MediaTek از دو پردازنده Helio G35 و Helio G25 رونمایی کرد

44d5e6c65726ad07dd8570f03e177c3b
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیاتک دو پردازنده جدید خود را با تمرکز بر بازار اقتصادی گوشی‌های میان‌رده ساخته است. اغلب گوشی‌های هوشمندی که از این دو پردازنده استفاده می‌کنند ویژگی گیمینگ دارند. کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند از این دو پردازنده در گوشی‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه خود که قیمت آن‌ها کمتر از ۱۰۰ دلار باشد، استفاده خواهند کرد. بنابراین باید دید که این پردازنده‌ها تا چه حد می‌توانند این محصولات را پشتیبانی کنند. در ادامه درباره پردازنده‌های هلیو G35 و G25 بیشتر می‌خوانید.

پردازنده مدیاتک هلیو G25 و  G35

این پردازنده‌ها در واقع تراشه‌ای به‌اندازه ۱۲ نانومتر ۸ هسته‌ای از نوع Cirtex-A53 هستند که از دو سرعت کلاک پشتیبانی می‌کنند. به این صورت که تراشه G35 سرعتی برابر با ۲.۳ گیگاهرتز دارد و تراشه G25 از سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز برخوردار است.

این دو تراشه که شباهت فراوانی به یکدیگر دارند هر دو از پردازنده گرافیکی IMG PowerVR GE8320 بهره‌مند هستند. اما در زمینه سرعت کلاک پردازنده گرافیکی اختلاف ناچیزی نسبت به هم دارند. از دیگر ویژگی‌های این دو تراشه می‌توانیم به پشتیبانی از حافظه Emmc 5.1، بلوتوث ۵ و وای‌فای ۵ دو بانده اشاره کرد.

ناگفته نماند که تفاوت این دو تراشه مدیاتک را می‌توانیم در پشتیبانی از حداکثر رزولوشن گوشی در نظر بگیریم. به صورتی که هلیو G35 از رزولوشن HD پلاس (۲۴۰۰ در ۱۰۸۰) و G25 از رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پشتیبانی خواهد کرد.

مدیاتک

مدیاتک

این تفاوت در رزولوشن دوربین‌های این تراشه نیز به چشم می‌خورد؛ G35 دوربین اصلی با رزولوشن بالای ۲۵ مگاپیکسل همراه با قابلیت افکت بوکه را ساپورت خواهد کرد. البته که هر دو تراشه از این نظر با یکدیگر شباهت دارند و هر دو می‌توانند از دوربین چند مگاپیکسلی با حداکثر ۱۳ مگاپیکسل نیز پشتیبانی کنند.

این شرکت از اینکه نام کمپانی‌های مصرف‌کننده این دو چیپست را معرفی کند امتناع کرده است. اما در حال حاضر چندین کمپانی در اطلاعاتی که از گوشی‌های خود منتشر کرده‌‌اند از این تراشه‌های نوظهور Mediatek نام برده‌اند. برای مثال ریلمی C11، شیائومی ردمی C9  و گوشی ردمی A9  از این تراشه‌ها استفاده کرده‌اند. گفتنی است که تمامی گوشی‌های نام‌برده از دسته میان‌رده‌های برند خود هستند که قیمتی زیر ۱۰۰ دلار برایشان در نظر گرفته شده است.

 

.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار