ممنوعیت فروش آیفون های ۷ و ۸ در آلمان

dfa32f88eb0974a522ee1cf9c017fd88
زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت اپل در تلاش است تا هر سال نسخه های جدیدی از آیفون را معرفی کند. این کمپانی کوپرتینویی قصد داشته بزودی محصولات جدیدی را به سبد محصولاتش بیافزاید اما موانعی در این راه وجود دارد.

پیشتر مشخص شد برخی مدل های آیفون در چین دیگر به فروش نمی رسند و دلیل آن نیز پیروزی کوالکام بر سر یک دعوا ثبت اختراع بوده که در نتیجه رای دادگاه به نفع کوالکام صادر شد. این طور که پیداست شرکت اپل پتنت هایی را از کوالکام به سرقت می برد که موجب شده این شرکت دعوایی را ایجاد کرده و در نهایت خود نیز پیروز شود.

براساس آخرین گزارش ها، طی یکی دیگر از دعواهای میان این دو شرکت، کوالکام توانسته موفق شده و فروش دو مدل آیفون ۷ و ۸ را در آلمان متوقف سازد. این امر ضرری را به اپل وارد کرده و از میزان فروش آیفون ها به صورت جهانی می کاهد. اپل بایستی بزودی برنامه ای برای نجات از پیروزی کوالکام در دعواهای موردبحث داشته باشد، در غیر این صورت نخواهد توانست عملکرد موفقیت آمیزی از خود نشان دهد.

البته کوالکام همیشه پیروز نبوده و در برخی مواقع نیز اپل توانسته حق خود را اثبات کند و رای نامطلوبی را برای کوالکام رقم زند. اپل در بیانیه ای اعلام کرده :

مبارزات برسر پتنت بین دو شرکت اپل و کوالکام اگرچه تلاشی ناامید کننده داشته و موجب انحراف اذهان عمومی شده، اما این بدان معنا نیست که اپل سکوت اختیار می کند و به کسب حق خود ادامه می دهد.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود نتیجه دعوای میان اپل و کوالکام به کجا می رسد. پیش بینی می شود بزودی نتایج دقیق دعوا مابین این دو شرکت آشکار شود.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار