مقایسه گلکسیA21s با A31

e3fcb358adac61e900b4ba7f797644ee
زمان مطالعه: 4 دقیقه

حتما تاکنون برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید گوشی هوشمند بین خرید دو گوشی مردد باشید و ندانید که باید کدام را بخرید. علت این دو دلی می‌تواند شباهت ظاهری، شباهت سخت‌افزاری یا هر دو مورد باشد. در این مطلب قرار است بین دو گوشی galaxy A21s و galaxy A31 مقایسه‌ای داشته باشیم. لفا تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. 

شباهت‌ها و تفاوت‌های ظاهری galaxy A21s و galaxy A31

این دو گوشی دقیقا مانند یکدیگر طراحی شده‌اند و اختلاف بسیاری کمی به لحاظ ظاهری باهم دارند. هر دو مورد دارای دوربین اصلی چهارگانه هستند که دقیقا به یک شکل به همراه فلاش دوربین در داخل یک قاب مستطیلی شکل قرار گرفته‌اند. میزان قوس پنل پشتی هنگام ملحق شدن به فریم میانی، طراحی فریم میانی و فاصله نمایشگر از حاشیه در پنل جلویی تقریبا به یک شکل است. تنها دو مورد متفاوت در گوشی وجود دارد که عبارت‌اند از حسگر اثر انگشت و دوربین سلفی. 

در galaxy A21s حسگر اثر انگشت بر روی پنل پشتی دیده می‌شود اما چنین چیزی بر روی galaxy A31 وجود ندارد. حسگر اثر انگشت galaxy A31 بر روی صفحه نمایش تعبیه شده و نسبت به A21s مدرن‌تر است؛ و اما در مورد دوربین سلفی. دوربین سلفی galaxy A21s به صورت پانچول طراحی شده و در سمت چپ صفحه نمایش دیده می‌شود، اما در galaxy A31 دوربین به صورت ناچ قطره‌ای طراحی شده و در وسط حاشیه بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

مقایسه سخت افزار گلکسیA21s با A31شباهت‌ها و تفاوت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری galaxy A21s و galaxy A31

سامسونگ در گوشی هوشمند galaxy A21s از پردازنده‌ اختصاصی خود یعنی تراشه ۸ نانومتری Exynos 850 استفاده کرده است که شامل  دو مجموعه با ۴ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 است، اما galaxy A31 از تراشه ۱۲ نانومتری Mediatek MT6768 Helio P65 با ۲ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A75 و ۶ هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌برد. و اما برویم به سراغ پردازنده گرافیکی. هر دو گوشی از تراشه Mali-G52 به عنوان پردازنده گرافیکی بهره می‌برند و از این لحاظ هیچ تفاوتی باهم ندارند.

مورد بعدی که برای همه خریداران مهم است میزان حافظه است. galaxy A21s با وجود ۹ مدل مختلف به لحاظ حافظه رم و حافظه داخلی بیشترین طیف از کاربران با توانایی اقتصادی مختلف را در برمی‌گیرد، اما galaxy A31 به این صورت نیست و فقط در چهار مدل روانه بازار شده است. galaxy A21s با حافظه‌های ۲، ۳، ۴ و ۶ گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود اما مدل‌های مختلف galaxy A31 به شرح زیر است:

  • حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی
  • حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
  • حافظه رم ۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی
  • حافظه رم ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی

حال برویم به سراغ مقایسه نرم‌افزاری. هر دو این گوشی‌ها در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده‌اند و هر دو مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۱۰ هستند. البته آپدیت سیستم‌عامل برای galaxy A21s منتشر شده و این گوشی می‌تواند از اندروید ۱۱ هم بهره ببرد، اما براساس آخرین اطلاعات تا به این لحظه برای galaxy A31 آپدیتی منتشر نشده است. متاسفانه این روند در رابط کاربری گوشی‌ها هم حفظ شده است. A21s ازOne UI 3.1  بهره می‌برد، اما A31 مبتنی بر One UI 2.5 است.

مقایسه دوربین گلکسیA21s با A31مقایسه دوربین‌ها و باتری galaxy A21s و galaxy A31

لنز واید هر دو گوشی، ۴۸ مگاپیکسل است و یک لنز ۸ مگاپیکسلی با پوشش ۱۲۳ درجه به‌عنوان برای عکاسی در حالت واید برای هر دو گوشی در نظر گرفته شده، اما در لنزهای ماکرو و عمیق قضیه فرق می‌کند. این دو لنز در هر A31، ۵ مگاپیکسلی اما در A21s، دو مگاپیکسلی هستند. دوربین سلفی A21s، ۱۳ مگاپیکسلی است اما A31 از یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. هر دو گوشی قادر به فیلم‌برداری در حالت فول‌اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم برثانیه هستند.

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود فکر کنیم این دو گوشی کاملا شبیه هم هستند، باتری و میزان توان ورودی آن‌ها است. هر دو گوشی دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری هستند که می‌توانید آن را با استفاده از یک شارژر سریع ۱۵ واتی آن‌ها را شارژ کنید. این میزان از باتری برای هردو گوشی قابل توجه است و به هیچ وجه برای کاربران اذیت کننده نخواهد بود.

مقایسه گلکسیA21s با A31کلام آخر و جمع‌بندی نهایی

براساس اطلاعاتی که تاکنون کسب کردید، این دو گوشی شباهت‌های زیادی به هم دارند. در برخی موارد A21s عملکرد بهتری دارد و در برخی موارد A31. اجازه دهید یک بار دیگر شباهت‌ها و تفاوت‌ها را به طور خلاصه مرور کنیم و بدانیم که این دو گوشی در چه زمینه‌هایی شباهت و در چه زمینه‌هایی تفاوت دارند.

شباهت‌ها:

+ طراحی کلی بدنه

+ پردازنده گرافیکی یکسان

+ لنز واید و اولترا واید کاملاً یکسان

+ هر دو گوشی برپایی اندروید ۱۰ روانه بازار شده اند

+ باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری

+ توانایی شارژ سریع ۱۵ واتی

و اما تفاوت‌ها:

– تفاوت در طراحی حسگر اثر انگشت

– تفاوت در طراحی دوربین سلفی

– تفاوت در قدرت دوربینهای سلفی

– پردازنده‌های مرکزی متفاوت

– حافظه رم و حافظه داخلی متنوع

– تفاوت لنزهای عمیق و ماکرو در دو گوشی

وجود این تفاوت‌ها باعث ایجاد تفاوت قیمت در حدود ۵۰ دلار بین دو گوشی شده است و خرید A21s هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. آنچه را که باید در رابطه با این دو گوشی می‌دانستید قطعاً با خواندن این مقاله به دست آورده‌اید. برای این که یکی از این دو گوشی را انتخاب کنید باید به سلیقه و بودجه خودتان توجه کنید. اگر جزو افرادی هستید که با پردازنده‌های اختصاصی سامسونگ مشکل دارند، می‌توانید به سراغ A31 بروید؛ یا اگر یک گوشی کاملا اقتصادی می‌خواهید و قرار نیست زیاد با آن کار کنید، می‌توانید به سراغ A21s بروید. درهرحال نظر نهایی را شما خواهید داد. حال شما بگویید که کدام یک از این گوشی‌ها را برای خرید خود انتخاب می‌کنید و به چه دلیل؟ لطفاً نظرات خود را با ما و خوانندگان عزیز این مقاله به اشتراک بگذارید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار