شرکت اپل نیز اثرانگشت زیر نمایشگر را توسعه خواهد داد

ef44faf42110bb120c1fab7c4aac5e0e
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیجی دو- شرکت اپل هم در حال توسعه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است، بنا بر گزارشات موجود شرکت اپل در حال توسعه این فناوری میباشد. اپل خبر داده است که در حال کارکردن بر روی حسگر از نوع ultrasonic  میباشد.پیش از این، این تکنولوژی درواقع توسط سازندگان چینی برای اضافه کردن قابلیت های بیشتر مورد استفاده قرار گرفته بود.

حسگر اثر انشگت ultrasonic

این قابلیت قرار نیست تا قبل از سال آینده در هیچ یک از گوشی های آیفون موجود مورد استفاده قرار بگیرد، در حسگر های اثرانشگت زیر صفحه نمایش از یک نور تابنده برای خواندن اثر انگشت کاربر استفاده میشود. نسخه ای که شرکت اپل در حال توسعه آن است (ultrasonic ) پیش از این توسط شرکت های سامسونگ و کوالکام توسعه یافته شده است. این حسگر جزئیات کمی از پوست دست را دریافت میکند. این موضوع نشان دهنده این است که این حسگر ها به خوبی مدل های دیگر کار نمیکنند، اما خب نسبت به آنها گران تر هستند! گفته میشود مدل های biometric ultrasonic نسبت به مدل های اپتیک خود دقیق تر هستند. البته برای شناسایی اثر انشگت نوع دیگری نیز وجود دارد و آن بهره گیری از تکنولوژی نوع خازنی است، این نوع حسگر اثر انگشت تغییرات الگوهای الکتریکی را برای مطابقت اثر انگشت مورد بررسی قرار میدهد.

آیا سامسونگ قصد استفاده از حسگر زیر نمایشگر دارد؟

به نظر میرسد که شرکت سامسونگ قصد استفاده از حسگر اثر نگشت زیر نمایشگر را در مدل گلکسی نوت ۹ خود در سال جاری ندارد. این در حالی است که این شرکت قصد دارد این قابلیت را برای گوشی سرسبد سری گلکسی اس سامسونگ با نام سامسونگ ۱۰ استفاده کند. شرکت سامسونگ مزیتی که نسبت به دیگر شرکت ها دارد این است که قطعات را خودش تولید میکند. این شرکت برخلاف دیگر شرکت های موجود علاقه زیادی به استفاده از قطعات تولید شده توسط دیگر شرکت ها ندارد و در این باره مستقل عمل میکند. شرکت سامسونگ قصد دارد تمام این قطعات را خودش در شرکت خودش تولید کند، چراکه قصد دارد از آنها دردیگر محصولات خودش حتی لوازم خانگی استفاده کند.

چه بر سر اثرانگشت های زیر نمایشگر اپل خواهد آمد؟

درمورد اپل، موضوع این است که هیچ یک از آیفون های این شرکت همانطور که قبلا اشاره کردیم زودتر از سالی آینده نمیتوانند به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. سال آینده انتظار میرود ۱۰۰ میلیون قطعه سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر به فروش برسد که در مجموع با فروش سال جاری ۲۱۰ میلیون خواهد شد.

دیجی دو

دیجی دو عرضه کننده بهترین های دنیای موبایل با کیفیت و ضمانت اصل بودن کالا

شما میتوانید آیفون ایکس را در نسخه ها متنوع  در سایت ما خریداری کنید

فروشگاه اینترنتی دیجی دو در خدمت شما

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار