پیش درآمدی بر ZTE آکسون ۹

75560c797d415a804638f45ffe0bec5e
زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیش درآمدی بر ZTE آکسون ۹

شرکت ZTE یک هلدینگ چینی بوده که رقیب جدی برای هوآوی و شیائومی محسوب می شود. این شرکت توانست همانند دو شرکت دیگر پیشرفت بزرگی در کشور و جهان داشته باشد. از این رو هر سال شاهد معرفی پرچمدار و میان رده های مختلفی از برند موردبحث هستیم.

در این میان شایعه شد در MWC 2018 زد تی ای می خواهد نسل جدید پرچمدار خود را به نام آکسون ۹ رونمایی کند. گوشی هوشمندی که طراحی چشمگیری داشته و می توان انتظارات بسیاری از آن داشت. طراحی بخش مهم آکسون ۹ بوده و پیشتر تصاویری مربوط به این دیوایس منتشر شد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی اولیه آکسون ۹ بپردازیم تا آشنایی بیشتری با اسمارتفون پرچمدار شرکت چینی پیدا کنیم:

blankطراحی و ساخت

یکی از بخش های مهم هر اسمارتفونی طراحی و ساخت آن است و از ظاهر مشخص می شود که با پرچمداری رو به رو هستیم یا خیر. در این بین گوشی هوشمند ZTE آکسون ۹ نیز یک پرچمدار بوده و بدنه فلزی باکیفیتی توسط زد تی ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد. ابعاد مشخصی در کار نیست اما احتمالا ابعاد نسبتا بزرگ و وزن مناسبی خواهد داشت تا کاربری لذت بخشی را برای مخاطب خود فراهم آورد.

صفحه نمایش

آکسون ۹ زد تی ای به نمایشگر ۶.۰ اینچی ۱۴۴۰×۲۹۶۰ پیکسلی مجهز بوده که نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ داشته و تراکم آن به ۵۴۹ppi می رسد. نوع نمایشگر نیز AMOLED بوده و می تواند رنگ ها را با کیفیت زیبایی نمایش دهد. گذشته از آن با نسبت تصویر مورد اشاره باید این گوشی هوشمند را بی حاشیه و جذاب به شمار آورد.

سخت افزار

در بخش سخت افزاری ZTE آکسون ۹ به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز خواهد بود. در کنار آن حافظه رم ۶ گیگابایتی را خواهیم داشت که در کنار تراشه گرافیکی آدرنو ۶۳۰ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، پیکربندی قدرتمندی را برای این گوشی هوشمند پرچمدار فراهم خواهد آورد. از این رو باید انتظارات را نسبت به آکسون ۹ زد تی ای افزایش داد.

blankدوربین

در بخش دوربین احتمالا شاهد دوربین دوگانه ۲۰ مگاپیکسلی در بخش عقب و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در بخش جلو خواهیم بود. همچنین محصول می تواند باکیفیت ۲کی در بخش عقب و ۱۰۸۰ پیکسلی در بخش جلو به فیلمبرداری بپردازد. با این حساب باید آکسون ۹ را گوشی هوشمند کارآمد از برند چینی دانست که در پیکربندی دوربین محصولی بزرگ و کم نظیر به شمار می رود.

باتری

یکی از بخش های مهم هر اسمارتفونی، باتری بوده که برخی کمپانی ها به آن توجه داشته و برخی دیگر نیز بی تفاوت از کنار آن عبور می کنند. اما ZTE سعی کرده در آکسون ۹ تا حدودی به آن توجه داشته باشد اما این سطح کافی نیست زیرا گفته می شود باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری برای محصول در نظر گرفته خواهد شد و اگر این باتری به ۴۰۰۰ میلی آمپر افزایش پیدا می کرد قطعا می توانست عمر باتری طولانی تری برای کاربر خود رقم زند. از این رو انتظار داریم ZTE در بخش باتری تجدید نظری داشته و به فکر افزایش ظرفیت باتری که بخش مهمی به شمار می رود، باشد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار