راهنمای خرید گوشی ۵ تا ۷ میلیون تومان (مرداد ۱۴۰۲)

راهنمای خرید گوشی ۵ تا ۷ میلیون تومان
زمان مطالعه: 12 دقیقه

زمان مطالعه : ۱۷ دقیقه

راهنمای خرید گوشی ۵ تا ۷ میلیون تومان ، در رده بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار، انتخاب‌هایی وجود دارد که پرچمدار نیستند، اما با داشتن امکاناتی مشابه، می‌توانند گزینه مناسبی برای کسانی باشند که بهترین‌ها را می‌پسندند، اما بودجه کمی دارند. ما در این مطلب لیستی از گوشی‌های ۵ تا ۷ میلیون تومان موجود در بازار را برایتان حاضر کرده‌ایم که تفاوت چندانی با بهترین‌های هر برند ندارند و در چند مورد جزئی متفاوت هستند. در این لیست، گوشی‌ها امکانات متفاوت و عملکردی بسیار خوب دارند و نمی‌شود تفاوت چندانی بین آن‌ها و گوشی‌های بالارده و پرچمدار مشاهده کرد. فقط کمی ارزان‌تر هستند و کاربرانی با میزان بودجه محدود ۵ میلیون‌تومانی هم می‌توانند به سراغشان بروند.

 

گوشی منتخب ۵ تا ۷ میلیون تومان برند سامسونگ:

 

Galaxy A23

Galaxy A23

 

  • گوشی Galaxy A23

A23 یک گوشی میان‌رده از برند سامسونگ است که همراه با مدل‌هایی مانند A53 و A33 عرضه شد. این گوشی طراحی زیبایی دارد و از نظر اندازه و وزن، نگه‌داری آن در دست بسیار راحت است. نمایشگر PLS LCD آن شاید کمی قدیمی به نظر برسد اما نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل ارائه می‌دهد که در این رده قیمتی عالی هستند. همچنین برای محافظت آن از کورنینگ گوریلاگلس ۵ استفاده می‌شود.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی A23 خوب است و همراه با لنز فوق عریض ۵ و ماکرو و عمق ۲ مگاپیکسلی، می‌تواند تصاویر مناسبی در نور روز ثبت کند.

تراشه اسنپ دراگون ۶۸۰ به‌کاررفته در آن، به‌طورکلی چندان رده‌بالا نیست. این گوشی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم، سریع‌ترین گوشی موجود نیست و مانند مدل‌های رده بالا قدرت ندارد. بااین‌حال برای انجام امور روزمره کاملا کفایت می‌کند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی گلکسی A23 توان کافی برای تأمین انرژی گوشی را داشته و کمک می‌کند بدون شارژ نمانید. این باتری با شارژ سریع ۲۵ واتی شارژ می‌شود که در بین مدل‌های این رده قیمتی خوب است. بااین‌حال، شارژر فست همراه گوشی عرضه نمی‌شود. به‌طورکلی A23 برای انجام امور روزمره و معمولی مناسب است اما به دلیل کیفیت ساخت و پشتیبانی نرم‌افزاری مناسب، می‌تواند تا سال‌ها همراهتان بماند.

 

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه  Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G| 64GB 4GB RAM, 64GB 6GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM ۳
دوربین اصلی و سلفی چهار گانه ۵۰، ۵، ۲ و ۲  مگاپیکسل , ۲۰ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۶ اینچ (PLS LCD, 90Hz) ۳
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۵,۴۰۰,۰۰۰ ۵
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

گوشی‌های منتخب ۵ تا ۷ میلیون تومان برند شیائومی:

 

redmi note 9t

redmi note 9t

  • گوشی Redmi Note 9T

شیائومی ردمی Note 9T یک گزینه عالی ۵G مقرون‌به‌صرفه است. شاید طراحی آن چندان مناسب و زیبا نباشد اما حس خوبی درون دست دارد و حمل و استفاده از آن ساده است. چیپست مدیاتک Dimensity 800U قدرت بالایی داشته و سبب شده گوشی با سرعت و قدرت بالایی کار کند. همچنین دو گزینه ۴ و ۶ گیگابایت رم هم در دسترس است که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید اما هر دو در حد خود کاملا مناسب هستند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی به جز در نور روشن روز، خیلی خوب عمل نمی‌کند و سنسورهای عمق و ماکروی ۲ مگاپیکسلی همراه آن چندان به کار نمی‌آیند.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Redmi Note 9T توان کافی برای سرپا نگه‌داشتن آن حتی تا یک روز را دارد اما شارژ ۱۸ واتی چندان سریع نیست. این یکی از نقاط ضعف بزرگ گوشی است که کمی از شیائومی بعید به نظر می‌رسد. در نهایت شاید گوشی ارزان و ساده به نظر برسد اما خوب کار می‌کند و با اینکه دوربین‌های جانبی خوب نیستند اما دوربین اصلی می‌تواند تصاویر خوبی در نور مناسب ثبت کند. در نهایت اگر فناوری ۵G برایتان اهمیت دارد، این مدل یک انتخاب هوشمندانه و به‌صرفه است.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه MediaTek MT6853 Dimensity 800U | 64GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM ۴
دوربین اصلی و سلفی سه گانه ۴۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل ,۱۳ مگاپیکسل ۳
نمایشگر ۶.۵۳ اینچ (IPS LCD) ۳
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم  پلیمر) ۵
قیمت (تومان) ۵,۶۵۰,۰۰۰ ( تومان ) ۵
جمع بندی نهایی ۲۰/۲۵

 

گوشی Redmi note 10s

گوشی Redmi note 10s

  • گوشی Remi Note 10S

در آوریل ۲۰۲۱ گوشی جدیدی از شیائومی معرفی شد که طراحی و رنگ‌های آن موردپسند بسیاری از کاربران شیائومی قرار گرفت. البته در کنار طراحی، پردازنده قوی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی ۶.۴۳ اینچی هم موردتوجه قرار گرفت.

نمایشگر AMOLED این گوشی با رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل، تصاویری با وضوح بالا در معرض دید شما قرار می‌دهد و می‌توانید فیلم‌ها را باکیفیت بالا در آن مشاهده کنید. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری گوشی Redmi note 10s نیز با داشتن قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی به‌سرعت شارژ می‌شود.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Mediatek Helio G95 | 64GB 4GB RAM,

۶۴GB 6GB RAM,

۱۲۸GB 4GB RAM

۱۲۸GB 6GB RAM,

۱۲۸GB 8GB RAM

۴
دوربین اصلی و سلفی چهارگانه ۶۴، ۸ ، ۲ و ۲ مگاپیکسل , ۱۳ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۴۳ اینچ ( AMOLED) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۵,۶۵۰,۰۰۰ (تومان) ۵
جمع بندی نهایی ۲۳/۲۵

 

Redmi Note 10 pro

Redmi Note 10 pro

  • گوشی Redmi Note 10 pro

ردمی نوت ۱۰ پرو یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید با این قیمت بخرید و شیائومی قطعا ارزش پولی که می‌پردازید را دارد. نکات برجسته این گوشی از نمایشگر AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز شروع شده و با مجموعه‌ای عالی از دوربین‌ها ادامه می‌یابد.

دوربین اصلی یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بزرگ است که توسط یک دوربین تله ماکرو و فوق عریض پشتیبانی می‌شود. فقدان لنز تله فوتو ممکن است شما را آزار دهد اما می‌توانید با وضوح کامل ۱۰۸ مگاپیکسلی عکاسی کرده و سپس آن را برش دهید. البته بهتر بود تثبیت‌کننده هم برای ویدیو وجود داشت اما به‌طورکلی این مجموعه در این رده قیمتی عالی است.جک هدفون، اسکنر اثر انگشت خوب، بلندگوهای استریو و حتی یک بلستر IR از دیگر ویژگی‌های مثبت این گوشی هستند. عمر باتری هم خوب بوده و شارژر ۳۳ واتی درون جعبه موجود است. مشخصات اصلی Redmi Note 10 Pro به‌طورکلی مناسب هستند و تراشه اسنپ دراگون ۷۳۲G عملکردی روان و عالی ارائه می‌دهد. بااین‌حال ممکن است کارکردن با رابط کاربری MIUI آن کمی گیج‌کننده باشد.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه  |Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G

۶۴GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

۳
دوربین اصلی و سلفی چهارگانه گانه ۱۰۸، ۸ ، ۵ و ۲ مگاپیکسل ,۱۶ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ (AMOLED , 120Hz) ۵
باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۶,۸۰۰,۰۰۰ ( تومان ) ۳
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

Redmi Note 11 pro

Redmi Note 11 pro

  • گوشی Redmi Note 11 pro

ردمی نوت ۱۱ پرو عملکردی در حد میان‌رده دارد و به‌خوبی کار می‌کند. طراحی آن احتمالا بهترینی است که در این رده قیمتی وجود دارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و می‌توانید تصاویر بسیار دوست‌داشتنی و زیبایی به کمک آن ثبت کنید.

تراشه مدیا تک آن عملکردی همه‌جانبه برایتان فراهم کرده و بدون تأخیر و کندی کار می‌کند. نمایشگر هم در نوع خود عالی است. این پنل با فناوری Super AMOLED ساخته شده و نرخ تازه‌سازی بی‌نظیر ۱۲۰ هرتز دارد. گوشی همچنین با استاندارد IP53 در برابر گردوخاک و قطرات آب مقاوم است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم کل گوشی Redmi Note 11 pro را قدرت دهی کرده و با شارژ سریع ۶۷ واتی به‌سرعت، مجددا شارژ خواهد شد. البته اشکالات جزئی هم وجود دارند اما به‌طورکلی یک گوشی میان‌رده عالی با قیمتی باورنکردنی است.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Mediatek Helio G96| 64GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM ۳
دوربین اصلی و سلفی چهارگانه گانه،۱۰۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل ,۱۶ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ (Super AMOLED, 120Hz) ۵
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۶,۹۵۰,۰۰۰ ۳
جمع بندی نهایی ۲۲/۲۵

 

پوکو X3

پوکو X3

 

  • گوشی Xiaomi Poco X3

X3 یک گوشی پوکوی ارزان‌قیمت است که مشخصات خوبی دارد. بدنه و فریم آن از پلاستیک ساخته شده‌اند و ۲۵۵ گرم وزن دارد که شاید کمی سنگین به نظر برسد. با اینکه یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود، از استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گردوخاک و قطرات آب استفاده می‌کند. نمایشگر IPS LCD آن کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از HDR10 به کمک آن می‌آیند تا همچنان جذاب بوده و کیفیت خوبی داشته باشد. نمایشگر هم با کورنینگ گوریلاگلس ۵ محافظت می‌شود. با اندروید ۱۰ عرضه شده و رابط کاربری MIUI 12 را دارد. تراشه اسنپ دراگون ۷۳۲G آن چندان قوی نیست اما برای انجام کارهای ساده و معمولی کاملا جواب می‌دهد. می‌توانید به کمک آن در اینترنت و شبکه‌های مجازی کاوش کنید یا فیلم و سریال موردعلاقه خود را در آن ببینید اما برای اجرای بازی‌های سنگین چندان مناسب نیست. دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است که با یک لنز فوق عریض ۱۳ و ماکرو و عمق ۲ مگاپیکسلی همراه است و کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد.

در نهایت گوشی Poco X3 یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که وزن بالای آن را توجیه می‌کند. با این باتری می‌توانید تا حتی دو روز هم بدون نیاز به شارژ مجدد با گوشی خود کار کنید. همچنین سرعت شارژ عالی ۳۳ واتی آن کمک می‌کند در مدتی زمانی کم، باتری دوباره پر شود.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G| 64GB 6GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM ۳
دوربین اصلی و سلفی چهارگانه گانه ۶۴، ۱۳، ۲ و ۲ مگاپیکسل ,۲۰ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۶۷ اینچ ( IPS LCD, 120Hz) ۴
باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۶,۳۰۰,۰۰۰ ۳
جمع بندی نهایی ۲۰/۲۵

 

  • لیست  گوشی‌های منتخب بین ۵ تا ۷ میلیون تومان  برند موتورولا:

 

moto G60s

moto G60s

 

  • گوشی Moto G60s موتورولا

پس از ادغام موتورولا با لنوو، گوشی های موتورولای بسیاری تحت عنوان‌های مختلف روانه بازار میان‌رده‌ها و اقتصادی‌ها شدند. همین موجب شد کاربران نتوانند تفاوت بین این مدل‌ها که به طرز عجیبی به هم شبیه هستند را تشخیص دهند.

بااین‌حال Moto G60s نسبت به آنها متفاوت است و با اینکه در بین مدل‌های موتو قیمت بالایی دارد، همچنان به‌عنوان یک مدل مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود.

نکته مثبت این گوشی، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم سریع تا ۵۰ وات است که در بین گوشی‌های این رده قیمتی چندان به چشم نمی‌خورد.

عمر باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن هم بسیار خوب است و کمک می‌کند در روزهای شلوغ نگرانی نداشته باشید. تجربه نرم‌افزاری کار با گوشی هم خوب است، چون مبتنی بر اندروید ۱۱ ساخته شده. همچنین کارکردن با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی Moto G60s واقعا لذت‌بخش است؛ حتی اگر با فناوری IPS LCD ساخته شده باشد.

با تمام اینها، تراشه مدیا تک Helio G95 بیشتر برای استفاده سبک و روزمره کفایت می‌کند و ممکن است برای کاربرانی که به انجام چند وظیفه‌گی یا اجرای برنامه‌های سنگین عادت دارند، مناسب نباشد.

 

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه  Mediatek Helio G95 | 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM ۴
دوربین اصلی و سلفی چهارگانه ۶۴، ۸ ، ۵ و ۲ مگاپیکسل , ۱۶ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۸ اینچ ( IPS LCD, 120Hz) ۴
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۵,۹۵۰,۰۰۰ (تومان) ۳
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

موتورولا G51

موتورولا G51

  • گوشی Moto G51 5G

موتو G51 5G یکی از گوشی‌های اقتصادی موتورولا است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده و با اندروید نسخه ۱۱ کار می‌کند. این گوشی ۲۰۸ گرم وزن داشته و به دلیل داشتن لبه‌های منحنی، در دست نگه‌داشتن آن راحت است. نمایشگر آن یک IPS LCD 6.8 اینچی است که وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ارائه می‌دهد و با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، عملکردی نرم و روان دارد. عملکرد سخت‌افزاری با وجود تراشه اسنپ دراگون ۴۸۰+ ۵G بد نیست اما انجام چندوظیفگی و بازی‌های سنگین از عهده آن خارج است. البته وجود گزینه‌های داخلی مختلف با ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، انتخاب‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهد. دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است و می‌تواند در شرایط متفاوت و حتی نور کم، تصاویر خوبی ثبت کند. یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ماکروی ۲ مگاپیکسلی هم همراه این دوربین هستند و با اینکه کیفتی در آن حد ندارند ولی کارتان را راه می‌اندازند.

یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی Moto G51 5G را از نظر انرژی تأمین می‌کند که با استفاده معمولی تا یک روز هم کافی است. هرچند در نهایت شارژر ۱۰ واتی عرضه شده با نسخه جهانی چندان سریع نبوده و از ضعف‌های گوشی به شمار می‌رود.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Qualcomm SM4350-AC Snapdragon 480+ 5G | 64GB 4GB RAM, 64GB 6GB RAM 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB ۴
دوربین اصلی و سلفی سه‌گانه ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسل , ۱۳ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۸ اینچ ( IPS LCD, 120Hz) ۴
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۵
قیمت (تومان) ۵,۳۵۰,۰۰۰ (تومان) ۴
جمع بندی نهایی ۲۱/۲۵

 

گوشی منتخب بین ۵ تا ۷ میلیون تومان برند وان‌پلاس:

nord n10

nord n10

 

  • گوشی Nord N10 5G وان پلاس

وان پلاس نورد N10 5G یکی از گوشی‌های خط تولید میان‌رده این شرکت است. وان پلاس تلاش کرده مشخصات عالی و ویژگی‌های خوب پرچم‌داران را به گوشی های میان‌رده خود هم وارد کند.

این گوشی کاری منحصربه‌فرد انجام می‌دهد: فناوری ۵G را به گوشی‌های رنج زیر ۱۰ میلیون تومان می‌آورد، بدون اینکه چیز زیادی را از دست بدهد. البته شاید فکر کنید ۵G چیزی نیست که در حال حاضر چندان به درد بخورد، چون هنوز در بسیاری نقاط دنیا، پشتیبانی نمی‌شود. اما این تنها ویژگی نورد N10 5G نیست.

این مدل، نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز ارائه می‌دهد که نرم و روان است، دوربین‌های توانمندی دارد و عمر باتری خوبی هم دارد. البته به‌عنوان یک گوشی میان‌رده، برخی ویژگی‌ها را هم از دست می‌دهد.

مثلا نمایشگر آن به‌جای OLED با فناوری LCD ساخته شده و مقاومتی در برابر آب و گردوغبار ندارد. البته برخی ویژگی‌ها که معمولا در گوشی های میان‌رده می‌بینم را هم ندارد، مثل شارژ بیسیم و دوربین تله فوتو.

به‌طورکلی Nord N10 5G یک گوشی میان‌رده است که با تراشه اسنپ دراگون ۶۹۰ ۵G خود، برای انجام کارهای سبک و متوسط مناسب است. می‌توانید به کمک دوربین‌های ۶۴، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی آن عکس‌های خوبی ثبت کنید و در نمایشگر ۹۰ هرتزی LCD آن از تماشای فیلم و سریال‌های مختلف با کیفیتی معمولی، بهره ببرید.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه Qualcomm SM6350 Snapdragon 690 5G | 128GB 6GB RAM ۵
دوربین اصلی و سلفی چهارگانه ۶۴، ۸ و  ۲ و ۲ مگاپیکسل , ۱۶ مگاپیکسل ۵
نمایشگر ۶.۴۹ اینچ ( IPS LCD, 90Hz) ۴
باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۴
قیمت (تومان) ۶,۶۰۰,۰۰۰ ۳
جمع بندی نهایی ۲۲/۲۵

 

گوشی منتخب بین ۵ تا ۷ میلیون تومان برند نوکیا:

نوکیا 7.2

نوکیا ۷.۲

 

  • گوشی Nokia 7.2

حالا چند سالی هست که نوکیا دوباره به بازار رقابت بین گوشی‌های هوشمند برگشته. گوشی نوکیا ۷.۲، طراحی پیشرفته و عملکرد مناسب را با قیمت میان‌رده فراهم کرده است. این مدل از تمام جنبه‌ها یک گوشی شایسته است. صفحه‌نمایش بزرگ و روشن آن از نوع IPS LCD است که در حد یک نمایشگر OLED نیست اما وضوح مناسب ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ ارائه می‌دهد. گوشی Nokia 7.2 تلاش می‌کند با دوربین‌هایش خاص باشد؛ لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در هر شرایطی خوب هستند و تصاویر باکیفیت ثبت می‌کنند. یک دوربین با زاویه دید عریض و یک حسگر عمق هم وجود دارند که شاید چندان از آنها استفاده نکنید اما برای عکاسی خلاقانه مناسب هستند. این مدل از نظر سخت‌افزاری بسیار روان است. چیپست اسنپ دراگون ۶۶۰ تجربه خوبی به شما ارائه می‌دهد و رابط کاربری آن هم بسیار ساده است. گوشی نوکیا ۷.۲ بخشی از برنامه Android One است بنابراین هیچ برنامه اضافی روی آن وجود نخواهد داشت. با اینکه نسخه اندروید آن ۹ است اما سازنده قول داده ۲ سال آپدیت نرم‌افزاری و ۳ سال به‌روزرسانی امنیتی برای آن ارائه کند.

باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، برای یک گوشی میان‌رده مانند Nokia 7.2 کم به نظر می‌رسد اما می‌توانید با استفاده متوسط، حتی یک روز کامل هم بدون نیاز به شارژ از گوشی استفاده کنید.

مشخصات و امتیاز گوشی
اطلاعات مشخصات فنی امتیاز
پردازنده و حافظه  Qualcomm SDM660 Snapdragon 660 | 64GB 4GB RAM, 64GB 6GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM ۵
دوربین اصلی و سلفی سه‌گانه ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل , ۲۰ مگاپیکسل ۴
نمایشگر ۶.۳ اینچ ( IPS LCD) ۳
باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر (لیتیوم پلیمری) ۳
قیمت (تومان) ۶,۸۵۰,۰۰۰ ۳
جمع بندی نهایی ۱۸/۲۵

در بین گوشی‌های هوشمند این لیست، می‌توانید مواردی را پیدا کنید که مشخصاتی کاملا شبیه به پرچم‌داران دارند اما با قیمت پایین‌تر. معمولا این مدل تلفن‌های همراه ساخته برند شیائومی هستند؛ در لیست ما هم از بین گوشی‌های این کمپانی، موارد زیادی وجود دارند. به‌طورکلی، یک گوشی هوشمند در رده قیمتی ۵ تا ۷ میلیون تومان، با نمایشگری خوب و دوربین‌های باکیفیت عرضه می‌شود. همچنین پردازنده و چیپست این مدل گوشی‌ها در حد خوب و با سرعت بالا است که یعنی باید توقع باتری حجیم و بزرگی در آنها داشته باشیم.

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند هستید که هم سرعت و عملکرد خوب داشته باشد و هم از نظر دوربین به دردتان بخورد، مدل‌های شیائومی حرف اول را می‌زنند. اما اگر به دنبال کیفیت نمایشگر و عمر باتری بالا هستید، این سامسونگ است که به بهترین شکل نیازتان را برطرف می‌‌کند.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار