تفاوت های سری A و S سامسونگ

f18950ec17702e972eafaeeb6503c319
زمان مطالعه: 3 دقیقه

۱۲اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند از برند محبوب سامسونگ باشید، شاید برای شما هم سوال شده باشد که سری A سامسونگ چه تفاوتی با سری S سامسونگ دارد. همانطور که می‌دانید سامسونگ هم مانند رقیبان خود سعی دارد تا کاربرهای مختلف خود را راضی نگه‌دارد و ارائه سری‌های مختلف گوشی هم به دلیل همین سیاست برند است. ما در این مقاله قصد داریم تفاوت‌های این دو سری را بررسی کنیم تا اگر قصد خرید گوشی سامسونگ دارید بتوانید انتخاب مناسبی از میان این دو سری داشته باشید.

تفاوت‌های سری A  سامسونگ و سری S سامسونگ

وقتی صحبت از تفاوت میان این دو سری گوشی محبوب از برند سامسونگ می‌شود، چیزی که به عنوان اولین تفاوت آشکار مشخص است، تفاوت میانگین قیمتی این دو سری است. چرا که گلکسی A از میان‌ رده‌های سامسونگ و گلکسی S از پرچمداران هستند. با توجه به این موضوع، سریAسامسونگ میانگین قیمتی پایین‌تری نسبت به سریS دارد. این تفاوت قیمت هم به این دلیل است که در بعضی موارد همچون پردازنده ، کیفیت ساخت و کیفیت دوربین، سری S بهتر از برخی مدل‌های سری A عمل کرده است.

گوشیهای سری S سامسونگ

گوشیهای سری S سامسونگ

تفاوت‌های سری A سامسونگ و سری S سامسونگ از نظر عملکرد

همانطور که می‌دانید، پردازنده یک گوشی قلب آن محسوب می‌شودو اهمیت بالایی در عملکرد گوشی دارد. در همین راستا، تراشه‌های سری S نسبت به سری A سامسونگ قوی‌تر هستند و پرچمدار برند سامسونگ از تراشه‌های قدرتمندتری استفاده می‌کند که از نظر امکانات از مدل‌های مجهز این کمپانی به شمار می‌رود. البته این به این معنا نیست که میان رده‌های سری A ضعیف عمل کرده‌اند، اما کمپانی سامسونگ برای حفظ اختلاف بین گوشی‌های میان رده و پرچمدار همواره در تلاش است تا سری S  از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و بتواند مخاطبین خودش را راضی نگه‌دارد.

تفاوت‌های سری A سامسونگ و سری S  از نظر کیفیت ساخت

شما به عنوان فردی که گوشی را در ساعات مختلف روز در دست می‌گیرید انتظار ظاهری زیبا و کیفیتی بالا از گوشی خود دارید. در این زمینه، سری S عملکرد قوی‌ای داشته و گوشی‌های زیبا و مقاومی دارد. البته با توجه به میانگین قیمت بالای پرچم دارهای S می‌توان انتظار مواد با کیفیت‌تری مانند قاب فلزی را از این برند داشت، در بحث کیفیت لازم به ذکر است که  سامسونگ در مدل‌های پلاس و S21  اولترا از محافظ‌های گوریلا گلس نشکن استفاده می‌کند که کیفیت بالایی دارد. همچنین در سری S شاهد قاب فلزی دوربین خواهیم بود. به سراغ صفحه نمایش  که می رویم، تفاوتی را در شفافیت و وضوح تصویر میان این دو سری شاهد خواهیم بود.

سری A سامسونگ

سری A سامسونگ

تفاوت‌های سری A سامسونگ و سری S  از نظر دوربین

بحث از دوربین و عکاسی که می‌شود، افراد علاقه‌مند به عکاسی با دقت، کیفیت و ویژگی‌های دوربین گوشی موبایل مورد نظر خود را بررسی می‌کنند چرا که از گوشی انتظاری بیشتر از تماس و مکالمه دارند. کمپانی سامسونگ هم در سری S گوشی‌هایش توجه ویژه‌ای به طرفداران عکاسی کرده و از لنزهای با کیفیت برای دوربین‌هایش استفاده کرده است. البته که جدیدترین مدل‌های سری A هم دارای دوربین‌های باکیفیتی در سطح پرچم‌دار هستند. اما با این حال در ثبت یک عکس جذاب فقط لنز دوربین کافی نیست و سری S از هوش مصنوعی بصری قوی در گوشی‌هایش برخوردار است.

تفاوت‌های سری A سامسونگ و سری S  از نظر باتری

قطعا همه ما می‌خواهیم باتری گوشی‌ای که در دست داریم ظرفیت بالایی داشته باشد تا با خیال راحت و بدون فکر به اینکه پریز برق کجاست به کارهای خود بپردازیم. در این مورد گلکسی A به خوبی با استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بالا، نیاز کاربران خود را رفع می‌کند، باتری‌‌های این سری دارای ظرفیت بالا و استفاده بهینه هستند. این موضوع را فراموش نکنیم که در مصرف باتری فقط صحبت از ظرفیت آن نیست و پردازنده گوشی هم تاثیر زیادی در میزان مصرف باتری دارد که سری S این برند با پردازند‌های قوی مصرف باتری را در گوشی‌هایش کاهش می‌دهد.

سامسونگ سری s

سامسونگ سری s

جمع بندی نهایی

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، سری A در مواردی مانند: میانگین قیمتی کمتر، عمر باتری بهینه و صفحه نمایش سوپر آمولد، در مقایسه با پرچم دارهای برند سامسونگ امتیاز بهتری می‌گیرد؛ اما مزیت های سری S را هم فراموش نکنیم که شامل: عملکرد قدرتمند، مقاوم‌تر در برابر گرد و غبار و ضربه، کیفیت بالا در دوربین و فیلم برداری و دارای قابلیت شارژ بی سیم است. با توجه به تمام این موارد اگر مشکلی با قیمت بالای سری S نداشته باشید، خرید این گوشی‌ها انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار