سامسونگ گلکسی واچ ۳

0e35656f430d4764fe3ef7d57f025b6d
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سامسونگ که در مسیر تولید گوشی های هوشمند بی اندازه موفق بوده است، توانسته بازار داغ ساعت های هوشمند را نیز در دست گیرد. البته که این دو برند دیرینه همیشه به عنوان رقیبی برای برند اپل بوده است. گویی این برند معتبر جدالی بی پایان دارند و کمپانی سامسونگ سایه به سایه به دنبال کمپانی اپل در این جریان گام بر می دارد. از تولید گوشی های سامسونگ گرفته تا ساعت های هوشمند سامسونگ می توان کیفیت بالا و کارایی کم نظیر را در آن ها به خوبی لمس کرد. ساعت های هوشمند بسیار زیبا با امکانات فوق العاده دومین محصول پر فروش دنیای دیجیتال شناخته می شوند. گجت پوشیدنی سامسونگ گلکسی واچ ۳ از محصولات جدید این کمپانی است. این اسمارتواچ جذاب همزمان با رونمایی از گوشی گلکسی نوت ۲۰ رونمایی شد. ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۳ با افزایش قابلیت های پزشکی و قدرت بیشتر باتری به میدان آمده تا تولید کنندگان دیگر این محصول را به چالش دعوت کند. در ادامه این نوشتار به بررسی مشخصات گلکسی واچ ۳ می پردازیم باید دید برگ برنده این ساعت جذاب چیست. در این بررسی با دیجی دو همراه باشید:

مشخصات گلکسی واچ ۳ سامسونگ

سامسونگ گلکسی واچ 3

بررسی مشخصات ظاهری

اسمارتواچ جدید سامسونگ به عنوان پرچمدار این محصولات شناخته می شود. بنابراین قیمت بالا به علت امکانات بی نظیر این محصول دور از ذهن نخواهد بود. گلکسی واچ ۳ در دو نسخه با اندازه های متفاوت عرضه خواهد شد. در ادامه مشخصات ظاهری این محصول را می خوانید:

سامسونگ گلکسی واچ ۳ مدل ۴۵ میلی متری نسخه ۴۱ میلی متری
ابعاد ۱۱.۱ در ۴۵ در ۴۶.۲ ۴۲.۵ در ۴۱ در ۱۱.۳
وزن ۵۳.۸ گرم ۴۲.۲ گرم
نمایشگر سوپر آمولد ۱.۴ انیچ سوپر آمورد ۱.۲ اینچ
رزولوشن ۳۶۰در ۳۶۰ ۳۶۰ در ۳۶۰
باتری ۳۴۰ میلی آمپر ۲۴۷ میلی آمپر
رنگ مشکی، استیل استیل ، برنز
قیمت ۳۹۹ دلار ۳۹۹ دلار

همانطور که مشاهده می کنید این دو مدل از ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۳ تفاوت شایان توجهی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آن ها در باتری است. از طرفی ساعت جدید سامسونگ نسبت به مدل قبلی نیز تفاوت چندانی نداشته است و مانند مدل پایه خود دارای دو نسخه ۴۱ و ۴۵ میلی متری صفحه نمایشگر است. اما اگر بخواهیم به طور دقیق سامسونگ گلکسی واچ ۳ را با مدل قبلی آن مقایسه کنیم، خواهیم دید که این نسخه ۱۴ درصد باریک تر، ۸ درصد کوچکتر و ۱۵ درصد سبک تر است.

در جدول بالا می بینید که این دو مدل دارای قدری تفاوت در اندازه نمایشگر هستند، از این جهت افرادی که مچ باریک تری دارند، می توانند از مدل ۴۱ میلی متری آن استفاده کنند. از طرف دیگر کاربرانی که نیازمند باتری قدرتمند تر هستند مدل ۴۵ میلی متری آن گزینه مناسب خواهد بود. تفاوت قدرت باتری این دو مدل نشان می دهد که گلکسی واچ ۴۱ میلی متری در صورت روشن ماندن صفحه نمایش تا یک روز کاربر را همراهی خواهد کرد، این درحالی است که مدل ۴۵ میلی متری سامسونگ گلکسی واچ ۳ قادر است در چنین شرایطی تا ۲ روز دوام آورد. ناگفته نماند که هر دو این مدل ها از قابلیت شارژ بی سیم نیز بهره مند هستند.

با وجود اینکه در مدل های گلکسی واچ اکتیو و گلکسی واچ اکتیو ۲ بزل چرخشی حذف شده بود، در این اسمارتواچ شاهد بازگشت این قابلیت هستیم. حاشیه شیب دار چرخشی این ساعت امکان گردش در فضای منوی آن را راحت تر می کند.

سامسونگ گلکسی واچ 3

مشخصات فنی گلکسی واچ ۳

پردازنده هر دو مدل از گلکسی واچ ۳ از نوع Exynos 9110 است. این پردازنده در مدل اورجینال گلکسی واچ نیز استفاده شده است، با این تفاوت که در کنار تراشه قدرتمند Exynos در مدل اورجینال یک رم ۷۶۸ گیگابایت لحاظ شده بود، اما در مدل جدید آن یعنی سامسونگ گلکسی واچ ۳ این رم به ۱ گیگابایت افزایش یافته است. علاوه بر این حافظه داخلی این اسمارتواچ از ۴ گیگابایت به ۸ گیگابایت تغییر یافته. گفتنی است که این ساعت به مانند هم کیش قدیمی خود دارای استاندارد IP68 نیز است، بنابراین می توان ادعا کرد که در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است.

قابلیت های گلکسی واچ ۳

گرچه سامسونگ گلکسی واچ ۳ به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسخه اورجیتنال خود ندارد، اما به لحاظ قابلیت ها و امکانات به به طرز چشمگیری ارتقا یافته است به گونه ای که امکانات سنجش سلامتی و المان های پزشکی آن افزایش یافته و این قابلیت را دارد که ۴۰ فعالیت ورزشی را رد گیری کند. با این حال کاربران می توانند از رد گیری خودکار ۷ فعالیت بهره مند شوند و ۳۳ فعالیت دیگر را به شکل دستی ردگیری کنند.

این اسمارتواچ بی نظیر از قابلیت GPS و پایش ضربان قلب تصویری نیز بهره مند است. از دیگر امکانات این ساعت هوشمند می توان به امکان سنجش اکسیژن مصرفی اشاره کرد که می تواند اطلاعات مربوط به سطح اکسیژن را به کمک برنامه سلامت سامسونگ نمایش دهد. اما در کنار تمام این امکانات قابلیت پایش خواب و همچنین سنجش میزان کل مدت بیداری را می توان نام برد که سامسونگ آن را به کمک همکاری با سازمان بین المللی خواب در این اسمارتواچ قرار داده است.

امکان هیجان انگیز بعدی در این ساعت مربوط به شتاب سنج آن است. این سنسور زمانی که متوجه شود شما در حال افتادن هستید، یک پیامک اضطراری که توسط کاربر نوشته می شود، به ۴ مخاطب که از پیش تعیین شده است ارسال خواهد شد. این ویژگی افرادی که به کوهنوردی به شکل انفرادی علاقه دارند یا ورزشکارانی که به تنهایی ورزش می کنند بسیار مفید خواهد بود . البته افرادی که با وجود بیماری و کهولت سن به تنهایی زندگی می کنند می توانند از این قابلیت کاربردی استفاده کنند.

وجود امکان نمایش نوار قلب در این ساعت آن را به یک پرستار همیشه در صحنه بدل کرده است که قابلیت سنجش فشار خون را نیز دارد. البته ناگفته نماند این امکانات در حال حاضر تنها در کشور کره جنوبی فعال هستند. اما بنا بر ادعای این کمپانی در آینده ای نزدیک برای تمام کاربران در دسترس خواهد بود.

کاربرانی که از تلوزیون های این برند استفاده می کنند، می توانند با اتصال ساعت به تلوزیون خود از ۱۲۰ برنامه ورزشی موجود در این ساعت استفاده کرده و با تماشای وزش مورد علاقه خود در خانه ورزش کنند.

سامسونگ گلکسی واچ 3

جمع بندی پایانی

کمپانی سامسونگ با ارائه این ساعت به همراه امکانات بی نظیر به عنوان رقیبی پر قدرت برای اپل واچ بدل شده است. با این وجود قیمت این ساعت می تواند در کشور هایی که با نوسانات ارز مواجه هستند بالا باشد. از این رو باید دید این امکانات ارزش خرید ساعت هوشمند سامسونگ را افزایش خواهد داد یا خیر. در حال حاضر می توانید این ساعت را از سایت های معتبر خرید لوازم دیجیتال تهیه کنید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار