گمانه زنی ها به پایان رسید، اپل تاریخ رسمی رونمایی از آیفون ۱۳ را علنی کرد

81d77cf0ea72b1f704e73181026c73cc
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بعد از انتشار اخبار و شایعات بسیار در رابطه با رونمایی اپل از گوشی هوشمند خود با نام آیفون  ۱۳ و گجت پوشیدنی خود با نام اپل واچ سری ۷، حالا اپل از برگزاری رویداد بعدی خود در ۲۳ شهریور برای رونمایی از محصولات یاد شده خبر داد.

مطابق با سنوات گذشته کمپانی اپل قصد دارد رویداد جدید خود را در فصل پاییز برگزار کند، این کمپانی طبق سنت هر ساله خود جدیدترین محصولات همچون نسل بعدی گوشی های آیفون و ساعت های هوشمند خود را با فرا رسیدن فصل پاییز رونمایی می کند. امسال نیز طبق سال های پیش اپل دعوت نامه رویداد بعدی خود را با نام California Streaming  انتشار داده است و در آن اعلام کرده  که رویداد جدید خود را در تاریخ ۲۳ شهریور ماه که مصادف با ۱۴ سپتامبر است برگزار می کند.

اینگونه که خبرگزاری های مختلف بیان کرده اند اپل قصد دارد در این رویداد جدیدترین محصولات سخت افزاری و همچنین گوشی آیفون ۱۳ را رونمایی کند. این در حالی است که شایعات مختلفی مبنی بر اینکه در رویداد ۱۴ سپتامبر محصولات بیشتری معرفی خواهد شد این امکان هم نیز وجود دارد که کمپانی مذکور در این ماه دو رویداد را پشت سر بگذارد.

تحلیلگران دنیای فناوری پیش‌بینی می کنند که در این رویداد اپل چهار گوشی جدید را با نام احتمالی آیفون  ۱۳ با پسوندهایی که در سال های قبل داشتند معرفی کند، ضمن این پیشبینی گویا گوشی های آیفون ۱۳ نسخه هایی پیشرفته از همان گوشی های آیفون ۱۲ هستند با وجود اینکه احتمالا با همان طراحی عرضه شوند. البته که نمیتوان به طور قطع گفت که همان طراحی آیفون ۱۲ را پیاده خواهند کرد چرا که پیشرفت های قابل توجهی در نسل جدید آیفون رؤیت شده است. به طور مثال آیفون ۱۳ پرو دارای نمایشگر جدیدی است که از فناوری LTPO  برخوردار شده که این امکان را فراهم می کند که از محتواهایی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز  بهره ببرند. که مضاف بر این مورد موارد دیگری همچون پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای، باتری حجیم تر و Wifi 6E نیز این گوشی را نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته تر کرده است.

محصول بعدی که گفته می شود در این رویداد اپل رونمایی خواهد شد، اپل واچ سری ۷ است، این ساعت هوشمند که در زمینه ی طراحی شامل تغییراتی محسوس شده  از صفحه نمایش و فریمی تخت بهره خواهد برد. اینطور که مشخص است پردازنده ی این ساعت هوشمند S7  مصرف انرژی کمتری را نسبت به سری ۶ دارد که در ضمن آن قدرت پردازش بالاتری هم ارائه می دهد.

تبلت یکی دیگر از محصولاتی است که قرار شده در این مراسم معرفی شود، آیپد مینی ۶ نام این تبلت جدید است که احتمالاً به پردازنده یA15  مجهز خواهد شد که همان پردازنده ی استفاده شده در آیفون ۱۳ است. تراشه مذکور دارای دو هسته قدرتمند برای پردازش های سنگین و چهار هسته ضعیف برای پردازش های روزانه بهرمند است که چهار هسته گرافیکی با قدرت بالا در کنار آن ها قرار دارند. با این تفاسیر و موارد دیگر موجود در این تراشه همچون موتور عصبی و ISP  پیشرفته تر نسبت به آیپد مینی ۵ قدرت پردازش بهتری خواهد داشت. نقل قول هایی نیز وجود دارد که اپل می خواهد نسل بعدی آیپد استاندارد را نیز معرفی کند. آیپد نسل ۹ که به نوعی از مقرون به صرفه ترین تبلت های اپل به شمار می آید از قدرت سخت افزاری بالایی برخوردار است که گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده ی دانشجویان و دانش آموزان است.

این احتمال وجود دارد که ایرپاد نسل ۳ نیز در میان محصولات جدید این مراسم دیده شود. اینگونه که بیان کرده اند طراحی نسل بعدی ایرپاد استاندارد مطابق با ایرپاد پرو کنونی است که از سال ۲۰۱۶ تا به اکنون تغییراتی در آن رخ نداده بود، گفته می شود که این تغییرات می تواند کمک قابل توجهی به تفکیک صدا کند.

از زمان شیوع ویروس کرونا؛ این کمپانی رویداد های خود را به صورت مجازی برگزار کرده است بنابراین انتظار می رود امسال نیز رویداد شامل سخنرانی از پیش ضبط شده ای که شامل صحبت های مهندسان و مدیران این شرکت است و ویدئویی از اپل پارک برگزار شود. اینگونه برگزار شدن این مراسم تقریباً به نفع کمپانی است چرا که از خرج های کلان جلوگیری می شود و برای اپل مقرون به صرفه تر خواهد بود.

منبع: appleinsider

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار