شایعه‌های اپل واچ سری ۶

a0ee5ffefac3609ee3e5b5c4d015275e
زمان مطالعه: 9 دقیقه

ما انتظار نداریم که اپل واچ سری ۶ تا اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شود، اما یقینا برای دنبال کردن شایعاتی که می‌شنویم هرگز دیر نیست و حداقل تا آن زمان می‌توانیم با مرور آن‌ها خودمان آماده کنیم. در این مطالب ما در کنار مرور این شایعه‌ها، تمام ویژگی‌هایی که ساعت هوشمند بعدی اپل همراه با تکنولوژی پیشرفته خود خواهد داشت را مقایسه خواهیم کرد.

در این مطلب ما تمامی مطالب و شایعه‌های محصول پوشیدنی بعدی اپل را جمع‌آوری کرده‌ایم و می‌خواهیم آن‌ها را همراه با تجزیه و تحلیل کامل به‌شما ارائه کرده و صحبت‌هایی را هم در مورد زمان عرضه و ویژگی‌های احتمالی اپل واچ سری ۶ داشته باشیم.

معرفی اپل واچ سری ۶

در ادامه اطلاعاتی هم در مورد لیست خواسته‌هایمان را مطرح می‌کنیم که انتظار داریم اپل واچ سری ۶ نسبت به اپل واچ ۵ داشته باشد. نسخه‌ی قبلی این محصول پوشیدنی خوب بود، اما آپدیت عظیم‌تری نسبت به اپل واج ۴ محسوب نمی‌شد. به‌همین دلیل امیدواریم که این‌بار پیشرفت نسخه‌ی ششم نسبت به نسخه‌ی پنجم بیشتر از این‌ها باشد.

  • به‌روزرسانی ۱: گویا یکی از شایعات نشان می‌دهد که اپل واچ ۶ قرار است از مانیتور اکسیژنی خونی و همچنین ردیاب خواب برخوردار باشد که ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای ساعت‌های هوشمند نسل بعد محسوب می‌شوند.

تاریخ انتشار و قیمت اپل واچ سری ۶

شایعه‌های اپل واچ سری 6

به‌استثنای اپل واچ اصلی، تمامی مدل‌های جدید در ماه سپتامبر محصولات خود را عرضه خواهند کرد، بنابراین اگرچه شایعاتی چندانی در مورد تاریخ انتشار اپل واچ سری ۶ وجود ندارد، اما ما به‌طور کامل اطمینان داریم که در سپتامبر امسال می‌توانیم شاهد عرضه این محصول باشیم.

به‌طور خاص، روزها و تاریخ‌هایی وجود دارد که اپل تمایل بیشتری برای انتشار مدل‌های جدید اپل واچ خود دارد. احتمالا اپل واچ سری ۶ در تاریخ ۱۵ یا ۲۸ شهریور امسال (۸ یا ۱۵ سپتامبر) روانه بازار خواهد شد. البته شما در این تاریخ امکان خرید محصول را نخواهید داشت و تقریبا ۱۰ روز بعد از تاریخ معرفی آن می‌توانید انتظار فروش آن را داشته باشید.

در مورد قیمت‌گذاری هم انتظار می‌رود که کف قیمت اپل واچ سری ۶ در حد اپل واچ ۵ باشد. یعنی می‌توانید قیمت اولیه ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی (۳۹۹ دلار) را برای آن انتظار داشته باشیم.

خبرها و شایعه‌های اپل واچ سری ۶

اپل واچ سری 6

ما اخیرا شایعه‌های زیادی را در مورد اپل واچ سری ۶ شنیده‌ایم که از جمله‌ی آن، احتمالا تغییر نوع صفحه نمایش جدید آن است. اپل واچ ۵ از صفحه نمایش OLED استفاده می‌کند، اما گزارشات حاکی از آن است که اپل واچ سری ۶ احتمالا از microLED استفاده خواهد کرد.

مهم‌ترین مزیت microLED این است که مصرف انرژی کارامدی دارد و به‌همین دلیل هم اول واچ ۶ می‌تواند عمر باتری را تجربه کند.

یکی دیگر از تغییرات احتمالی اپل واچ سری ۶ صفحه نمایش، اضافه شدن اسکنر اثر انگشت Touch ID است. در حال حاضر دامنه‌ی اپل واچ هیچ پروتکل امنیتی بلومتریک را نشان نمی‌دهد، اما ساخت یک حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش، می‌تواند راه ساده‌ی برای اضافه شدن چنین قابلیتی به اپل واچ سری جدید باشد.

یکی تئوری‌هایی از تصویر حق ثبت اختراع اخیر اپل نشات گرفته است، در مورد این است که با انتقال آنتن‌های بی‌سیم به بند ساعت، می‌توان فضای بیشتری را برای سایر اجزای زیر صفحه نمایش فراهم کرد و احتمالا اپل قصد قرار دادن فناوری یا اجزای جدیدی را برای اپل واچ سری ۶ در نظر دارد.

این تغییر می‌تواند به‌دلیل اضافه کردن حسگر اثر انگشت به صفحه نمایش هم باشد و به‌طور بالقوه فضای بزرگ‌تری را هم برای یک باتری بزرگ‌تر فراهم می‌کند. با این حال، این تغییر می‌تواند به ضرر کمپانی‌های سوم شخص باشد، چرا که محدودیت بسیار زیادی برای ارائه بندهای جانبی ساعت خواهند داشت و همین روند احتمالا روند تغییر بندها را بسیار گران‌قیمت خواهد کرد.

اپل واچ سری 6

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که اپل واچ سری ۶ ممکن است داشته باشد، ارائه ردیاب خواب طبیعی است. این ویژگی را یکی از مصاحبه‌گرهای بلومبرگ مطرح کرده است و به‌احتمال زیاد در اپل واچ بعدی خواهیم دید.

باتوجه به اینکه چنین قابلیتی توسط برنامه‌هایی که برای اپل واچ عرضه می‌شوند، ارائه می‌شد، جای تعجب است که چرا اپل تاکنون چنین قبابلیتی را به‌صورت اختصاصی روی این ساعت ارائه نمی‌دهد. بنابراین چنین شایعه‌ای بسیار قابل باور است و این چنین قابلیتی که روی اکوسیستم خود اپل اجرایی شود، بسیار هیجان انگیز و بهتر خواهد بود.

یکی دیگر از شایعه‌هایی که به صورت گسترده در مورد اپل واچ سری ۶ مطرح شده است، نشان می‌دهد که ردیاب خواب همراه با کنترل‌های شخصی بهتر و علائم ردیاب فاصله موسوم به tachymeter ارائه خواهد شد که قابلیتی نام آشنا در ساعت‌های هوشمند سنتی آنالوگ قدیمی بود و بوسیله قابلیت‌های شناسایی صورت اپل واچ انجام خواهد پذیرفت. یک شایعه دیگر هم وجود دارد که اپل واچ سری ۶ می‌تواند نظارت کاملی بر میزان اکسیژن خون داشته باشد و در صورت بروز عوارض احتمالی، ساعت به کاربر توسط یک آلارم هشدار خواهد داد و به‌طور قابل توجهی ECG بهبود یافته‌ای را خواهیم داشت.

علاوه بر ویژگی‌های جدید، اپل واچ سری ۶ ممکن است بهبودهایی را در زمینه مقاومت در برابر آب، اتصال وایرلس و همچنین عملکرد کلی سریع‌تر داشته باشد. هیچ یک از این موارد به‌جز مقاومت در برابر آب، پیشرفت‌های تعجب آوری نیستند، چرا که اپل واچ ۵ در حال حاضر در عمق ۵۰ متری آن دوام می‌آورد و با وجود آن بعید به‌نظر می‌رسد که اپل بازهم روی آن کار کرده و بهبودهایی را در این زمینه ایجاد کند.

اپل واچ سری 6 با صفحه دایره ای

مینگ چی کو یکی از تحلیل‌گران اپل ادعایی را مطرح کرده است که نشان می‌دهد مواد پلیمری کریستال مایع (LCP) جایگزین متریال‌های فعلی خواهند بود و چنین قابلیتی به‌واسطه برد دایره‌ای ساعت می‌تواند امکان پذیر باشد.

بزرگ‌ترین پیشرفت اپل واچ سری ۶ را می‌توان در زمینه استفاده از تاچ دیجیتالی دانست که به‌واسطه آن گزینه‌های چرخشی در تمامی مدل‌های اپل واچ ارائه خواهند شد. هیچ تضمینی وجود ندارد که این مورد در اپل واچ ۶ گنجانده شود، اما ممکن است مربوط به یک فناوری جدید در کمپانی باشد که آن‌ها هم‌اکنون در حال کار روی آن هستند و باتوجه به ثبت اختراعی که از این کمپانی دیده‌ایم، بعید هم به‌نظر نمی‌رسد.

بسیار محتمل است که اپل واچ سری ۶ با نسخه‌ی جدید نرم‌افزار آنبورد این کمپانی عرضه شود. در حال حاضر انتظار داریم که این نرم‌افزار جدید را watchOS7 بنامیم، اما تاکنون هیچ شایعه‌ای مبنی بر ویژگی‌های جدید این نرم‌افزار جدید به دست ما نرسیده است.

به‌احتمال زیاد طی مراسم WWDC 2020 که قرار است طی رویداد آنلاینی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) برگزار شود، اطلاعاتی در این رابطه کسب خواهیم کرد. این رویداد در مورد نرم‌افزارهای جدیدی همچون iOS 14 و حتی شاید آیفون ۹ خواهد بود.

اپل واچ سری ۶ که می‌خواهیم با آن روبرو شویم دارای این تغییرات خواهد بود

  1. عمر باتری بهتر
  2. ویژگی‌های بیشتر در حوزه تناسب اندام
  3. قابلیت تنظیم نور کم برای حالت Always-on صفحه نمایش
  4. ارائه قابلیت Always-on برای تمامی اپلیکیشن‌ها
  5. شناسایی خواب
  6. همگام‌سازی بهبودیافته
  7. صفحه نمایش دایره‌ای

مطمئنا شایعات فراوان دیگری هم در مورد اپل واچ سری ۶ وجود دارد که ما در این بخش به موارد مهم‌ اشاره کرده و توضیحات کاملی هم در موردشان ارائه می‌کنیم.

عمر باتری بهتر

اپل واچ سری 6

اپل واچ ۵ واقعا از نظر باتری بدتر از اپل واچ ۴ عمل کرد و اگرچه دلیل خوبی هم برای آن وجود داشت. اپل واچ ۵ از صفحه نمایش روشن‌تری برخوردار بود و همین موجب بالارفتن مصرف باتری می‌شد. ما هنوز هم داریم که پیشرفت‌های بزرگی را در این زمینه برای اپل واچ ۶ شاهد باشیم.

حداقل انتظار می‌رود که باتری به‌خوبی اپل واچ ۴ باشد، اما حالت ایده‌آل ما این است که اپل واچ سری ۶ حتی عملکرد بهتری هم داشته باشد و به‌راحتی بتواند دو یا چند روز بین شارژ مجدد ساعت فاصله بیندازد. چنین امری باعث می‌شود که سیستم ردیابی خواب آن که به‌تازگی شایع شده است، به‌خوبی کار کند و پایداری بیشتری داشته باشد.

ویژگی‌های بیشتر در حوزه تناسب اندام

اپل واچ قبلا یک دستگاه مناسب در زمینه ورزش و سلامتی بود، اما هنگام عرضه اپل واچ ۵ به‌دلیل عدم وجود ویژگی‌های جالب توجه در این زمینه بسیار ناامید شدیم. بنابراین انتظار می‌رود که امکانات جدید و بیشتری در این زمینه برای اپل واچ سری ۶ شاهد باشیم.

برای مثال ما انتظار داریم که امکان ردیابی دقیق موقعیت توسط این دستگاه فراهم شده و تمرینات بیشتری برای ورزشکاران فراهم باشد. اپل می‌تواند از حسگرهای اضافه برای نظارت بیشتر روی سلامتی کاربران هم استفاده کند. هرچه‌قدر اطلاعات مهم‌تری در مورد سلامت بدن کاربر ارائه شود، پیشرفت بهتری را می‌توان در زمینه ردیابی و توسعه دریافت اطلاعات شخصی توسط کاربر مشاهده کرد. این‌ها مواردی هستند که انتظار داریم اپل در زمینه‌ی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند ارائه دهد.

قابلیت تنظیم نور کم برای حالت Always-on صفحه نمایش

نمایشگر Always-on به‌عنوان یک ویژگی جدید برای اپل واچ ۵ ارائه شده بود، اما مسئله مهم این بود که برای استفاده در حالت شب، روشنایی بیش از حدی داشت و این مورد در کنار مصرف زیاد باتری، باعث از بین رفتن کارایی اصلی آن می‌شد و بسیار از کاربران قیدش را در زمان شب می‌زدند.

به‌همین ترتیب ما انتظار داریم که این قابلیت همراه با نور بسیار کم و بدون خاموش شدن صفحه نمایش فراهم شود. فراهم شدن چنین قابلیتی یک شرایط برد برد است، چرا که هم عمر باتری بهبود داده می‌شود، هم کاربران دیگر می‌توانند در هنگام شب از این قابلیت استفاده کنند.

ارائه قابلیت Always-on برای تمامی اپلیکیشن‌ها

شایعه‌های اپل واچ 6

یکی دیگر از مشکلاتی که قابلیت always-on داشت این بود که از همه‌ی اپلیکیشن‌ها به‌طور صحیح پشتیبانی نمی‌کرد. درواقع به‌جای اینکه نسخه‌ی پایه‌ی یک اپلیکیشن را در حالت Always-on به نمایش گذارد، صفحه نمایش به یک ساعت دیجیتالی تبدیل شده و به‌هیچ عنوان روی صفحه‌ی اپلیکیشن موردنظر باقی نمی‌ماند. به‌همین دلیل هم کاربر باید حتما هر چند لحظه یک‌بار صفحه نمایش را از حالت Screen Saver خارج کرده و سپس وارد برنامه شوند.

ما دوست داریم حل این اشکال را در اپل واچ سری ۶ مشاهده کنیم، به‌طوری که برنامه قادر باشد صفحه‌نمایش را همیشه و در هر حالتی روشن نگه دارد.

شناسایی خواب

سال‌هاست که کاربران درخواست ارائه قابلیت ردیابی خواب برای اپل واچ را دارند و اپل تاکنون به این خواسته توجهی نکرده است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این سیستم ردیاب احتمالا امسال از راه خواهد رسید. بنابراین ممکن است بالاخره بعد از سال‌ها کاربران بتوانند از این ردیاب در مکانیسم خود اپل استفاده کنند. از طرف دیگر کمپانی‌های سوم شخصی را هم داریم که این امکان را روی این ساعت هوشمند فراهم می‌کنند و ممکن است اپل به‌منظور عدم مزاحمت برای کار این کمپانی‌ها، همچنان بیخیال این قابلیت شود.

همگام‌سازی بهبودیافته

ما متوجه شدیم که ویژگی‌های همگام سازی همچون آهنگ‌ها و پادکست‌ها روی اپل واچ ۵ مبهم‌تر از آن چیزی بود که به‌نظر می‌رسید، چرا که نه‌تنها باید ساعت شما در نزدیکی گوشی آیفون می‌بود، بلکه اطمینان خاصی هم نداشت و در بسیاری از تست‌های انجام شده هم شکست خورده بود.

علارغم اینکه مشاهده‌ی اطلاعاتی که در ساعت هوشمند ذخیره شده است، چندان آسان نیست، اما چنین کاری را یک کمپانی لهستانی انجام داده است و از اپل هم انتظار می‌رود که بتواند این امکان ویژه را برای مدل سال ۲۰۲۰ اپل واچ ارائه کند.

صفحه نمایش دایره‌ای

شایعه‌های اپل واچ 6

همه‌ی مواردی که تا کنون در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ایم، واقع بینانه هستند و می‌تواند درصد بالایی برای محقق شدنشان قائل بود. اما نمی‌توان واقعا انتظار داشت که اپل شکل صفحه نمایش فعلی خود را با یک تغییر بزرگ روبرو کرده و آن را به شکل دایره‌ای درآورد. اگرچه کابران هم درواقع چنین انتظاری ندارند و همین صفحه‌های مربعی را دوست دارند. با همه‌ی این‌ها داشتن یک اپل واچ دایره‌ای در کنار تمام اپل واچ‌های مربعی جالب است و بد نیست که چنین شایعه‌ای تحقق پیدا کند.

اگرچه این اتفاق نخواهد افتاد، ولی اگر اتفاق بیفتد، اپل می‌تواند فروش بسیار خوبی را برای مدل جدید اپل واچ داشته باشد. به‌خصوص که طراحی اپل واچ ۵ شباهت زیادی به اپل واچ ۴ داشت و ایجاد یک تغییر بزرگ در زمینه‌ی طراحی ساعت، می‌تواند کاربران زیادی را به‌سمت خود بکشاند.

جمع‌بندی

همه‌ی مواردی که در این مطلب مطرح شد، تنها در حد شایعه هستند و بهتر است که آن‌ها را در گوشه‌ی ذهن خود داشته باشید. مواردی را می‌بینیم که احتمال پرداخته شدن توسط اپل را دارند و می‌توان درصد بیشتری برای محقق شدنشان قائل بود. حقیقت این است که نسخه‌ی فعلی اپل واچ بیشترین شباهت را با اپل واچ ۴ داشت و کاربران در رده‌ی اول انتظار دارند که پیشرفت تکنولوژی ساعت هوشمند اپل را در اپل واچ سری ۶ مشاهده کنند و انتظار تغییرات زیادی را هم دارند.

از مهم‌ترین مواردی که در شایعه‌ها داشتیم، قرار گرفتن ردیاب خواب و اضافه شدن ویژگی‌های بیشتر در زمینه‌ی فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام بودند. این قابلیت‌ها می‌توانند کاربران را راضی کنند، اما هنوز هم کاربران سخت پسند انتظار دارند که اپل از تکنولوژی هوشمند جدید و خلاقانه‌‌ای در طراحی اپل واچ بعدی استفاده کند و بتواند دلیل کافی را برای خرید مدل جدیدتر به کاربران بدهد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار