بلک بری بعضی از گوشی‌های خود را از رده خارج می‌کند!

8b02877bc36e6f3fec133d7ecdaa7c88
زمان مطالعه: 1 دقیقه

اگر از طرف‌داران گوشی‌های هوشمند باشید، احتمالا به‌خوبی با گوشی بلک بری آشنایی دارید. خبر جدیدی در مورد این گوشی‌ها منتشر شده است که کاربران این گوشی‌ها را آشفته می‌کند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است که از چهارم ژانویه سال ۲۰۲۲ تمام تلفن‌های این شرکت که بر مبنای سیستم‌عامل بلک‌بری کار می‌کنند، از رده خارج می‌شوند.

در بیانیه‌ای از این شرکت آمده است: (سرویس های قدیمی برای سیستم عامل بلک بری ۷.۱ و نسخه های قبلی، نرم افزار بلک بری ۱۰، سیستم عامل بلک بری پلی بوک ۲.۱ و نسخه های قبلی، پس از ۴ ژانویه ۲۰۲۲ دیگر در دسترس نخواهند بود.)  این کمپانی به مشتریان خود پیشنهاد می‌کند که گوشی‌های دارای چنین نرم‌افزاری را کنار بگذارند. در غیراین صورت، مطمئن شوند که از آخرین نسخه سیستم‌عامل استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که اپراتور یا اتصال Wi-Fi همچنان فعال خواهد بود.

البته اگر از گوشی‌های جدید این شرکت با سیستم عامل اندرویدی استفاده می‌کنید ترسی به دل راه ندهید چرا که تلفن هوشمند شما همچنان مثل گذشته کار می‌کند.

گوشی بلک بری

گوشی بلک بری

برند بلک بری اکنون به شرکتی به نام Onward Mobility فروخته شده است که گفته می‌شود به تولید دستگاه‌‌هایی با این نام ادامه خواهد داد.  قبلاً وعده‌هایی مبنی بر اینکه دستگاه ۵G  بلک‌بری در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود را از این کمپانی شنیده بودیم، اما اکنون بر خلاف وعده‌ها، تصور می‌شود که این محصول در سال ۲۰۲۲ معرفی شود.

سیستم‌عامل بلک‌بری به دلیل طراحی پیشرو و جسورانه و سامانه انتقال پیام کوتاه امنی که داشت، بسیار مشهور شد. بااین‌وجود، اشتباه‌های استراتژیک مکرر شرکت باعث شد تا این گوشی‌ها، محبوبیت خود را از دست بدهند. به گفته کارشناسان عدم برآورد دقیق از توان و کارایی گوشی‌های آیفون و نیز عدم توانایی در ارائه اپلیکیشن‌های متنوع از جمله مهم‌ترین دلایل شکست سیستم‌عامل بلک‌بری و جایگزینی آن با اندروید بود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار