بررسی آنر ۹ ماه درخشنده هواوی

ef4ea94a9e766b921bc0dd8adb7fec4b
زمان مطالعه: 7 دقیقه
محتوا پنهان

گوشی هواوی آنر ۹ (Huawei Honor 9) تازه ترین محصول  برند آنر هواوی  محسوب میشه، که دارای مشخصات و خصیصه های فنی سخت افزاری قابل قبولیه، و از طرفی بخاطر قیمت مناسب آن دربازار در مقایسه با قابلیت هایی که دارد، خیلی مشتاق هستند تا عملکرد این محصول را در مقایسه با رقبای هم تراز خودش بدونن…

آنر ۹

حتما اسمارت فون آنر ۸ هواوی رو بخاطر داردید، که در سال گذشته وارد بازار شد.

که البته هم مورد استقبال خوب خریداران هم قرار گرفت. حالا آنر۹ نیز برای گرفتن سهمی از بازار وارد اون شده، تا از پرچم داران سری آنر دربازار  حضورشون کم رنگ نشه. میدان دار ۲۰۱۷ نه تنها از نظر طراحی بسیاز زیبا و درخشنده شد، بلکه بر روی آن همه زرق و برقی که به خود گرفته یک پردازنده سیلیکون قرار گرفته، که قبلا در سری  پی ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته بود. تا با کمک این پردازنده بتونه حضور پیشرفته تری نسبت به نسل های قبل خودش در بازار داشته باشه.

بنابراین اگه شما قصد خرید یک گوشی هوشمند رو درآینده نزدیک دارید، میتونید یک نگاهی هم به مشخصات فنی این اسمارت فون بندازید.

مشخصات فنی هواوی آنر۹ (Huawei Honor 9) 

  • طول بدنه :  ۱۴۷.۳ میلی متر (۵.۸۰ اینچ)
  • ضخامت بدنه : ۷.۵ میلی متر (۰.۳۰ اینچ)
  • عرض بدنه :  ۷۰.۹ میلی متر (۲.۷۹ اینچ)
  • وزن گوشی :  ۱۵۵ گرم
  • تنوع رنگ : خاکستری، آبی، مشکی و طلایی
  • جنس بدنه : آلومینیوم، پلاستیک و شیشه
  • پوشش محافظتی به کار رفته : گوریلا گلس ۳ بر روی پنل پشتی
  • استاندارد مقاومتی : اعلان نشده
  • پورت های ورودی : یو اس بی تایپ سی ۱.۰ (از نوع ریورسیبل) و جک ۳.۵ میلی متری هدفون
  • پردازنده مرکزی : های سیلیکون کایرین ۹۷۰ (هشت هسته ای به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP12)
  • بسامد پردازنده مرکزی :  ۲.۴ گیگاهرتز
  • مقدار حافظه رم : ۶ گیگابایت حافظه رم
  • ظرفیت حافظه داخلی : ۶۴/ ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی
  • محتویات باکس : گوشی هواوی آنر ۹، آداپتور شارژر دیواری ۱۸ واتی، کابل یو اس بی تایپ سی، هدفون هواوی با پورت ۳.۵ میلی متری هدفون، سوزن خروج سیم کارت، فرم خدمات پس از فروش و دفترچه راهنما، قاب شفاف پلاستیکی قابل انعطاف (محتویات جعبه با توجه به شماره مدل و بازار مقصد ممکن است متفاوت باشد)

ویژگی های بدنه

  • ویژگی های صوتی :  اسپیکر تک کاناله، تکنولوژی حذف نویز با میکروفون اختصاصی
  • اندازه نمایشگر: ۵.۱۵ اینچ
  • پنل نمایشگر : LTPS IPS LCD (نمایش ۱۶ میلیون رنگ)
  • فشردگی پیکسلی در اینچ : ۴۲۸ پیکسل بر هر اینچ (با نسبت تصویر ۱۶:۹)
  • رزولوشن نمایشگر :  ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (فول اچ دی)
  • دوربین جلو :  ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f1.9
    حالت مخصوص عکاسی پرتره و فیلمبرداری فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر هر ثانیه
  • دوربین پشت (اصلی ) : دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای ۱۲ مگاپیکسل (رنگی) و ۲۰ مگاپیکسل (تک رنگ) با گشودگی دیافراگم f/2.2
    فلش ال ای دی دوگانه و لنزهای ۲۷ میلی متری
  • از ویژگی های دوربین آنر ۹ میتوان به چند نمونه مهم اشاره کرد از جمله : فوکوس خودکار چهارگانه مبتنی بر تشخیص فاز، عمق میدان، کنتراست و لیزر
    فیلمبرداری تا رزولوشن ۴K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر هر ثانیه و قابلیت زوم دو برابری بر روی تصاویر بدون افت کیفیت ، فیلمبرداری تا رزولوشن فول اچ دی با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر هر ثانیه، تگ گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، فوکوس به محض لمس کاربر، عکاسی پانوراما و HDR
  • باتری : ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت، لیتیوم-پلیمری با پشتیبانی از شارژ سریع
  • سیستم عامل و ورژن : اندروید ۷.۰ نوقا و رابط کاربری اختصاصی هواوی EMUI 5.1
  • امکانات سیم (ارتباطی) : ۲ سیم کارت همزمان، ۴G LTE، وای فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac، وای فای دایرکت، هات اسپات، ان اف سی و بلوتوث ۴.۲، فرستنده ی نور مادون قرمز
  • حسگر ها : سنسور اثر انگشت، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب نما، شتاب سنج

 

خب اینم ویژگی های فنی این گوشی هوشمند بود که خدمتتون عرض کردم، حالا یک نگاه اجمالی به چند مبحث دیگه از جمله:

طراحی و همینطور کیفیت ساخت این اسمارت فون

در اولین نگاه، هواوی آنر ۹ مثل گوشی های اندرویدی دیگه بالا رده موجود در بازار به نظر میرسه، یعنی چی؟ یعنی اینکه دارای یک ساختار ساندویچی از فلز و شیشه است .

که درو اقع پنل جلویی و قسمت پشتی این اسمارت فون از شیشه ساخته شده، و یک قالب فلزی این دو قالب را به هم ارتباط میدهد. اما این فقط یک نگاه اجمالی است، و زمانیکه بر روی این اسمارت فون دقیق میشویم، متوجه یک عملکرد جالب بر روی قسمت پشت این اسمارت فون میشیم که در حقیقت این همان نکته ی کلیدی ای است که این  محصول رو از سایر محصولات رقبا با طراحی یکسان سرتر میکند.

و اما این ویژگی چیه ؟

بر وری پنل پشتی این دیوایس و در زیر لایه ی شیشه ای، یک بافت خاصی با خطوطی شبیه به خطوط اثر انگشت انسان وجود دارد، که در سرتاسر بدنه وجود دارد که موجب میشود حالتی سه بعدی پیدا کند. و این خصوصیت زمانی نمو پیدا میکند که نورهای مختلف از چند جهت به سمت آن تابیده میشوند. طراحی بدنه آنر ۹  یکی از درخشنده ترین بدنه هایی است که تاکنون در محصولات تولیده شده توسط هواوی به چشم میخورد. البته کار به اینجا خلاصه نمیشود، این ویژگی همچنین برروی  پنل پشتی، در حاشیه های بالا و پایین نمایشگر نیز مشاهد مشود و قدرت نمایی میکند.

نمایشگر و لمس خازنی

نمایشگر ۵.۱۵ اینچی هواوی آنر ۹ که از پنل LTPS IPS LCD تشکیل شده، در طرفین خود تقریبا هیچ حاشیه ای ندارد، اما حاشیه های حدودا یک سانتی متری در بالا و پایین، به ترتیب محل قرارگیری دوربین سلفی و بلندگوی تماس و دکمه ی هوم و دکمه های خازنی در دو طرف آن هستند. دکمه ی فیزیکی این دیوایس به سمت پایین حرکت نمی کند و یک بازخورد لمسی، این عمل را شبیه سازی می کند. دکمه های خازنی لمسی دو طرف آن نیز به ترتیب برای بازگشت به عقب و باز کردن اپلیکیشن های در حال اجرا به کار می روند.

کیفیت نمایشگر

کیفیت این نمایشگر قابل قبول است و رزولوشن فول اچ دی برای آن در نظر گرفته شده است. البته جدای از رزولوشن، تراکم پیکسلی ۴۲۸ پیکسل بر هر اینچ باعث می شود که تصاویر و متون را بدون هیچ مشکل خاصی تماشا کنید.

عملکرد سخت افزاری

هواوی یکی از کمپانی هایی است که پردازنده های به کار رفته در محصولات خودرا توسط زیر مجموعه های خودش تولید میکند.

آنر ۹ دارای  یک سیستم دوربین دوگانه میباشد که شامل  حسگرهای ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی است. این حسگرها به ترتیب برای ثبت جزئیات تصویر به صورت سیاه و سفید و رنگی به کار می روند و لنزهای ۲۷ میلی متری آنها با برخورداری از گشودگی دریچه ی دیافراگم f/2.2، تصاویر روشن و پرجزئیاتی را در اکثر موقعیت های محیطی به ثبت می رسانند. از قابلیت های اصلی پرچمدار جدید هواوی آنر،ای است که شامل یک سرویس فوکوس اتوماتیک چهارگانه مبتنی بر تشخیص فاز صحنه، لیزر، تشخیص عمق میدان و تشخیص کنتراست است. که این امر به کاربرانی که بیشتر در جامعه ورزشی هستند و خواستار ثبت لحظه های سریع ورزش میباشند اجازه می دهد بتوانید تمرکز دوربین را بر روی سوژه ی مورد نظر حفظ کنید.

دوربین و دوربین سلفی

در کنار قابلیت فیلمبرداری ۴K و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی که حالت مخصوصی برای عکاسی پرتره از چهره ی افراد را دارد، آنر ۹ به قابلیت های جذابی در بخش امکانات صوتی نیز مجهز شده که پخش صدای سه بعدی، از مهمترین آنهاست. با بهره گیری از الگوریتم انحصاری هواوی هیسن و زمانی که هدفون سیمی را به اسمارت فون خود متصل کرده اید، قادر خواهید بود حالت صدای فراگیر را از صفحه ی تنظیمات موزیک پلیر فعال کنید. تا موسیقی در فضایی گسترده و از کمی دورتر به سمت گوش های شما برسد و حس حضور در یک اجرای موسیقی زنده را تجربه کنید.

نوع و عملکرد باتری

باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری با قابلیت شارژ سریع، سنسور اثر انگشتِ

منتقل شده به دکمه ی هوم که البته همچنان هم سرعت بالای خود را حفظ کرده است

و ۶۴/ ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه ی جانبی

تا سقف ۲۵۶ گیگابایت و امکان کنترل وسایل دیجیتال از راه دور، دیگر مشخصات سخت افزاری هواوی Honor 9 را تشکیل می دهند.

جمع بندی متن

با توجه به آنجه گفتیم متوجه میشویم که دوباره شاهد عرضه یک اسمارت فون با کیفیت حیلی خوب از سوی آنر هستیم. که به طرز تاثیر گذاری توانسته بر نقاط قوت نسل پیشین خود باقی بماند. ودر کنارآن به نیازهای جدید کاربران نیز پاسخ مثبت دهد.

و از همه مهمتر با  ارائه قیمت بسیار مقرون به صرفه ، پرچمدار بازار برند های چینی باشد و برای آینده نیز حرفی برای گفتن خواهد داشت.

درباره ما

شما میتوانید بهترین های هواوی را از دیجی دو خریداری کنید.

دیجی دو عرضه کننده بهترین های دنیای موبایل با بهترین کیفیت

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار