آمریکا به شواهدی در رابطه با جاسوسی شرکت هوآوی برای چینی‌ها دست پیدا کرد

837f24502444f200bf698c37b2db0dc7
زمان مطالعه: 1 دقیقه

آمریکا به شواهدی در رابطه با جاسوسی شرکت هوآوی برای چینی‌ها دست پیدا کرد

همانطور که می‌دانید در این اواخر به دلیل مسائل سیاسی که بین دولت آمریکا و شرکت هواوی وجود دارد، دولت آمریکا بیش‌ از اندازه در حال سنگ‌انداختن جلوی پای شرکت هواوی است. از این‌رو دولت آمریکا دوباره پا روی دم شرکت هواوی گذاشته است و ادعا کرده است که این کمپانی برای دولت چین جاسوسی می‌کند. در مقابل نیز کمپانی هواوی مدعی شده است تمام گفته‌های ترامپ و دولتش تنها در حد یاوه‌گویی است.

نشریه تایمز در همین زمینه گزارشاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد، دولت آمریکا شواهد و مدارکی را در این زمینه که شرکت هواوی برای دولت چین جاسوسی می‌کند یافته است. درصورتی که کمپانی هواوی ادعا کرده بود دولت آمریکا برای اثبات این حرفش هیچ مدرکی در دست ندارد. البته لازم است اشاره کنیم که دولت آمریکا هنوز اسناد و مدارک جاسوسی‌کردن کمپانی هواوی برای دولت چین را منتشر نکرده است. اما نشریه تایمز اعلام کرده است که کمپانی هواوی بخشی از بودجه مورد نیازش را از پکن دریافت می‌کند از این‌رو این امکان وجود دارد که ادعای دولت آمریکا در زمینه جاسوسی هواوی صحت داشته باشد.

اما کمپانی هواوی باز هم با چنین ادعاهایی مخالفت کرده است و اعلام کرده که یک شرکت خصوصی است که هیچ دولتی به‌خصوص دولت چین حق دخالت در کارهای آن را ندارد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار