مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس و ایسوس راگ فون ۲

6cf7ce208077869940b899cd0cc4d06c
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقایسه ی سریع و در یک نگاه

اگر علاقمند هستنید تا با مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس و ایسوس راگ فون ۲ از راز و رمزهای این دو گوشی آشنا شوید در ادامه با ما همراه شوید.  آیفون ۱۱ پرو مکس را می‌توان بهترین گوشی هوشمند کمپانی اپل دانست که در اکتبر سال ۲۰۱۹ روانه بازار شده است. در مقابل گوشی راگ فون ۲ متعلق به کمپانی ایسوس را داریم که به‌عنوان قدرتمندترین گوشی اندرویدی جهان در سال ۲۰۱۹ شناخته می‌شود. این دو گوشی هوشمند مشخصات فنی بسیار پیشرفته‌ای را به‌طور مشترک در اختیار خریداران قرار می‌دهند که می‌توان به صفحه نمایش بزرگ‌تر از ۶.۶ اینچی برای هر دو مدل اشاره کرد. در کنار آن تفاوت‌هایی هم در ویژگی‌ آن‌ها دیده می‌شود که مخصوصا در زمینه‌ی دوربین و سیستم‌عامل به‌طور چشم‌گیری این تفاوت دیده می‌شود. در اینجا مقایسه کاملی از این دو گوشی هوشمند پرقدرت آورده‌ایم که می‌تواند کمک زیادی به انتخاب شما از این بین داشته باشد.

آیفون ۱۱ پرو مکس رنگ‌های سنتی خود متشکل از خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی را با اضافه کردن سبز نیمه شبی به این طیف، حفظ کرده است. راگ فون ۲ هم تنها با رنگ مشکلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

  • صفحه نمایش و طراحی

مقایسه‌ی راگ فون 2 و آیفون 11 پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس صفحه نمایش ۶.۵ اینچی اولد آیفون XS را حفظ کرده است و رزولوشن عالی ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ یا همون Full HD+ را ارائه می‌کند و از تکنولوژی ناچ هم در آن استفاده شده است. راگ غون ۲ صفحه نمایش بزرگ‌تر ۶.۵۹ اینجی دارد که رزولوشن مشابه Full HD+ را ارائه می‌:ند، اما از تکنولوژی آمولد در آن استفاده شده است.

در شکل ظاهری این دو گوشی هم تفاوت‌هایی وجود دارد، آیفون از همان مدل جلوی گوشی در محصولات قبلی خود استفاده کرده است، اما به‌دلیل اضافه شدن دوربین سوم، بدنه‌ی پشت گوشی تغییراتی داشته است. نتیجه‌ی این تغییر این بوده است که یک شبکه مربعی صاف و براق در گوشی چپ بالای گوشی دیده می‌شود.

گوشی ایسوس از ناچ (بریدگی صفحه نمایش) خاصی برخوردار نیست. این محصول از ویژگی‌های طراحی خاصی استفاده کرده است تا چشم مخاطب گیمر را به‌سمت خود جذب کند. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به استفاده از یک LED اشاره کرد که برند خاص ROG یا همان Republic of Gamers را به‌شکل درخشان‌تری به‌نمایش می‌گذارد.

  • مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس و ایسوس راگ فون ۲ از نظر دوربین

مقایسه آیفون 11 پرو مکس و ایسوس راگ فون 2

آیفون ۱۱ پرو مکس با استفاده از یک دوربین سه‌گانه، برتری محسوسی نسبت به راگ فون ۲ دارد، این سه دوربین به‌ترتیب از لنز اولترا با دریچه‌ی دیافراگم f/2.4، لنز عریض با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 و لنز تله‌فوتو با دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 تشکیل شده است که همگی هم از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. لنزهای جلویی هم وضوح کاملا یکسانی دارند.

اگرچه راگ فون ۲ رزولوشن بالاتری نسبت به آیفون دارد، اما دوربین اصلی آن تنها از دو دوربین تشکیل شده است. لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است و دوربین ثانویه هم با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در پشت گوشی قرار گرفته است. عملکرد دوربین سلفی راگ فون ۲ نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس بهتر است و سنسور ۲۴ مگاپیکسلی آن غوغایی به‌پا می‌کند. همچنین باید گفت که هر دو گوشی از حالت پرتره برخوردار هستند.

  • عملکرد و حافظه ذخیره سازی در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس و ایسوس راگ فون ۲

مقایسه آیفون 11 پرو مکس و ایسوس راگ فون 2

مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس و ایسوس راگ فون ۲ از نظر سخت‌افزاری در موقعیت سختی قرار خواهند گرفت. آیفون ۱۱ پرو مکس از تراشه قدرتمند A13 Bionic استفاده می‌کند، که انتظار می‌رود با استفاده از ۶ هسته‌ی قدرتمند، ۲۰ درصد سریع‌تر از A12 Bionic باشد و ۴۰ درصد هم انرژی کمتری نسبت به آن مصرف کند.

راگ فون ۲ چیزی از آیفون کم ندارد. گوشی ایسوس از بهترین پردازنده موجود در بازار یعنی اسنپ دراگون ۸۵۵ استفاده می‌کند که از هشت هسته با نهایت فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتزی برخوردار است. این گوشی هوشمند هنوز هم از میزان رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند؛ موردی که اپل هنوز اطلاعاتی از آن را در مورد گوشی‌های خود منتشر نمی‌کند. با این جال منابع خارجی گزارش داده‌اند که گوشی اپل از ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کند.

در مورد ذخیره سازی باید گفت که محصول اپل در مدل‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است و راگ فون ۲ هم دارای دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است. گفتنی است که هیچ‌کدام از این دو گوشی، امکان افزایش حافظه با مموری کارت را فراهم نمی‌کنند.

  • باتری

مقایسه‌ی راگ فون 2 و آیفون 11 پرو مکس

راگ فون ۲ از حیث باتری گوشی بسیار قدرتمندی است. این محصول از یک باتری با ظرفیت ۶ هزار میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند که باید انرژی کافی برای گیمرهایی که ساعت‌ها به تجربه‌ی بازی‌های مختلف می‌پردازند را فراهم کند.

آیفون ۱۱ پرو مکس دقیقا مانند دیگر محصولات اپل، اطلاعاتی از باتری مورد استفاده را ارائه نمی‌کند. طبق اطلاعات غیر رسمی، ظرفیت باتری آیفون ۱۱ پرو مکس ۳۹۶۹ میلی آمپر ساعت است. شرکت سازنده گزارش داده است که باتری این محصول می‌تواند ۵ ساعت بیشتر از مدل قبلی عمر داشته باشد.

هر دو دستگاه از فناوری شارژ سریع برخوردار هستند و می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی کناری خودشان را هم شارژ کنند.

  • سیستم و ویژگی‌ها

مقایسه‌ی راگ فون 2 و آیفون 11 پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکسمجهز به سیستم‌عامل iOS 13 است که به‌عنوان جدیدترین سیستم‌عامل کمپانی اپل شناخته می‌شود. این سیستم‌عامل از ویژگی دارک مود برخوردار است. راگ فون ۲ هم با اندروید ۹.۰ اجرا می‌شود، اما شاکله آن روی رابط کاربری اختصاصی ایسوس پیاده‌سازی شده است. این رابط کاربری ROG UI نامیده شده است و شامل آیکون‌هایی است که با هدف جذب مخاطبین گیمر طراحی شده است. کاربران می‌توانند در صورت عدم تمایل، رابط کاربری را به Zen UI تغییر دهند که مدل ساده‌تری از این رابط کاربری است.

همچنین باید گفت که آیفون دوربین TrueDepth را حفظ کرده است و وجود گواهینامه IP68 هم سبب می‌شود که گوشی در برابر گرد و غبار و آب مقاوم باشد. هر دو گوشی از NFC در طراحی خودشان بهره می‌برند.

گفتنی است که راگ فون ۲ دارای چندین لوازم جانبی اضافه هم است که می‌توان به صفحه نمایش دوم، سیستم خنک کننده، کابل‌های اتصال به مانیتور، صفحه کلید، ماوس، پلیر مخصوص و همچنین یک باتری اضافه ۵ هزار میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

  • قیمت

آیفون ۱۱ پرو مکس با قیمت ۱۵ میلیون تومان (۹۹۹ دلار) روانه بازار شده است، اما می‌توان آن را در خرده فروشی‌های آنلاین به قیمت‌های کمتری هم خریداری کرد. گوشی ایسوس راگ فون ۲ را هم می‌توانید در وبسایت رسمی ایسوس به قیمت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۹۰۰ دلار) تهیه کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار