آشنایی با سیستم عامل جدید iOS 12 اپل

81a953b9ab0099643304df83207ab4f5
زمان مطالعه: 1 دقیقه

آشنایی با سیستم عامل جدید iOS 12 اپل

شرکت اپل در جریان کنفرانس WWDC 2018 خود از سیستم عامل جدید iOS 12 رونمایی کرد. سیستم عاملی که با ویژگی های جدیدی چون نسخه جدید ARKit، سیری و قابلیت Shortcuts ، بهبود وضعیت اطلاعیه ها همراه است.

اپل با iOS 12 قابلیت واقعیت افزوده Measure را معرفی کرده و به کمک آن هر گجتی قابل اندازه گیری خواهد بود و دیگر نیازی به استفاده از ابزار اندازه گیری نیست. برنامه Photos با قابلیت های بهتری همراه شده و از جمله باید به پیشنهاد تصویر اشاره کرد.

البته در برخی قابلیت ها Photos جدید اپل به Photos گوگل شباهت پیدا کرده اما در مجموع کاربری بهتری رقم می زند. همانطور که گفته شد اپل قابلیت Shortcuts را به سیری آورده و به کمک آن افراد قادرند میان‌برهایی را برای ارتباط بین سیری و اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های مختلف به وجود آورند. سیری با شناسایی کارهای روزانه افراد پیشنهادهایی متناسب با هر فرد چون خرید قهوه و برخی دیگر را پیشنهاد می کند.

blank

به گفته اپل از این پس CarPlay پشتیبانی بهتری از سایر نقشه هایی چون گوگل مپس و ویز خواهد داشت. مدتهاست اپل قرار بود چنین قابلیتی را فراهم آورد و طرفداران سخت در انتظار آن بودند. در سیستم عامل جدید اپل ویژگی هایی را به وجود آورده تا کاربران بهتر بتوانند همگام سازی بین سایر گجت های اپل داشته باشند. همچنین قابلیت مدت زمان کار با دیوایس در این سیستم عامل فراهم آمده و افراد می توانند مدت زمانی که صرف استفاده از دیوایس گذاشتند را مطلع شوند. با این حساب می توان نسخه جدید سیستم عامل اپل قابل توجه دانست.

یکی دیگر از قابلیت های جدید iOS 12 میموجی بوده که نسخه بروزرسانی شده انیموجی است. همچنین گروه بندی اطلاعیه ها و کنترل آنها از طریق لاک اسکرین میسر شده است. اپل می گوید این نسخه ۴۰ درصد سریعتر از قبل بوده و تجربه کاربری بهتری رقم می زند. iOS 12 قرار است در تابستان سال جاری برای محصولات اپل منتشر شود.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار