آیپد مینی مجهز به تراشه پر قدرت A15 و نمایشگری بزرگتر رونمایی شد

c937a3d9c2e894b650418a8e189c93f0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اپل سرانجام در مراسم رونمایی خود آیپد مینی را به طور رسمی معرفی کرد. اینگونه که مشخص است تبلت تازه نفس اپل مجهز به پردازنده ای ساخته شده توسط خود کمپانی اپل با نام A15 BIONIC شده است. در ادامه خبر با همراه شوید تا اطلاعات جامعی را در این باب کسب کنید.

نمایشگر آیپد مینی نسبت به نسل قبلی خود کمی بزرگتر شده، چرا که سری قبلی دارای نمایشگری ۷.۹ اینچی بود اما این آیپد جدید به صفحه نمایش  ۸.۳ اینچی که روشنایی آن تا ۵۰۰ نیت نیز می رسد مجهز شده است. کاربران که در انتظار یک نمایشگر مینی LED بودند حالا پس از رونمایی رسمی با یک نمایشگر معمولی Liquid Retina روبرو شده اند. در این پنل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری Center Stag نیز وجود دارد. دوربین های دیگر آیپد مینی نیز پیشرفت هایی داشته اند. در پنل پشتی این تبلت یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فلش True Tone وجود دارد این دوربین با دارا بودن قابلیت ISP می تواند فیلمبرداری با کیفیت ۴K را برای کاربر مهیا کند.

آیپد مینی 6این محصول جدید اپل از تراشه ی A15 Bionic برخوردار است. این تراشه که از محصولات جدید اپل به حساب می آید با وجود داشتن ۶ هسته توان این را دارد که تا ۴۰ درصد سریع تر کار کند علاوه بر این با دارا بودن پردازنده ی گرافیکی ۵ هسته ای قدرت پردازش گرافیکی را تا ۸۰ در صد افزایش می دهد.

کوپرتینویی ها آیپد مینی را به سیستم عامل iPadOS 15 مجهز کرده اند که با برخورداری از ML و Live Text و با کمک هوش مصنوعی می تواند متن نوشته شده بر روی عکس ها را به ۷ زبان زنده ی دنیا ترجمه کند.

آیپد مینی از پورت USB-C برخوردار است که اینگونه می تواند داده ها را با سرعت ۱۰ برابر بیشتر انتقال دهد. با وجود دکمه تاچ آیدی که با دکمه پاور ادغام شده اند این آیپد از فناوری فیس آیدی بی بهره است. سیستم اسپیکر استریو دستگاه مذکور دارای کیفیت صدای مطلوبی شده است. در باب اتصالات باید بگوییم که از وای فای، اینترنت ۵G  با سرعت ۳.۵ گیگابایت در ثانیه برخوردار است. این آیپد دارای حسگر اثر انگشت بر روی فریم و نسل دوم اپل پنسل است که به صورت مغناطیسی در کنار شاسی این تبلت قرار خواهد گرفت.

آیپد مینی 6سران اپل قیمت این آیپد جدید را در بازار ایالات متحده به شرح زیر اعلام کرده اند؛

  • آیپد مینی با قابلیت اتصال وای فای به قیمت پایه ۴۹۹ دلار
  • آیپد مینی با قابلیت اتصال وای فای و سلولار با قیمت پایه ۶۴۹ دلار

آیپد مینی اپل در رنگبندی بنفش، خاکستری فضایی، نور ستاره ای و صورتی و در دو نسخه ی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی قرار است در دسترس کاربران قرار گیرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار