اپل تنها با ۶ درصد رشد بیشتر به اولین شرکت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری دنیا تبدیل می شود

e27b2bc9a668957427414def97658f58
زمان مطالعه: 1 دقیقه

اپل تنها با ۶ درصد رشد بیشتر به اولین شرکت ۱۰۰۰ میلیارد دلاری دنیا تبدیل می شود

ارزش بازار سرمایه کمپانی اپل در حال حاضر برابر با ۹۴۳.۴ میلیارد دلار می باشد در نتیجه کمپانی  اپل با تلاش بیشتر و تنها با افزایش رشد ۶ درصدی می تواند به اولین کمپانی ۱۰۰۰ میلیارد دلاری در جهان تبدیل شود .

با وجود چنین ارزش بازار سرمایه ای که کمپانی اپل دارد ، سرمایه گذار و کارآفرین آمریکایی یعنی آقای وارن بافت که در حال حاضر مدیریت کمپانی برکشایر هاتاوی را برعهده دارد قصد دارد به جای سرمایه گذاری بر روی کمپانی آمازون بر روی کمپانی اپل سرمایه گذاری کند ، چرا که کمپانی اپل در سال ۲۰۱۷ توانست به سود ۴۵.۳۵ میلیارد دلاری برسد و علاوه بر این در سه ماهه ابتدایی سال میلادی جاری نیز توانست به درآمد خالص ۱۳.۸ میلیارد دلاری برسد در حالی کمپانی آمازون از ابتدای سالی که تاسیس شده است تا کنون تنها توانسته است به درآمد ۹.۶ میلیارد دلاری برسد و در این سه ماهه ابتدایی سال میلادی جاری توانست تنها سود ۱.۶ میلیارد دلاری را کسب کند ، از این رو می توان گفت که کمپانی اپل در سه ماهه اول سال میلادی جاری درآمدی بیش از کل تاریخ آمازون را داشته است .

وال استریت در این زمینه اعلام کرده است که اگر بخواهیم کمپانی آمازون را با کمپانی اپل مقایسه کنیم باید بگوییم که کمپانی آمازون در بسیاری از بازارهای کلیدی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و به همین دلیل سود دهی این کمپانی همیشه در رنج پایینی قرار داشته است . یکی از دلایلی که باعث شده است تا کمپانی اپل اینچنین موفق باشد به درخواست ها در زمینه ی تولید آیفون ۱۰ مرتبط می باشد .

از آنجایی که وارن بافت ۷۵ میلیون از سهام اپل را در سه ماهه ی ابتدایی سال میلادی جاری تصاحب کرده است درنتیجه می توان گفت که کمپانی اپل هنوز هم یکی از جذاب ترین کمپانی ها از دید سرمایه گذاران می باشد .

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار