بهترین لپ‌تاپ‌های لمسی سال ۲۰۲۰

8b1c7902379f766a42a3e6e7279f4fb3
زمان مطالعه: 5 دقیقه

از بدو ورود لپ‌تاپ‌های لمسی به بازار، سیستم‌های قابل حمل با تغییرات گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند. با متداول شدن استفاده از لپ‌تاپ‌های لمسی، نوع استفاده از این دستگاه‌ها و از همه مهم‌تر، تعریف ما از آن‌ها با تحولات بسیاری مواجه شده است. لپ‌تاپ‌های لمسی با بهره بردن از صفحه لمسی، این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا با انجام بازی یا تماشای فیلم، از فشار کار و درس خود بکاهند. این که این لپ‌تاپ‌ها اکنون با سیستم عامل‌های لمسی مانند ویندوز ۱۰ و سیستم عامل کروم در دسترس هستند، باعث جذابیت بیشتر آن‌ها شده است.

از آن‌جا که همه لپ‌تاپ‌ها از قابلیت صفحه نمایش لمسی برخوردار نیستند، انتخاب از بین معدود لپ‌تاپ‌های لمسی در بازار، چندان مشکل نخواهد بود؛ به‌خصوص که برخی مدل‌های برتر آن در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. در این مطلب، ضمن بررسی تعدادی از لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی، بهترین‌ها را نیز معرفی کرده‌ایم. این لیست، شکار شما از بین بهترین لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی سال ۲۰۲۰ را آسان‌تر خواهد کرد.

بهترین لپ‌تاپ‌های لمسی سال ۲۰۲۰ در یک نگاه:

  • لپ‌تاپ Dell XPS 13
  • لپ‌تاپ Razer Blade 15 Studio Edition
  • لپ‌تاپ HP Envy x360 (۲۰۱۹)
  • لپ‌تاپ Surface Laptop 3
  • لپ‌تاپ Samsung Chromebook Pro

۱ – لپ‌تاپ Dell XPS 13

لپ‌تاپ‌های لمسی

لپ‌تاپ Dell XPS 13 را می‌توان بهترین لپ‌تاپ با صفحه‌ نمایش لمسی حال حاضر دنیا نامید. این لپ‌تاپ از پردازنده نسل هشتم Intel Core i7، پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics 620، رم ۱۶ گیگابایت، صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی ۴K Ultra HD با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ و همچنین، ۲۵۶ گیگابایت حافظه معمولی و ۲ ترابایت حافظه SSD بهره می‌برد.

از نقاط مثبت این لپ‌تاپ می‌توان به افزایش چشمگیر عمر باتری، پردازنده‌ها به‌روز شده، رنگ یخی جدید و به‌روزرسانی‌های کوچک در مقایسه با ورژن قبلی، اشاره کرد. مدل لمسی Dell XPS 13 هرآنچه که یک کاربر حرفه‌ای به آن نیاز دارد را برآورده می‌سازد؛ از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل گرفته تا عمر باتری بیشتر در مقایسه با دیگر رقبا. البته، از نمایشگر ۴K خوش‌رنگ و لعاب و بدون حاشیه اضافی این لپتاپ که ویژگی‌های HDR و Brightness (روشنایی) را بهتر از هر زمان دیگری به تصویر می‌کشند نیز نمی‌توان به‌سادگی گذشت. پس جای تعجب نیست که چرا این لپ‌تاپ در صدر لیست برترین لپ‌تاپ‌های لمسی دنیا قرار گرفته است.

۲ – لپ‌تاپ Razer Blade 15 Studio Edition

لپ‌تاپ‌های لمسی

لپ‌تاپ Razer Blade 15 Studio Edition را می‌توان دومین لپ‌تاپ حرفه‌ای و قدرتمند حال حاضر دنیا لقب داد. این لپ‌تاپ با بهره‌گیری از پردازنده نسل هشتم Intel Core i7-8750H، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1060 Max-Q و NVIDIA Quadro RTX 5000 Studio Edition، رم ۳۲ گیگابایتی، صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی خمیده کالیبره از نوع ۴K Touch 60Hz و یک ترابایت حافظه SSD، رویای کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به سیستم‌های فوق قدرتمند است.

این لپ‌تاپ گران‌قیمت که از سخت‌افزاری قدرتمند و صفحه نمایشی زیبا برخوردار است، نسخه بازطراحی شده مدل قبلی همین سری لپ‌تاپ‌هاست که سعی کرده با توسعه عملکرد سخت‌افزاری، خود را در دل فیلم‌برداران، عکاسان و طراحان حرفه‌ای جا کند. این لپ‌تاپ قدرتمند که از صفحه نمایش کالیبره ۴K فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد، این امکان را به طراحان می‌دهد تا علاوه بر دریافت خروجی خارق‌العاده، فضای کاری بیشتری در اختیار داشته باشند. اگر گردش کار سریع و یک‌دست برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین لپ‌تاپ Razer Blade 15 Studio Edition بهترین انتخاب برای شما خواهد بود؛ پس کمی سر کیشه را شل کنید!

۳ – لپ‌تاپ HP Envy x360 (۲۰۱۹)

لپ‌تاپ‌های لمسی

HP با استفاده از پردازنده‌های AMD تغییرات گسترده‌ای را در میزان عملکرد خود اعمال کرده است. این لپ‌تاپ که از دو پردازنده AMD Ryzen 3 3300U و AMD Ryzen 7 3700U بهره می‌برد، دارای دو رابط گرافیکی AMD Radeon Vega 6 و Radeon Vega 10، رم ۸ تا ۱۶ گیگابایت، صفحه نمایش مورب ۱۳.۳ اینچی FHD IPS و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت الی ۱ ترابایت SSD است.

از ویژگی‌ها بارز این لپ‌تاپ می‌توان به نازک و سبک بودن آن، با توجه به ۲ در یک بودن، بدنه با کیفیت بالا، شارژدهی بهبودیافته، عملکرد نه‌چندان چشمگیر پردازنده و همچنین، راندمان ضعیف رابط گرافیکی آن، اشاره کرد. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی باریک ۲ در ۱ که نیازهای روزانه شما از جمله کار حرفه‌ای و سرگرمی و مرور اینترنت و … را برطرف سازد هستید، بنابراین لپ‌تاپ HP Envy x360 انتخاب اشتباهی برای شما نخواهد بود. بدنه قوی این لپ‌تاپ کار شما برای حمل‌ونقل آن بین محل کار و منزل را بسیار آسان خواهد کرد.

۴ – لپ‌تاپ Surface Laptop 3

لپ‌تاپ‌های لمسی

اگر شارژدهی لپ‌تاپ جزو فاکتورهای پراهمیت شما برای انتخاب یک سیستم خوب است، پس حتما لپ‌تاپ Surface Laptop 3 را زیر نظر داشته باشید. این لپ‌تاپ که در چند ورژن مختلف به بازار عرضه شده، در مشخصات سخت‌افزاری خود، نام نسل دهم Intel Core i5 – i7 و AMD Ryzen 5 3580U – ۷ ۳۷۸۰U را به عنوان پردازنده، رابط گرافیکی Intel Iris Plus Graphics و AMD Radeon Vega 9 – RX Vega 11، رم ۸ تا ۳۲ گیگابایت، صفحه نمایش ۱۳.۵ و ۱۵ اینچ از نوع PixelSense Display و در نهایت، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت را یدک می‌کشد.

از ویژگی‌های مثبت این لپ‌تاپ لمسی می‌توان به شارژدهی عالی و وجود پرچمداران هیجان‌انگیز AMD و همچنین، از ویژگی‌های منفی آن می‌توان به پورت‌های بسیار کم و کمبود قدرت سخت‌افزاری اشاره کرد.

اگر جزو طرفداران پروپاقرص سخت‌افزارهای AMD هستید، این لپ‌تاپ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود اما اگر به دنبال پورت‌های متنوع روی دستگاه می‌گردید، حتما در تصمیم خود صرف نظر کنید. اما این را فراموش نکنید که با وجود این نواقص، لپ‌تاپ Surface Laptop 3 بدون شک قوی‌ترین محصول از خانواده خود تلقی می‌شود. از انجا که این لپ‌تاپ یکی از کم‌وزن‌ترین و کم‌عرض‌ترین محصولات موجود در بازار است، اگر به حمل‌ونقل دستگاه خود حساس هستید، در انتخاب این لپ‌تاپ شک نکنید.

۵ – لپ‌تاپ Samsung Chromebook Pro

لپ‌تاپ‌های لمسی

لپ‌تاپ Samsung Chromebook Pro را بهترین یادداشت‌بردار همراه در میان تمامی لپ‌تاپ‌های لمسی نامیده‌اند. این لپ‌تاپ از پردازنده Intel Core m3-6Y30، رابط گرافیکی Intel HD Graphics 515، رم ۴ گیگابایتی، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی LED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ و حافظه داخلی ۲۳ گیگابایت از نوع eMMC، بهره می‌برد.

از صفحه نمایش خیره‌کننده و واضح، پشتیبانی از قلم در سیستم‌عامل و شارژدهی ضعیف و ۹ ساعته باتری به‌عنوان ویژگی‌های مثبت و منفی این لپ‌تاپ لمسی یاد کرده‌اند.

لپ‌تاپ Samsung Chromebook Pro زا می‌توان نسخه‌ای بزرگ‌شده از موبایل‌های سری Note سامسونگ نامید که با استفاده از قلم لمسی به یک یادداشت‌بردار غول‌پیکر تبدیل شده است. نکته قابل توجه در این لپ‌تاپ این است که هر آنچه روی آن بنویسید، توسط Google Keep ذخیره شده تا بعدا و سر فرصت امکان ویرایش و نظم‌دهی به آن را داشته باشید. همچنین، با دسترسی این لپ‌تاپ به Google Play Store که بزرگ‌ترین منبع دسترسی به اپلیکیشن‌های اندرویدی است، چندان جای تعجب نیست که چرا نام این دستگاه را در میان برترین‌های سال ۲۰۲۰ می‌بینیم.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار