کپی اندروید Q از پلتفرم iOS

3dda6fc3e8884a4f7b59b82291ebf041
زمان مطالعه: 1 دقیقه

کپی اندروید Q از پلتفرم iOS

سومین نسخه بتای اندروید Q که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد برخی از قابلیت‌های این سیستم‌عامل مشابه قابلیت‌های پلتفرم iOS  هستند.

مثل اینکه کمپانی گوگل قصد ندارد دست از کپی‌برداری از پلتفرم iOS برای طراحی و توسعه نسخه‌های مختلف اندروید بردارد چراکه تاکنون شاهد الگوبرداری اندروید از iOS بوده‌ایم. حتی سومین نسخه بتای اندروید Q که به تازگی منتشر شده است دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که مشابه برخی از ویژگی‌های سیستم‌عامل iOS هستند.

یکی از این ویژگی‌ها، حالت Low Power است که مستقیما از سیستم‌عامل iOS کپی‌برداری شده است به‌گونه‌ای که با واردشدن به تنظیمات اندروید Q و رفتن به قسمت Battery Saver گزینه‌ای به نام Turn off when fully charged را می‌بینید که در صورت فعال‌سازی این گزینه زمانی که شارژ گوشی هوشمند شما به میزان ۹۰ درصد برسد، حالت Battery Saver به طور خودکار غیرفعال می‌گردد. البته شما می‌توانید این میزان را خودتان تعیین کنید به‌گونه‌ای که میزان شارژ را بر روی ۲۰ درصد قرار دهید تا درصورتی که شارژ گوشی شما به این میزان رسید حالت Battery Saver به صورت خودکار فعال گردد.

زمانی که حالت Battery Saver  فعال می‌شود اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه گوشی هوشمند شما فعال هستند تا زمانی که وارد آن‌ها نشوید رفرش نخواهند شد و علاوه‌بر این زمانی که صفحه گوشی هوشمند خود را قفل می‌کنید موقعیت‌یاب گوشی شما نیز غیرفعال می‌شود.

سایر ویژگی‌های مهمی که کمپانی گوگل در سیستم‌عامل اندروید Q قرار داده است شامل: Dark Mode (حالت تاریک)، حالت فوکوس و ژست‌های حرکتی جدید هستند. درضمن نسخه نهایی این سیستم‌عامل پاییز امسال برای کاربران دیوایس‌های پیکسل منتشر خواهد شد.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار