نوا ۸ هواوی با تراشه‌ کرین ۸۲۰E به بازار عرضه شد

519819cf8fa60735b5c49b4b086e6e17
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به نقل از جی اس ام آرنا؛ جدیدترین محصول کمپانی هوآوی به نام نوا ۸ مجهز به تراشه ی کرین ۸۲۰E روانه بازار جهانی خواهد شد. در ادامه خبر با ما همراه باشید تا در رابطه با این گوشی هوشمند کمپانی هوآوی و عرضه جهانی آن اطلاعاتی کسب کنید.

سال پیش شرکت هوآوی جدیدترین گوشی هوشمند از نسل نوا را برای عرضه به بازار چین تولید کرد، که از چیپست کرین ۹۸۵ و پردازنده ای با فرکانس ۲.۵۸ گیگاهرتزی برخوردار بود. اما اکنون خبر هایی منتشر شده است که نشان می دهد که هوآوی قصد دارد نوا ۸  را برای عرضه به بازار جهانی آماده و تولید کند. گویا این گوشی با نسخه مخصوص چین تفاوت هایی نیز دارد، که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

موبایل هوشمند نوا ۸ جهانی به تراشه ی کرین ۸۲۰E مجهز شده است، این پردازنده ی ۷ نانومتری ۶ هسته ای، از ۳ هسته ی کرتکس A76 با فرکانس ۲.۲۲   گیگاهرتز و ۳ هسته ی دیگر کرتکس A55 با فرکانس ۱.۸۴ برخوردار است که همانند دیگر پردازنده های میان رده ی بازار عمل می کند. گرافیک این تراشه بر عهده ی شرکت آرم بوده است. گفته می شود که بیشترین تفاوت این دو نسخه گوشی در همین تراشه است و تفاوت چندان دیگری بین آن ها وجود ندارد.

مشخصات نوا 8 هواوینمایشگر این دستگاه پنل اولد ۶.۵۷ اینچی است. این نمایشگر توان نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارا است. در بالا و وسط صفحه نمایش حفره ای دایره ای شکل وجود دارد که دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی در آن تعبیه شده است. دوربین اصلی گوشی نوا۸، ۶۴ مگاپیکسل است که بر روی پنل پشتی تعبیه شده است، در کنار دوربین اصلی یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید فوق عریض و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو؛ قرار گرفته اند. تامین نیروی این دستگاه بر عهده ی یک باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی است، این گوشی مجهز به شارژ سریع نیز هست به این صورت که فقط در ۱۵ دقیقه ۶۰ درصد از کل شارژ باتری را پر می کند. و برای ۱۰۰ درصد پر شدن باتری تنها ۳۵ دقیقه زمان کافی ست.

طبق گزارشات منتشر شده این نسخه جهانی ابتدا در بازار دیجیتال روسیه عرضه خواهد شد که از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است که یک رم ۸ گیگابایتی نیز می تواند در کنار آن قرار گیرد. نقل قول ها نشانگر این هستند که نوا ۸ با حافظه ی داخلی و رم متفاوت دیگری عرضه نخواهد شد چرا که درگاهی برای افزایش میزان حافظه در آن وجود ندارد، بنابراین کاربرانی که قصد خرید این گوشی را دارند باید آگاه باشند که حافظه این گوشی از میزان ذکر شده بیشتر نخواهد شد.

خبر ها حاکی از این هستند که  نسخه جهانی ارائه شده از نوا۸ با وجود ضعف هایی که نسبت به نسخه چینی دارد ، به خصوص در قسمت پردازش، از قیمت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود، پیشتر از این نسخه قبلی این گوشی با قیمت ۵۰۰ دلار روانه بازارچین شده بود.

منبع: gsmarena

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار