دوربین قرار نداشته و برای راحتی کاربر به قسمت زیرین دوربین منتقل شد. از این رو افراد به راحتی می توانند سنسور اثرانگشت را به کار گیرد. جنس بدنه همانند قبل از همان فلز و شیشه است تا تجربه کاربری پریمیومی به دست دهد. تجربه ای که برای طرفداران گوشی های هوشمند پرچمدار لذت بخش است. از آنجایی که باتری پرظرفیتی به این مدل افزوده شده ابعاد بزرگتری را در کنار وزن بیشتر گلکسی نوت ۹ شاهد هستیم. با این حساب در بحث طراحی تغییرات اندک بوده اما ابعاد و وزن افزایش یافته است.

blankصفحه نمایش

اگرچه سامسونگ در تبلیغات خود خبر از افزایش یک دهم اینچی سایز صفحه نمایش گلکسی نوت ۹ داده اما این افزایش به خوبی مشخص نیست و باید کمی دقت به خرج داد. گلکسی نوت ۹ با نمایشگر ۶.۴ اینچی هیچ تفاوتی در بحث رزولوشن با مدل قبلی خود گلکسی نوت ۸ ندارد. بنابراین همچنان کیفیت نمایشگر QHD+ برای نسل جدید گلکسی نوت لحاظ شده تا تجربه خوب همیشگی باری دیگر احساس شود.

سخت افزار

یکی از بخش های مهم گوشی های هوشمند قسمت سخت افزاری بوده و گلکسی نوت ۹ نیز در این بخش یک مدل کامل قلمداد می شود. پردازنده هشت هسته ای اگزینوس ۹۸۱۰ یا اسنپدراگون ۸۴۵ نسبت به اگزینوس ۸۸۹۵ یا اسنپدراگون ۸۳۵ گلکسی نوت ۸ یک مدل ارتقا یافته بوده که بدون شک می تواند عملکردی بهتر را از خود نشان دهد. حافظه رم ۶ گیگابایتی را در هر دو مدل شاهد هستیم با این تفاوت که گلکسی نوت ۹ نسخه ۸ گیگابایت رم نیز دارد. در بحث حافظه داخلی گلکسی نوت ۸ آخرین نسخه آن ۲۵۶ گیگابایت می باشد اما در گلکسی نوت ۹ با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت اس دی ۵۱۲ گیگابایتی می تواند در مجموع حافظه ۱ ترابایتی را به دنبال داشته باشد. با این حساب در قسمت سخت افزاری ارتقا چشمگیری صورت گرفته است.

blankدوربین

در بخش دوربین گلکسی نوت ۹ همچنان یک مدل با دوربین دوگانه است و از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت تغییردیافراگم بهره می برد. دوربین گلکسی نوت ۹ نسبت به ۸ اختلاف بسیاری نداشته اما قابلیت تصویربرداری صحنه آهسته ۹۶۰fps نیز برای آن در نظر گرفته شده تا یک مدل ارتقایافته محسوب شود. دوربین سلفی در هر دو مدل یکسان است از نوع ۸ مگاپیکسلی می باشد. با این حساب در قسمت دوربین سامسونگ تاحدودی تغییراتی حاصل کرده است.

blankباتری

یکی از بارزترین قسمت های گلکسی نوت ۹ افزوده شدن یک باتری پرظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپریست. این در حالی بوده که سامسونگ سال گذشته گلکسی نوت ۸ را تنها با یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری همراه ساخت. با این حساب می توان تا یک روز  گلکسی نوت ۹ را بدون نیاز به استفاده از شارژ مورد استفاده قرار داد. ضررهایی که گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ به دنبال داشت، این شرکت را مجاب کرد تا باتری کم ظرفیتی برای گلکسی نوت ۸ در نظر گیرد اما با وجود تیمی متخصص مشکل در گلکسی نوت ۹ برطرف شد.

منبع

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار