۸ قابلیت جدید و هیجان‌انگیز واتساپ در سال جدید

2bbc6a089515e25c6f4665618a6be513
زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای همه ما پیش آمده که پیام اشتباهی را در واتساپ فرستاده‌ایم و وقتی متوجه شده‌ایم که دیر شده و دیگر نمیشود آب رفته به جوی را برگرداند. درواقع همه ما حتی یک بار به این شکل از دست این پیام‌رسان حرص خورده‌ایم. حالا در اوایل ماه میلادی چندین ویژگی جدید برای این اپ منتشر شده که برخی از آنها هنوز در حال توسعه هستند اما برخی دیگر در نسخه بتا آزمایش شده‌اند که یعنی چیزی نمانده تا به طور عمومی منتشر شوند. در ادامه با برخی از این ویژگی‌ها که انتظار می‌رود در سال میلادی جدید رونمایی شوند، آشنا می‌شویم.

مخفی کردن آخرین زمان بازدید از مخاطبان خاص

گزینه مخفی کردن لست سین از مخاطبان، همیشه در تنظیمات این برنامه بوده؛ این گزینه به شما امکان می‌دهد زمان آخرین بازدید خود را از چشم مخاطبانتان پنهان کنید؛ یک ویژگی کاربردی برای اکثر کاربران. با این حال، مشکل اینجاست که با این کار شما هم قادر نخواهید بود زمان لست سین مخاطبان را ببینید. برای بسیاری، این مورد ایجاد مشکل می‌کند. مثلا ممکن است نخواهید این ویژگی روی تمام مخاطبان اعمال شود. حالا خوشبختانه واتساپ در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد مخاطبان خاصی را برای مخفی کردن زمان آخرین بازدید خود انتخاب کنید. با فعال شدن این ویژگی، فقط همان مخاطبان خاص، زمان آخرین بازدید شما را نمی‌بینند و لست سین باقی مخاطبان همچنان برای شما قابل مشاهده خواهد بود. البته این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتای اپلکیشن موجود است و انتظار می‌‌رود طی ماه‌های آینده به دسترس عموم برسد.

لوگوی واتساپ

لوگوی واتساپ

حذف محدودیت زمانی برای حذف پیام‌ها

همانطور که در ابتدا دیدیم، یک ویژگی بسیار اعصاب خورد کن whatsapp ، محدودیت زمانی حذف پیام‌ها است. یعنی شما تنها تا ۴۰۹۶ ثانیه یا معادل ۶۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه وقت دارید پیام ارسال شده را حذف کنید. اما با توجه به آزمایش‌های نسخه بتا ممکن است این کمپانی به این فکر باشد که این مورد را یک بار برای همیشه حذف کند. در نسخه آزمایشی هیچ محدودیت زمانی برای حذف پیام‌ها دیده نمی‌شود و می‌توانید پیام‌های قدیمی را پاک کنید. البته هنوز زمان خاصی برای انتشار این ویژگی معرفی نشده، بنابراین مدتی طول می‌کشد تا آن را رسما ببینیم.

ویژگی اجتماعی جدید واتساپ

whatsapp همچنین درحال کار روی یک ویژگی اجتماعی  جدید است که احتمال دارد در آینده نزدیک عرضه شود. ظاهرا این ویژگی مشابه کانال های دیسکورد است اما با کانال‌ها و گروه‌های معمولی واتس‌اپ تفاوت دارد. در این ویژگی اجتماعی جدید ادمین‌ها کنترل بیشتری بر جنبه‌های مختلف برنامه دارند؛ مثلا می‌توانند گروه‌های مختلفی را درون کانال ایجاد کنند. همچنین مانند سایر چت‌ها، پیام‌های این کانال‌ها هم سراسر رمزگذاری شده خواهند بود.  این ویژگی برای بسیاری از افراد موضوع مهمی به شمار می‌رود چرا که واتساپ در حال حاضر فقط به فرستنده‌ی پیام اجازه‌ی حذف آن را می‌دهد.

ضمن اینکه این اپلیکیشن برای حذف پیام ارسال شده، بازه زمانی مشخص کرده و پس از آن حتی فرستنده پیام نیز قادر به حذف آن نیست. تنها گزینه‌ی موجود، حذف برای من یا Delete for me است که البته در این شرایط بقیه اعضای گروه همچنان قادر به دیدن پیام خواهند بود. این تغییراتی است که احتمالا در آینده روی نسخه‌ی جدید این برنامه اعمال می‌شود. تصویری که در این باره منتشر شده است نشان می‌دهد که در یک گروه به‌جای متن پیام، متن This was deleted by an admin آورده شده. ظاهرا این تغییر در حال حاضر به‌صورت آزمایشی و برای برخی کاربران در حال اجرا است. اطلاعات بیشتری درباره این ویژگی در دسترس نیست، اما با توجه به میزان کار موردنیاز برای پیاده‌سازی آن، مطمئن هستیم که در سال ۲۰۲۲ به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

پشتیبانی از چند دستگاه

امکان استفاده از whatsapp در چندین دستگاه بدون اتکا به اتصال گوشی هوشمند یکی از ویژگی‌هایی بوده که خیلی تقاضا داشته است. این ویژگی درحال حاضر به طور رسمی در نسخه بتا عرضه شده و خوشبختانه به زودی روی همه دستگاه‌ها ارائه می‌شود. اگر وارد نسخه وب یا دسکتاپ واتس‌اپ شوید، گزینه‌ای برای امتحان این ویژگی دریافت خواهید کرد. طبق نظر کاربران نسخه بتا، این ویژگی بدون مشکل کار می‌کند ومی‌توانید از آن در حداکثر ۴ دستگاه به طور همزمان استفاده کنید. البته ویژگی موردنظر هنوز نیاز به بهبود دارد؛ اول از همه زمان بارگذاری چت‌ها روی دسکتاپ کمی زیاد است، همچنین چت‌های قدیمی همگام‌سازی نمی‌شوند؛ با این حال می‌شود امیدوار بود whatsapp این مشکلات را قبل از انتشار عمومی حل کند.

whatsapp desktop

whatsapp desktop

خروج از واتساپ

ویژگی خروج از whatsapp قرار است جایگزین دکمه حذف کردن اکانت شود و از ویژگی جدید استفاده از این برنامه در چند دستگاه، پشتیبانی کند. طبق گزارش WaBetaInfo که آپدیت‌های whatsapp را دنبال می‌کند، این اپلیکیشن در نهایت گزینه خروج را برای کاربران ارائه خواهد کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد از اکانت واتساپ خود خارج شوید، مثل فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی اینچنینی. این ویژگی به تازگی در نسخه بتا مشاهده شده و گفته می‌شود به زودی هم برای نسخه اندروید و هم نسخه IOS اپ عرضه خواهد شد. گزینه خروج از whatsapp این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به طور همزمان روی چند دستگاه  از whatsapp استفاده کنید.

ریل‌های اینستاگرام در واتساپ

whatsapp بخش ریل‌های اینستاگرام را در آینده دریافت خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، با این قابلیت می‌توانید ریل‌های اینستاگرام را مستقیما از درون برنامه whatsapp ffdkdn.  این می‌تواند بخشی از برنامه ادغام whatsapp با سایر برنامه‌های متعلق به فیسبوک باشد. اگر نمی‌دانید، ریل‌های اینستاگرام ویدیوهای کوتاهی هستند که برای اشتراک‌گذای محتوای مختلف به کار می‌روند.

بعدا بخوانید جایگزین آرشیو

گفته می‌شود ویژگی Read later ورژن بهبودیافته ویژگی آرشیو چت است که درحال حاضر روی واتس اپ وجود دارد. اگر چتی را به Read later منتقل کنید، واتساپ نوتیف‌های آن را به گوشی موبایل شما ارسال نخواهد کرد. به علاوه این ویژگی گزینه‌ای به نام حالت تعطیلات دارد که درواقع تضمین می‌کند چت‌های بعدا بخوانید مثل چت‌های منتقل شده به آرشیو در نسخه فعلی عمل کنند. بعدا بخوانید همچنین، یک دکمه ویرایش دارد که به وسیله آن می توانید تنظیمات را به سلیقه خود دستکاری کرده و شخصی‌سازی کنید. در این ویژگی همچنین می‌توانید چند چت را با هم انتخاب کرده و در یک حرکت سریع، از آرشیو خارج کنید.

قابلیت read later

قابلیت read later

ویژگی‌های جدید واتس اپ

خبر خوب اینکه در سال ۲۰۲۲ واتساپ با ویژگی‌های جدیدی خواهد آمد. بله همه آن چیزی که منتظرش بوده‌اید، در این سال دریافت خواهید کرد. البته ما هم مطمئن نیستیم، اما با توجه به آنچه در نسخه بتا مشاهده شده، می‌شود واقعا امیدوار بود. در این مقاله لیستی از این ویژگی‌های جدید برای شما آماده کردیم که می‌تواند دورنمایی از آپدیت‌های whatsapp در سال جدید میلادی به شما بدهند.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار