هواوی تراشه‌ی کایرین ۸۱۰ خود را با لیتوگرافی ۷ نانومتر آشکار ساخت

372ca712b1495c64809e2f031cdbbdb1
زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت هواوی به تازگی تراشه‌ی جدید خود را با نام کایرین ۸۱۰ با لینوگرافی ۷ نانومتری معرفی کرد. این تراشه‌ برای گوشی های میان رده طراحی شده است و از طراحی مشابهی با تراشه‌ی کایرین ۹۸۰ هواوی بهره می‌برد. این تراشه‌ی قدرتمند اولین و تنها تراشه‌ای است که برای میان رده ها عرضه شده و از لیتوگرافی ۷ نانومتری بهره‌ می‌برد. تمام تراشه‌های کوالکام که برای گوشی های میان رده طراحی شده‌اند از لیتوگرافی ۸ نانومتری بهره می‌برند.

در واقع کایرین ۸۱۰ دارای هشت هسته‌ی قدرتمند است و قرار است در کنار تراشه‌ی گرافیکی Mali-G52 MP6 قرار بگیرد. این تراشه‌ی هشت هسته‌ای شامل ۲ هسته‌ی Cortex-A76 با سرعت کلاک ۲.۲۷ گیگاهرتز و شش هسته‌ی Cortex-A55 با حداکثر سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود. هواوی قول داده است که این تراشه‌ نسبت به کایرین ۷۱۰ تا ۱۶۲ درصد عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارد. علاوه بر این هواوی اظهار داشته است که کایرین ۸۱۰ در مقایسه با نسخه‌ی تک هسته‌ای اسنپدراگون ۷۳۰ تا ۱۱ درصد عمکلرد بهتری خواهد داشت که این عدد در مقایسه با نسخه‌ی چند هسته‌ی آن به ۱۳ درصد می‌رسد.

blank

این تمام ماجرا نیست، چرا که Mali-G52 MP6 به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی تعبیه شده در کنار این تراشه قرار است تا حدود ۴۴ درصد عملکرد بهتری را نسبت به Adreno 618 از خود به نمایش بگذارد! سلاح پنهانی این تراشه‌ی قدرتمند پایه‌ی DaVinci NPU است که سبب شد در حل مکعب روبیک بتواند با عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ و هلیو پی ۹۰ عمل کند (با استفاده از هوش مصنوعی). این تراشه‌ قرار است برای اولین بار نوا ۵ را تجهیز کند و دومین دستگاه تجهیز شده با این تراشه یکی از اسمارتفون های آنر خواهد بود.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار