بهترین برنامه‌های تست باتری گوشی

ba77d6f0f3c6c9ba803a86eef1840625
زمان مطالعه: 6 دقیقه

عمر باتری یک چالش جدایی‌ناپذیر برای همه دستگاه‌های قابل‌حمل مانند گوشی‌های هوشمند است. متأسفانه این دستگاه‌ها عمر باتری محدودی دارند که معمولا برای حدود یک روز استفاده و حتی کمتر دوام می‌آورد. در ادامه این مقاله ما چند برنامه تست باتری گوشی معرفی کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند باتری دستگاه خود را بررسی کرده و عملکرد آن را بهینه کنید؛ پس با ما همراه باشید.

برنامه Battery Monitor

همان‌طور که از اسمش مشخص است، Battery Monitor برای مدیریت و کنترل باتری است و می‌شود گفت بهترین برنامه‌ای است که برای این منظور ساخته شده. با این اپ شما می‌توانید دمای باتری و اطلاعات آن، وضعیت و مقدار شارژ، ولتاژ و … را مدیریت کنید. به‌علاوه شما می‌توانید اطلاعات رم و پردازنده خود را هم در این برنامه ببینید. این برنامه علاوه بر چیدمان تمیز و راحت که کار با آن آسان است؛ یک ویجت پیشنهادی به شما می‌دهد که با یک ضربه بتوانید عملکرد رم را بهبود دهید. Battery Monitor همچنین زمانی که دمای پردازنده یا باتری شما بالا رفته باشد به شما هشدار می‌دهد.

برنامه Battery Guru مدیریت و سیو باتری

باتری گورو یکی از معروف‌ترین برنامه‌های تست باتری گوشی است. البته این برنامه مثل تقویت‌کننده‌ها کار نمی‌کند و عملکرد آن متفاوت است؛ بلکه به حفظ حداکثر عمر باتری کمک می‌کند. گورو اطلاعات مصرف باتری و ظرفیت آن را نمایش داده و به شما کمک می‌کند عادت‌هایی در شارژ گوشی خود پیدا کنید که عمر آن را بیشتر می‌کنند. این برنامه همچنین روی پارامترهای شارژ، مانند حداکثر جریان به‌دست‌آمده، نظارت می‌کند. برنامه، قسمت‌های مختلفی برای ارائه اطلاعات دارد:

  • شارژ و دیس شارژ که وضعیت شارژ گوشی را نشان می‌دهد
  •  محافظت که آنجا می‌توانید برای میزان دمای باتری و محدودیت شارژ، یادآور تنظیم کنید
  •  سلامتی که سلامت باتری را برآورد می‌کند
  • و بخش‌های دیگری به اسم دز و ذخیره که سایر شرایط مربوط به باتری را بررسی می‌کنند.
برنامه تست باتری گوشی

برنامه تست باتری گوشی

برنامه Avast برای بهبود و پاک‌سازی

Avast Cleanup and boost یک برنامه فوق‌العاده برای نظارت و تست باتری گوشی است. این برنامه کمک می‌کند باتری گوشی یا تبلت شما بیشتر از چرخه معمولی دوام بیاورد. برای این کار کافی است گزینه حالت از پیش تنظیم شده را انتخاب کنید. سپس برنامه به طور خودکار حالت ذخیره باتری را باتوجه‌به دستگاه و وضعیت باتری شما انتخاب خواهد کرد.

این برنامه همچنین thumbnailsها و فایل‌های بی‌مصرف را هم پاک می‌کند؛ همین موجب می‌شود فضای گوشی یا دستگاه هوشمند شما بازتر شود. اگر محتوای تکراری، بی‌مصرف، قدیمی یا بی‌کیفیت روی گوشی شما باشد، برنامه آنها را پیدا کرده و نشان می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید آنها را مشاهده کرده و به‌دردنخورها را حذف کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه این است که بهترین عکس از بین مجموعه‌ای عکس یکسان را برایتان انتخاب می‌کند و به‌این‌ترتیب، گالری گوشی را پاک‌سازی می‌کند. همچنین اندازه تصاویر را بهبود داده و آنها را به فضای ابری منتقل می‌کند تا درگوشی خود محل ذخیره بیشتری داشته باشید.

در این برنامه همچنین گزینه‌هایی برای تست باتری گوشی و عمر آن، با تمیزکردن رم و ازبین‌بردن برنامه‌های پس‌زمینه وجود دارد. مثلا گزینه Hibrenate به شما کمک می‌کند برنامه‌های پس‌زمینه را متوقف کرده و سرعت گوشی و عمر باتری را بهتر کنید.

برنامه تست باتری گوشی Greenfy

اگر نیاز دارید که تلفن همراهتان روان‌تر کارکرده و برای مدت طولانی‌تری انرژی داشته باشد، از این برنامه تست گوشی حتما استفاده کنید. روش کار برنامه به این صورت است که برنامه‌هایی که دائما در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و باتری می‌خورند را پیدا کرده و به حالت معلق در‌می‌آورد. به‌این‌ترتیب، Greenfy برای مسدودکردن برنامه‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی که در حال اجرا نیستند اما همچنان باتری زیادی مصرف می‌کنند، مفید است. بهتر است به یاد داشته باشید تمام برنامه‌هایی که چندان از آنها استفاده نمی‌کنید را در حالت Hibrenate یا معلق قرار دهید.

اپ تست باتری گوشی

اپ تست باتری گوشی

برنامه تست باتری گوشی AccuBattery

این برنامه تست باتری گوشی به شما امکان می‌دهد با تجزیه‌وتحلیل زمان و الگوهای استفاده، سرعت تخلیه و مصرف باتری را تشخیص دهید. همچنین زمان باقی‌مانده برای شارژ شدن و مدت‌زمان کلی شارژ باتری را نشانتان می‌دهد. علاوه بر اینها می‌تواند ظرفیت باتری را برحسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری کرده و از زنگ هشدار شارژ برای افزایش طول عمر باتری استفاده کند. برنامه همچنین برای صرفه‌جویی در انرژی، تم تیره هم دارد.

برنامه تست باتری گوشی Dfnsr Battery

اگر تعداد زیادی برنامه در پس‌زمینه گوشی‌تان فعالیت کنند، باتری گوشی زودتر تمام خواهد شد. در این شرایط حتما باید یک برنامه مدیریت و تست باتری گوشی مثل Dfndr را امتحان کنید. این برنامه با استفاده از چند ویژگی نوآورانه مانند بهینه‌سازی سریع، خنک‌کننده باتری، نمایه‌های قابل تنظیم و گزارش سلامت، باتری شما را ذخیره می‌کند. این برنامه همچنین کاربر را راهنمایی می‌کند تا راه‌های مختلف را برای صرفه‌جویی در باتری استفاده کند. برای کسانی که دائما با گوشی خود کار می‌‌کنند و نیاز دارند باتری‌شان بیشتر دوام بیاورد، این برنامه کاملا مناسب است. نحوه کار، بستن اجباری برنامه‌ها و سرویس‌های پس‌زمینه است که باعث تخلیه سریع باتری می‌شوند. همچنین این برنامه برای صرفه‌جویی در مصرف باتری و عمر طولانی‌تر آن، روشنایی صفحه را هم کاهش می‌دهد.

برنامه Kaspersky Battery

آیا شما هم جزو کسانی هستید که از ساعت‌ها صبر برای شارژ شدن گوشی خود خسته شده‌اید؟ برنامه مدیریت و تست باتری گوشی Kaspersky راهی آسان و سریع برای شارژ کردن سریع‌تر تلفن همراه و استفاده بیشتر از آن به شما ارائه می‌دهد. ویژگی‌های کلیدی این برنامه شامل بهبود مستمر و شناسایی برنامه‌های گرسنه باتری و آنهایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند است. همچنین برنامه‌های اصلی که باتری را بسیار مصرف می‌کنند شناسایی کرده و به شما اطلاع می‌دهد. هنگامی که مشکل را مشخص کرد، هشداری به شما می‌دهد که آنها را ببندید. همچنین، با توقف برنامه‌های پس‌زمینه، سرعت گوشی را هم افزایش می‌دهد. البته این برنامه، عمر باتری را پیش‌بینی کرده و تخمینی از زمان باقی‌مانده برای شارژ هم بهتان می‌دهد.

برنامه تست باتری گوشی کسپراسکای

برنامه تست باتری گوشی کسپراسکای

برنامه Gsam Battery Monitor

باتری گوشی شما هم زود خالی می‌شود؟ یا دوست دارید بدانید باتری چگونه کار می‌کند؟ Gsam بک برنامه تست باتری گوشی عالی است که به تشخیص اینکه چه چیزی باتری شما را بیشتر مصرف کرده، کمک می‌کند. این برنامه به شما اطلاع می‌دهد که کدام برنامه بیشترین مصرف را دارد و زمان دقیق مدتی که گوشی شما روشن خواهد ماند را  نشانتان می‌دهد. همچنین به شما می‌گوید شارژ گوشی چقدر زمان می‌برد و برنامه‌هایی که باتری را تخلیه می‌کنند می‌بندد.

پردازنده، استفاده از حسگر، Wakelocks برنامه، Wake time و wakelock هسته، برخی از گزینه‌های دیگر هستند که به شما کمک می‌کنند مصرف باتری گوشی‌تان را بهبود دهید. برنامه همچنین ویجتی به شما ارائه می‌دهد که به کمک آن، تنها با یک ضربه می‌توانید عملکرد باتری خود را افزایش دهید.

برنامه تست باتری گوشی Servicely

Servicely هم به کمک مسدودکردن برنامه‌های پس‌زمینه عمر باتری شما را بهبود می‌دهد. دستگاه شما معمولا بیشتر از ۵۰ درصد شارژ خود را در طول شب از دست می‌دهد. این می‌تواند به دلیل وجود برنامه‌هایی باشد که پنهانی در پس‌زمینه فعال‌اند. Servicely این امور را در دست گرفته و با بهینه‌سازی، مشکل را حل می‌کند. همچنین برنامه‌هایی که عادت دارند موبایل را از خواب بیدار کنند، خاموش می‌کند.

فقط حواستان باشد که گوشی شما باید روت باشد تا برنامه به‌درستی کار کند. این اپ همچنین به شما کمک می‌کند اعلان‌های برنامه‌های انتخابی خود را فعال و غیرفعال کنید و احتمال اجرای آنها در پس‌زمینه را از بین ببرید. همچنین می‌توانید به کمک آن، پیام‌های بی‌پایان رسانه‌های اجتماعی یا اعلان‌های غیرضروری بازی‌ها را هم متوقف کنید. این کارها باعث می‌شوند عمر باتری دستگاهتان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

برنامه servicely

برنامه servicely

برنامه BetterBatteryStats

این گزینه هم یکی از انواع برنامه‌های تست باتری گوشی و مدیریت آن است که کمک می‌کند ساعت‌هایی که خارج از خانه هستید نگران باتری نشوید. با BetterBatteryStats می‌توانید تمام برنامه‌هایی که از باتری استفاده می‌کنند را بررسی کرده و آنها را تنها با یک کلیک، به حالت خواب فرو ببرید.

این اپ هم می‌تواند برنامه‌ها و سرویس‌های تخلیه کننده باتری را شناسایی کند. علاوه بر این، قابل‌دسترس بودن آن باعث جلب‌توجه مخاطبان بسیاری شده. به‌عنوان‌مثال در این برنامه با اضافه‌کردن یک ویجت به صفحه اصلی خود می‌توانید با یک نگاه، تمام اطلاعات لازم را درباره باتری گوشی خود به دست آورید.

سخن نهایی

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باتری گوشی شما زود تمام شده یا خیلی طول می‌کشد تا شارژ شود. مهم‌ترین دلیل می‌تواند اجرای برخی برنامه‌ها در پس‌زمینه باشد که حتی اگر برنامه به طور معمول بسته باشد هم این فرایند ادامه دارد. در این مطلب چند برنامه تست باتری گوشی به شما معرفی کردیم. اکثر آنها برنامه‌های پس‌زمینه را تشخیص داده و مسدود می‌کنند. برخی هم با پاک‌سازی رم، علاوه بر افزایش عمر باتری، سرعت گوشی را بالاتر می‌برند. اگر با مشکلاتی در زمینه باتری دستگاه هوشمند خود مواجه هستید، بهتر است این نوع اپ‌ها را حتما استفاده کنید.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار