هر آنچه که باید درباره ویندوز ۱۰X بدانید؛ نسخه ای متفاوت از ویندوز ۱۰

bc895b5ede0c9d33b30d375e13cf4bda
زمان مطالعه: 4 دقیقه

احتمالا درباره ویندوز ۱۰X چیزهایی را شنیده باشید و صرفا آن را یک نسخه به روز رسانی از ویندوز ۱۰ بدانید، اما واقعیت چیز دیگری است. پس برای دانستن کارایی این سیستم عامل جدید مایکروسافت که معرفی شده و در آینده منتشر خواهد شد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
اطلاعات تازه ای در مورد ویندوز ۱۰X جدید مایکروسافت نشان می دهد که این سیستم عامل بر روی چند دستگاه مختلف از جمله گوشی، لپ تاپ و تبلت قابل اجرا خواهد بود. این اخبار درباره نسخه جدید ویندوز از WalkingCat در توییتر منتشر شد این گزارش مدارکی از رابط ویندوز ۱۰X را نشان می دهد. تفاوت هایی که در این نسخه نسبت به ویندوز ۱۰ معمولی وجود دارد. بنا به گزارش، رابط کاربری ویندوز ۱۰X دارای چندین ویژگی لمسی و قابلیت هایی شبیه به رابط کاربری گوشی های خواهد بود. این ویژگی ها، شامل نماد برنامه هایی است که اخیراً در نوار وظیفه مورد استفاده قرار گرفته اند، مشابه همان قابلیتی که در iPadOS اپل مشاهده می شود.
طبق گزارشات تایید نشده، سیستم “اهرم” نیز در آن وجود دارد که اجازه می دهد این سیستم عامل، رابط کاربری را به صورت هوشمند تنظیم کند، تا با فرم های مختلفی مطابقت داشته باشد، از جمله، دستگاه های صفحه نمایش چندگانه مانند سرفیس Neo ، لپ تاپ های معمولی و حتی تلفن های همراه هوشمند.

ویندوز 10X

سیستم عامل ویندوز ۱۰X چه زمانی معرفی شده است و کی منتشر خواهد شد؟

اوایل امسال ویندوز ۱۰X در کنار محصولات جدید مایکروسافت سرفیس ۳، سرفیس پرو ۷، سرفیس پرو ایکس، سرفیس Neo و سرفیس Duo رونمایی و معرفی شد. طبق برنامه ریزی ها این نسخه جدید ویندوز هم زمان با عرضه دستگاه جدید صفحه نمایش دو گانه سرفیس Neo، در سال آینده منتشر خواهد شد. در واقع مایکروسافت ویندوز ۱۰X را برای استفاده در محصولات نمایشگر دوگانه جدید خود به نام سرفیس Neo ایجاد کرد. این لپ تاپ دارای دو صفحه نمایش می باشد که با استفاده از یک مفصل بسیار زیبا با قابلیت گردش ۳۶۰ درجه به هم وصل می شوند.(در این مطلب می توانید درباره این محصولات با نمایشگر دوگانه مایکروسافت که در سال آینده عرضه خواهند شد بیشتر بخوانید)

ویندوز 10X

ویندوز ۱۰X کدام ویژگی های ویندوز ۱۰ را حفظ خواهد کرد؟ و چه ویژگی های جدیدی را به همراه خواهد داشت؟

باید این موضوع را یادآوری کنیم که ویندوز ۱۰X، خود به تنهایی یک نرم افزار کاربردی نیست، بلکه یک نسخه جدیدی از ویندوز ۱۰ می باشد، که بطور خاص برای دستگاههای دارای صفحه نمایش دوگانه ساخته شده است.
ساختار آن به گونه ای طراحی شده، که بسیاری از عناصر اساسی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را حفظ می کند و درعین حال خود را برای عملکرد کارآمد در صفحه نمایش دو گانه جدید تطبیق می دهد. در واقع باید گفت، موفقیت سرفیس Neo، به توانایی ها و قابلیت های جدید، جذاب و کاربر پسند سیستم عامل ویندوز ۱۰X بستگی دارد، بنابراین انتظار می رود که مایکروسافت ایده های فوق العاده ای را به آن اضافه کند و تلاش بیشتری را برای جلب رضایت کاربران و راحتی رابط کاربری آن انجام دهد.
ویندوز ۱۰X و ویندوز ۱۰ معمولی در واقع دو روی یک سکه هستند. عناصری مانند Taskbar یا Start menu در هر دو این سیستم عامل ها وجود دارد، فقط شاید با ظاهر متفاوتی در نسخه جدید مشاهده شود. البته همان طور که اشاره شد چندین تغییر مهم و قابلیت منحصر به فرد در ویندوز ۱۰X وجود دارد، که یک تجربه متفاوت، در مقایسه با ویندوز ۱۰ ارائه می دهد.

ویندوز 10X

نمونه جالب دیگر در کارایی ویندوز۱۰X، ارائه وضعیت های مختلف در سرفیس Neo است. هنگامی که صفحه کلید به عنوان نمایشگر دوم در قسمت پایینی صفحه نمایش قرار می گیرد، بر روی این نمایشگر دوم یک نوار وظیفه جذاب ظاهر می شود که دسترسی سریع به ابزارها، کلید های میانبر و تنظیمات مفیدی را ارائه می دهد. این یک ویژگی منحصر به فرد است که در این نسخه جدید ویندوز ۱۰X وجود دارد و نمی توانید در ویندوز ۱۰ معمولی آن را تجربه کنید.

ویندوز ۱۰X آیا برنامه های ویندوز ۱۰ را هم اجرا خواهد کرد؟

نباید فراموش شود که ویندوز ۱۰X همه برنامه های ویندوز ۱۰ را دارا می باشد، برای مثال Microsoft Office را هم ارائه می دهد. مایکروسافت حتی گفته است که برنامه نویسان برای عملکرد درست در برنامه ها برای ویندوز جدید، نیازی به انجام کارهای ویژه ای ندارند.

ویندوز 10X

آیا ویندوز ۱۰X جایگزینی برای ویندوز ۱۰ معمولی خواهد بود؟

برای پایان دادن به یک تفکر غلط، که این نسخه از ویندوز را جایگزین ویندوز ۱۰ می دانند، باید بگوییم، ویندوز ۱۰X به عنوان جایگزینی برای ویندوز ۱۰ طراحی نشده است. مایکروسافت اینگونه بیان میکند که امکان ارتقا از ویندوز ۱۰ به ۱۰X امکان پذیر نخواهد بود. ویندوز ۱۰X در واقع مطابق با قابلیت های جدید دستگاه نمایشگر دوگانه مایکروسافت طراحی شده، تا بتواند از همه ویژگی های این لپ تاپ جدید بهره ببرد. این که آیا دستگاه های استفاده کننده از ویندوز ۱۰ هم بتوانند از آن بهره ببرند و این نسخه با ویندوز ۱۰ معمولی به رقابت بپردازد یا خیر هنوز دقیقا مشخص نیست، اما طبق شایعاتی که در ابتدا به آن اشاره شد این امکان هم وجود دارد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار