پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۶۶۵، اسنپ‌دراگون ۷۳۰ و اسنپ‌دراگون ۷۳۰G را معرفی شدند

79ffd6c6bf8ff502d4da7982c88016ff
زمان مطالعه: 1 دقیقه

روز گذشته سه تراشه جدید توسط کمپانی کوالکام معرفی شدند که شامل: اسنپ‌دراگون ۶۶۵، اسنپ‌دراگون ۷۳۰ و اسنپ‌دراگون ۷۳۰G می‌باشند. این تراشه‌ها، تراشه‌های میان‌رده‌ای هستند که دارای عملکردی نزدیک به تراشه‌های بالارده دارند اما از رده‌های قیمتی پایین‌تری برخوردار هستند.

تراشه اسنپدراگون از لیتوگرافی ۱۱ نانومتری LPP برخوردار است از این‌رو از دوام شارژ بالاتری نیز بهره‌مند خواهد بود. این تراشه چهار هسته Kryo 260 برپایه ARM Cortex A73 را در برمی‌گیرد. البته باید اشاره کنیم که فرکانس نهایی این پردازنده تنها ۲ گیگاهرتز است.

جانشین تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ ، تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ است این تراشه نیز شامل دو تراشه بزرگ Kryo 470 است در حالی که این تراشه نیز همان فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی برخوردار می‌باشد.

تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ مبنی بر فرایند لیتوگرافی ۸ نانومتری طراحی و تولید شده است و از آن‌جایی که اسنپدراگون ۷۱۰ مبنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری طراحی و تولید شده بود، می‌توان گفت که این تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ کاملا بهینه‌تر و کم‌مصرف‌تر است. از طرفی این تراشه دارای ۱۵ درصد عملکرد گرافیکی بالاتری است از این‌رو می‌توان گفت دیوایس‌هایی که در آینده از چنین پردازنده‌ای برخوردار باشند برای بازی‌کردن گزینه‌های ایده‌الی خواهند بود .

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار