حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر به LCD ها می‌آید

3f1b21c2e04439a42085a6aafe2d7822
زمان مطالعه: 1 دقیقه

کمپانی چینی Fortsense به تازگی پتنتی را اختراع کرده است که در آن از یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده است. حسگر زیر نمایشگر یکی از ایده‌های جذاب جدید در دنیای گوشی های هوشمند است که فقط می‌توان آن را بر روی پنل های اولد پیاده سازی کرد (تنها پنل های اولد می‌توانند نور را عبور دهند).

اما همانطور که در بالا گفته شد خبرخوب این است که یک شرکت چینی Fortsense به تازگی راهی پیدا کرده است که به کمک آن می‌تواند حسگر زیر نمایشگر را حتی در پنل های LCD هم قرار دهد. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شرکت های سازنده‌ی گوشی های هوشمند از این فناوری برای گوشی های جدید خود استفاده کنند.

با توجه به عکس های منتشر شده از ارائه بازاریابی، Fortsense متوجه شده است که چگونه اجازه دهد نور از درون LCD عبور کند به طوری که اسکنر FP نوری بتواند انگشت واقعی را تشخیص دهد(این امر با استفاده از یک غشاء خاص، که بین لایه‌های نمایشگر قرار گرفته است قابل انجام است). این فناوری می‌تواند یک انگشت را با ۱۶۰ روش مختلف تشخیص دهد.

راه پیدا کردن حسگر های اثر انگشت در زیر نمایشگرهای LCD می‌تواند یک محصول کوچک در میان صنعت گوشی های هوشمند باشد، و از آنجای که پنل ها به راحتی تولید می‌شوند، بنابراین رقابت بزرگتر و قیمت پایین تر خواهد بود.

پنل های اولد تنها توسط سه شرکت کلیدی – سامسونگ، ال جی و BOE ساخته شده‌اند و سهم بازار آنها می‌تواند با عرضه‌ی این فناوری کاهش یابد چرا که به مرور تولیدکنندگان تصمیم می‌گیرند تا از پنل های ارزان قیمت تر استفاده کنند.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار