تصاویر مک بوک پرو با جایگاه مخصوص اپل پنسل

b3ab074dec473e803790378605391fa8
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمپانی اپل قصد دارد که تا چند ماه دیگر از جدیدترین مک بوک خود یعنی مک بوک پرو پرده برداری کند. با توجه به خبرها و شایعات منتشر شده در این باب، کوپرتینویی ها در ساخت این لپ تاپ از تاچ بار استفاده نکرده اند، آن ها پتنتی که در آن قصد نشان دادن جایگاه قرارگیری اپل پنسل را داشته اند را به ثبت رسانده اند. در این میان رندر هایی نیز منتشر شده است که در آن جایگاه مخصوص قلم جایگزین تاچ بار شده است. در ادامه با ما همراه شوید تا درباره این تصمیم جدید کمپانی اپل اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

شرکت اپل قابلیت استفاده از قلم را در آیپد های خود ایجاد کرده بود، اما این قابلیت در مک بوک های اپل دیده نشده بود و بدیهی است که کاربران استفاده از قلم را برای کار با لپ تاپ ها غیر عقلانی بدانند و توان تصور آن را نداشته باشند، زین سبب اپل دست به طراحی یک پتنت زد که با استفاده از آن بتواند طرح خود را برای همگان مشخص کند. کوپرتینویی ها ضمن نشان دادن این طراحی جدید کاربردهای مختلف این قلم را نیز بیان کرده اند که ما به برخی از آنها اشاره میکنیم؛ این ابتکار جدید اپل  به امکان قرارگیری و جداسازی اپل پنسل در کیبورد مک بوک مربوط می شود، این قلم در هنگام قراگیری در جایگاه خود همچون یک موس عمل می کند و می تواند برای حرکت دادن مکان نما نیز به کار گرفته شود. بر روی این اپل پنسل کلید هایی تعبیه شده است که ضمن روشن شدن هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. این نیز قابل ذکر است که سیستم روشنایی که در آن وجود دارد به خوبی می تواند جایگزین کلیدهای F  بالای کیبورد شود.

مشخصات مک بوک پروپس از منتشر شدن این پتنت یک طراح قدر وارد کار شده و قصد دارد پتنت مورد نظر را تبدیل به رندرهای سه بعدی کند و اینگونه مک بوک پرو را که مجهز به جایگاه مخصوص اپل پنسل شده است را به نمایش بگذارد. آنچه که در رندرها دیده شده است یک تاچ بار کوچکی است که در کنار جایگاه مخصوص قلم قرار گرفته است و این امکان را برای کاربران ایجاد می کند که با سرعت ببشتری به آپ های مختلف دسترسی پیدا کنند.

انتظار می رفت که اپل این بار مک بوکی را عرضه کند که از نمایشگر لمسی بهرمند است و اینگونه نظر کاربران و علاقه مندان به مک بوک های اپل را به خود جلب کند، اما این کمپانی همچنان این نظر را رد می کند. کوپرتینویی ها با به کارگیری قلم در لپ‌تاپ  های خود به همه فهماندند که فعلا قصد ارائه لپ تاپی با صفحه نمایش لمسی را ندارند، البته که این امکان نیز وجود دارد که باوجود تقاضای زیاد مک بوک های لمسی اپل دست به تولید آن بزند.

منبع: patentlyapple

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار