گوشی‌های سال ۲۰۲۰؛ جذاب‌تر از همیشه!

70c66dd8a53971b18846cd48741ea8d0
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بررسی‌ها حکایت از آن دارند که گوشی‌های سال ۲۰۲۰ بسیار جذاب خواهند بود. اگر به گذشته، به چیزی در حدود دو دهه قبل برگردیم، تلفن‌های همراهی دارای صفحه‌هایی بسیار کوچک و اینترنت‌هایی به‌شدت کند را به یاد می‌آوریم که پس از انقلاب تکنولوژیکی بسیار سریع و جذاب، جای خود را به تلفن‌های هوشمند با ویژگی‌های متحیرکننده متعدد دادند. اکنون و در ابتدای دهه ۲۰۲۰ میلادی اما اوضاع بسیار متفاوت است و منتظر گوشی‌هایی از برندهای پیشرو از جمله سامسونگ، هواوی، آیفون، شیائومی و … هستیم. همانند همیشه، انتظار می‌رود این شرکت‌ها با ارائه تولیدات جذاب خود، مخاطبان را به خرید جدیدترین تولیداتشان ترغیب کنند.

پس از گذراندن ساعت‌ها زمان برای جستجو در جدیدترین تولیدات این برندها، به لیست زیر دست پیدا کرده‌ایم:

۱ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: Nokia 10

گوشی‌های سال ۲۰۲۰

شاید باورنکردنی باشد اما باید باور کنید که نوکیا قصد دارد جدیدترین محصول خود در سال ۲۰۲۰ که از دو دوربین ترکیبی ۴۸ مگاپیکسلی واید و تله‌پورت و ۴ تثبیت‌کننده نوری بهره می‌برند را با نام تجاری «نوکیا ۱۰» به بازار عرضه کند. کارشناسان معتقدند این محصول یکی از گوشی‌های سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

در جلوی گوشی اما این تلفن همراه از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای تصویربرداری، فیلم‌برداری و همچنین انجام مکالمات تصویری بهره می‌برد که به گفته خود نوکیا، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰P را داراست. دیگر شایعه‌های پیرامون این گوشی از نمایشگر ۶.۵ اینچی، ضد گرد و خاک و ضد ضربه بودن آن و همچنین بهره‌گیری از سیستم شارژ سریع ۴+ خبر می‌دهند.

۲ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: Xiaomi Mi 10

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ Xiaomi Mi 10

اگر بخواهیم به شنیده‌ها اعتماد کنیم، شیائومی تقریباً چند روز قبل از کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ از دستگاه پرچمدار جدید خود در چین رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود این گوشی در برابر رقبای خود همانند Galaxy S11 و LG G9 با قیمت ۵۰۰ بورویی خود از مقرون به‌صرفگی بیشتری برخوردار باشد.

گوشی شیائومی Mi 10 با بهره‌گیری از تراشه Qualcomm Snapdragon 865، دوربین غول پیکر ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ و رابط کاربری MIUI 10 از بهترین گوشی‌هایی است که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. سایر ویژگی‌های مورد انتظار این تلفن همراه شامل باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری متصل است که در مقایسه با مدل Mi 9 که از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد، آپگریدی بزرگ محسوب می‌شود. بر اساس شنیده‌ها، دوربین این گوشی از نوع پاپ‌آپ خواهد بود.

۳ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: LG G9 ThinQ

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ LG G9 ThinQ

منابع آنلاین اطلاعات خاصی در مورد گوشی LG G9 ThinQ منتشر نکرده‌اند اما به احتمال زیاد از این گوشی نیز در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. البته اگر ال‌جی قصد داشته باشد همانند مدل G8 عرضه این گوشی را صرفا به کشور انگلستان محدود کند، حرف خاصی برای گفتن باقی نخواهد ماند! از دیگر نکات قابل توجه این گوشی این است که به گفته خود ال‌جی در آن خبری از فناوری ۵G نخواهد بود که این موضوع با توجه به دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت پشت گوشی، نوید دهنده گوشی قدرتمندی از سوی ال‌جی نخواهد بود.

با این حال، انتظار می‌رود ال‌جی از همان صفحه نمایش و سیستم صوتی قدرتمند به‌کار رفته در مدل G8 خود در این گوشی استفاده کند. همچنین، گویا ال‌جی همانند سامسونگ قصد دارد در تولیدات جدید خود از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون صرف نظر کند.

۴ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: Apple iPhone X Fold

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ Apple iPhone X Fold

اگرچه اپل در سال ۲۰۱۹ اقدام به ارائه گوشی تاشو نکرد اما این به این معنی نیست که این کمپانی قصد ندارد در سال ۲۰۲۰ همان سیاست را ادامه دهد. بر اساس شنیده‌ها، اپل قصد دارد iPhone X Fold را به بازار عرضه کند که به عقیده بسیاری، یکی از بهترین تولیدات سال ۲۰۲۰ خواهد بود. با این حال، عاقلانه است که تا زمان اعلام رسمی خود شرکت، خیلی امیدوار به عرضه این گوشی نباشیم.

۵ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: Huawei P40

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ Huawei P40

بدون شک، گوشی‌های بسیاری در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد اما فطعا P40 و P40 Pro از فوی‌ترین‌ها خواهند بود. هواوی به طور معمول گوشی‌های سری P خود را پس از کنگره جهانی موبایل به بازار عرضه می‌کند که انتظار می‌رود این عرضه در ماه مارس و در مدل‌های ۵G باشد. اگرچه برخی منابع معتقدند نام این مدل P400 باشد اما این موضوع چندان موثق نیست.

گوشی‌های سری P هواوی که به عکس‌برداری قدرتمند خود معروفند، در جدیدترین مدل خود از دوربین ۵ گانه بهره خواهد برد. همچنین، این گوشی از تراشه HiSilicon Kirin 990 که بر روی Huawei Mate 30 نیز تست شده، استفاده خواهد کرد.

۶ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: Samsung Galaxy S11

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ Samsung Galaxy S11

پس از عرضه موفق تلفن همراه Galaxy S10 از سوی سامسونگ، انتظار می‌رود نسخه جدید این گوشی با نام Galaxy S11 با برخی ویژگی‌های مشابه از جمله شارژ سریع ۴۵ واتی، دوربین‌های باکیفیت و نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به بازار عرضه شود.

بر اساس شنیده‌ها، این گوشی از تراشه Qualcomm Snapdragon 865 بهره می‌برد. نکته اساسی در مورد این گوشی اما احتمال استفاده سامسونگ از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در آن خواهد بود.

۷ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: OnePlus 8

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ OnePlus 8

گوشی جدید کمپانی OnePlus که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به تولیدات سال ۲۰۱۹ دیگر رقبا دارد، با حسگر عمیق ۳D که فقط در گوشی‌های سفارشی دیده می‌شود و صفحه نمایش ۶.۶۵ اینچی به بازار عرضه خواهد شد. این تلفن همراه که از چیپست Qualcomm Snapdragon 855 Plus، چیپست مورد علاقه گیمرها بهره می‌برد، با قیمت ۸۰۰ دلاری – که البته کمی بالا به نظر می‌رسد – به بازار خواهد آمد.

۸ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: Microsoft Andromeda

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ Microsoft Andromeda

Microsoft Andromeda هم از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ خواهد بود. اگرچه تا به امروز فقط نام سامسونگ و هواوی در عرصه گوشی‌های تاشو به گوش می‌خورد اما بر اساس شایعات شنیده شده، کمپانی مایکروسافت قصد دارد اولین گوشی تاشوی خود با نام Andromeda (آندرومدا) را در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه کند.

بر اساس شنیده‌ها، این گوشی بر روی بدنه خود هیچ دکمه‌ای نخواهد داشت و همانند Mate X هواوی امکان تبدیل شدن به تبلتی را خواهد داشت که البته، از یک قلم لمسی نیز بهره خواهد برد. شنیده می‌شود مایکروسافت قصد دارد از پلتفورم ویندوز برای این گوشی خود استفاده کند که پیش‌بینی می‌‌شود با توجه به ابعاد این گوشی، انتخاب عاقلانه‌ای باشد.

۹ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: Xiaomi Mi Mix Flex

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ Xiaomi Mi Mix Flex

شیائومی، برندی که همواره در زمینه استفاده از سخت‌افزارهای پرقدرت و ارائه گوشی‌های جذاب پیشتازی می‌کند، قصد دارد با محصول جدید خود به نام Xiaomi Mi Mix Flex که از نمایشگر دوگانه بهره می‌برد، دل هزاران مخاطب را به دست آورد. شیائومی اعلام کرده تاریخ دقیق عرضه این مدل که از سه دوربین بهره برده و با توجه به هدفون شگفت‌انگیز و دوربین سلفی پاپ‌آپ، قطعا دارای قیمتی بالا خواهد بود را به زودی اعلام خواهد کرد.

گفته می‌شود شیائومی در این گوشی از نمایشگر ۶.۲ اینچی، تراشه Qualcomm Snapdragon 855، رم ۶ تا ۸ گیگابایتی و همچنین، رابط گرافیکی Adreno 630 GPU استفاده کرده است.

Xiaomi Mi Mix Flex دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، سه دوربین جلو (۲۰، ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی) و یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی و باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری خواهد بود و در سه رنگ نقره‌ای، مشکی و سفید به بازار عرضه خواهد شد.

۱۰ – بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰: iPhone 12

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ iPhone 12

آیفون ۱۲ یکی از گوشی‌های مورد انتظار و جدیدی است که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود. بدیهی است که این گوشی تا قبل از سپتامبر ۲۰۲۰ به بازار نیاید اما به احتمال زیاد با طراحی منحصر به‌فرد و متفاوت، تعداد دوربین‌های زیاد و ویژگی‌های بسیار دیگر، مجددا مرزها را جابجا خواهد کرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار