مقایسه گلکسی بادز پرو یا ایرپاد پرو

dd0499a02e4148b1908088d45beb9633
زمان مطالعه: 4 دقیقه

تا چند وقت پیش استفاده از هندزفری‌ها و هدفون‌های سیمی رواج بسیاری داشت، اما مدتی است که استفاده از هدفون‌های بی‌سیم رواج بسیاری یافته است. از این رو شرکت‌های مطرحی هم وارد میدان شده و اقدام به این هدفون‌ها کرده‌اند که از مطرح‌ترین شرکت‌های این حوزه، همانند حوزه تلفن‌های همراه هوشمند می‌توان به اپل و سامسونگ اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم دو مورد از بهترین و با کیفیت‌ترین تولیدات این دو شرکت را به شما معرفی کرده و آن‌ها را مقایسه کنیم. سامسونگ گلکسی بادز پرو و اپل ایرپاد پرو که طرفداران زیاد و البته قیمتی بالا دارند. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

گلکسی بادز پرو یا ایرپاد پرومقایسه طراحی گلکسی بادز پرو و ایرپاد پرو

ابتدا به سراغ کیس هدفون‌ها می‌رویم. گلکسی بادز پرو دارای کیسی با رنگ‌های پیش‌فرض تیره دارد، اما در کیس ایرپاد پرو، رنگ سفید به عنوان رنگ پیش فرض انتخاب شده است. در کل ابعاد هدفون‌های سامسونگ از ایرپاد پرو کوچکتر است و این مسئله بر روی کیس هم خود نمایی می‌کند. کیس گلکسی بادز پرو از جنس پلاستیک مات تشکیل شده، اما کیس ایرپاد پرو شفافیت خاصی دارد و وقتی در مقابل نور قرار می‌گیرد، انعکاس کوچکی از نور را از سطح آن می‌توان مشاهده کرد.

کیس گلکسی بادز پرو به حالت جعبه جواهرات باز می‌شود و حس و حال کلاسیک خوبی را به کار منتقل می‌کند، اما کیس ایرپاد پرو از همان طراحی پیش‌فرض هدفون‌های بی‌سیم بهره می‌برد. سطح رویی هدفون‌های گلکسی بادز پرو به صورت شفاف طراحی شده اما بقیه سطح بدنه مات است. ایرپاد پرو هم بدنه یکدست مات دارد. وقتی که گلکسی بادز پرو را در داخل گوش قرار می‌دهید، این هدفون کاملا داخل گوش را پوشش می‌دهد و هیچ قسمت از آن خارج از گوش دیده نمی‌شود، ولی ایرپاد پرو در قسمت انتهایی کمی ارتفاع دارد و هنگام گذاشتن هدفون داخل گوش این بخش بیرون گوش قرار می‌گیرد. اینکه شما کدام مدل را دوست دارید، قطعا مربوط به سلیقه شما است، اما چیزی که روشن است، این است که درآوردن ایرپاد پرو از داخل گوشی به خاطر آن یک قسمت اضافی، راحت‌تر از خارج کردن گلکسی بادز از گوش است. تقریبا به لحاظ ظاهری این دو مورد هیچ شباهتی به هم ندارند، پس این نکته که کدام را انتخاب کنید، بیشتر سلیقه‌ای است. 

گلکسی بادز پرو یا ایرپاد پرومشخصات فنی هدفون‌ها

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، اکنون درباره دو مورد از گران قیمت‌ترین هدفون‌های بازار صحبت می‌کنیم، بنابراین انتظاراتی از هدفون‌ها داریم. مثل اینکه صدای پخش شده نویز نداشته باشد. هدفون مجهز به میکروفون باشد و این میکروفون خود نویزگیر داشته باشد و مسائلی از این قبیل.

هم گلکسی بادز پرو و هم ایرپاد پرو مجهز به قابلیت نویز کنسلینگ فعال یا ANC هستند. ایرپاد پرو از یک میکروفون دوگانه بهره می‌برد، اما گلکسی بادز پرو دارای میکروفون سه گانه است. در بخش میکروفون هم هردو قابلیت حذف نویز را دارند. اما اگر بخواهیم به سایر مشخصات این هدفون‌ها اشاره کنیم، می‌توان موارد زیر را به تفکیک برای هر کدام بیان کرد.

  • سایر مشخصات گلکسی ایربادز پرو:

+ اسپیکر دوگانه

+ درایورهای ساخت AKG

+ دارای ووفر ۱۱ میلی‌متری برای افزایش کیفیت صدای بم

+ دارای توییتر ۶.۵ میلی‌متری برای ایجاد صدایی واضح با حداقل اعوجاج

+ سنسور شتاب‌سنج، مجاورت، اثر هال، ژیروسکوپ

  • سایر مشخصات ایرپاد پرو:

+ شتاب‌سنج تشخیص حرکت

+ حسگر دوگانه اپتیکال

+ شتاب‌سنج تشخیص گفتار

+ حسگر orce sensor برای تشخیص ژست‌های حرکتی و کنترل هدفون

+ استفاده از درایور و آمپلی‌فایر شخصی‌سازه شده اپل

گلکسی بادز پرو یا ایرپاد پرواتصالات و امکانات هدفون‌ها

هر دو مورد با بلوتوث نسخه ۵ کار می‌کنند. شارژ ایرپاد پرو از طریق محفظه شارژ با درگاه لایتنینگ و شارژ بی‌سیم Qi صورت می‌پذیرد. برای شارژ گلکسی ایربادز پرو هم یا باید از طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C و یا از طریق شارژ بی‌سیم Qi اقدام کنید. و اما برویم به سراغ میزان شارژدهی هدفون‌ها که مسله بسیار مهمی است. 

گلکسی ایربادز پرو قادر به حفظ شارژ به مدت حداکثر ۴.۵ ساعت با روشن بودن حذف نویز و دستیار صوتی، حداکثر ۵ ساعت با روشن بودن حذف نویز یا دستیار صوتی و حداکثر ۸ ساعت با خاموش بودن حذف نویز و دستیار صوتی است. ایرپاد پرو هم قادر به حفظ شارژ به مدت حداکثر ۴.۵ ساعت حالت پخش صدا با روشن بودن حذف نویز، حداکثر ۵ ساعت حالت پخش صدا با خاموش بودن حذف نویز و حداکثر ۳.۵ ساعت حالت مکالمه است.

یکی از مهم‌ترین موارد به غیر از میزان شارژدهی، میزان مقاومت در برابر آب است. ایپرپاد پرو دارای گواهینامه IPX4 است. یعنی در برابر پاشش آب و تعریق مقاوم است، اما عملکرد گلکسی ایربادز پرو در این مورد بهتر است. این هدفون موفق به کسب گواهینامه IPX7 شده. یعنی می‌تواند در عمق یک متری آب، حداکثر تا ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

و اما به لحاظ امکانات نرم‌افزاری باید گفت که گلکسی بادز پرو سازگار با دستگاه‌های اندرویدی با نسخه ۷.۰ و بالاتر است البته دستگاه‌هایی که رم بیشتر از ۱.۵ گیگابایت داشته باشند. ایرپاد پرو اپل هم بهترین عملکرد را با آیفون‌، آیپد، اپل‌ TV، اپل واچ و کامپیوترهای مک با آخرین نسخه سیستم‌عامل نشان می‌دهد.

گلکسی بادز پرو یا ایرپاد پروجمع‌بندی

گلکسی ایربادز پرو و ایرپاد پرو هر دو از باکیفیت‌ترین هدفون‌های بی‌سیم بازار ایران هستند. ایرپاد پرو قیمت حدودا پنج و نیم ملیونی دارد و گلکسی ایربادز پرو قیمت تقریبا سه ملیونی. اینکه شما کدام یک کدام یک را ترجیح می‌دهید مسئله مهمی است. البته اینکه دیوایس‌های شما هم از چه برندی هستند قطعا تاثیر زیادی دارد. مقایسه بین این بیشتر برای کسانی خوب است که هم از دیوایس‌های اندرویدی استفاده می‌کنند و هم از محصولات اپل و قصد خرید هدفون برای یکی از آنها را دارند. تنها نکته قابل ذکر این است که ای کاش اپل برای هدفون خود می‌توانست گواهینامه IPX7 بگیرد. هدفونی با این قیمت باید که در مقابل آب مقاومت بیشتری داشت، اما به هرحال متاسفانه این اتفاق نیافتاده است و می‌توان گفت یکی از عوامل اصلی گرانی این هدفون برند اپل است.

نظر شما در این رابطه با گلکسی ایربادز پرو سامسونگ و ایرپاد پرو اپل چیست؟ ارزش خرید کدام یک را بالاتر می‌دانید؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار