نقد و بررسی انعطاف پذیر هواوی، گوشیHuawei Mate X

b2013b245b4d335bd38e8f4f70ab329b
زمان مطالعه: 3 دقیقه

چند سالی است که شرکت های گوشی سازی در فکر خریدن گوشی ها انعطاف پذیر هستند و می‌خواهند آن را ارائه دهند. تا به حال شرکت های زیادی رندر های خود را ارائه داده‌اند و حتی برخی از آنها گوشی انعطاف پذیر خود را تولید کرده‌اند و در حال توسعه‌ی آن هستند.

حالا هواوی یکی دیگر از مدعیان این حوزه که چندی پیش خبر از تولید و ساخت یک گوشی انعطاف پذیر می داد، پرده از Huawei Mate X خود برداشت و آن را نمایان ساخت.

ما در این مقاله در نظر داریم به بررسی و نقد این دستگاه بپردازیم و شما را با آن به خوبی آشنا سازیم، با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت

Huawei Mate X از نظر طراحی بسیار شیک و مقاوم است، Huawei Mate X  یک گوشی انعطاف پذیر فوق العاده است که به شما یک احساس عالی را خواهد بخشید.

در حالت بسته شما با یک گوشی هوشمند ۶.۶ اینچی با ضخامت ۱۱ میلی متر روبه رو هستید که در سمت پشتی آن یک دوربین سه گانه تعبیه شده است که بسیار کارآمد می‌باشد. در قسمت پایین دوربین های سه گانه شاهد یک ورودی usb از نوع C هستیم که شما می‌توانید به آن فلش و حافظه‌ی جانبی نیز متصل کنید.

نقد و بررسی انعطاف پذیر هواوی، گوشی Mate X

بلندگوهای Huawei Mate X در قسمت پایین و در زیر نمایشگر تعبیه شده است و خبر از جک ۳.۵ میلی متری هدفون در آن نیست.

در حالت باز شما با یک نمایشگر ۸ اینچی رو به رو هستید که ضخامت آن ۵.۴ میلی متر است، این در حالی است که قسمت قرار گیری دوربین ها همچنان ۱۱ میلی متر ضخامت دارد. از آنجایی که این دستگاه دارای دو سایز است و جنس آن از شیشه و پلاستیک ساخته شده است وزن آن به ۲۹۵ گرم می‌رسد.

هواوی سنسور اثر انگشت را برای Huawei Mate X در گوشه‌ی کنار دکمه ولوم و پاور قرار داده است.

نمایشگر

همانطور که گفته شد Mate X دارای دو نمایشگر است که در حالت باز به ۸ اینچ و در حالت بسته به ۶ اینچ می‌رسد. هواوی در Mate X از یک نمایشگر امولد با رزولوشن تصویر ۲۴۸۰ * ۲۲۰۰ پیکسل و با تراکم پیکسلی ۴۱۴PPi بهره گرفته است که به شما تصاویری واقعی و باکیفیت را ارائه می‌دهد.در حالت .۶۶ اینچ این نمایشگر دارای رزولوشن ۲۴۸۰ * ۱۴۴۰ پیکسل می‌باشد.

نقد و بررسی انعطاف پذیر هواوی، گوشی Mate X

دوربین و باتری

همانطور که گفته شد در قسمت پشتی Mate X یک دوربین سه گانه تعبیه شده است که دارای سنسورهای ۴۰ + ۱۶+ ۱۸ مگاپیکسل می‌باشد. و شما می‌توانید با کمک این دوربین ها فیلم هایی باکیفیت ۲۱۶۰p و با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کنید. از مهم ترین امکانات این دوربین سه گانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلش LED
  • تصویر برداری پانوراما
  • پشتیبانی از HDR
  • وجود یک دوربین TOF

Mate X فاقد دوربین سلفی می‌باشد! بنابراین اگر شما جزو کسانی هستید که نیاز شدیدی به این دوربین دارید، Mate X نمیتواند یک انتخاب مناسب باشد.

هواوی در Mate X برای تامین انرژی لازم از یک باتری لیتومی غیرقابل تعویض با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بهره گرفته است که شما می‌توانید آن را با استفاده از یک ورودی نوعC و با فست شارژ ۵۵ واتی با سرعت شارژ کنید.

نقد و بررسی انعطاف پذیر هواوی، گوشی Mate X

سخت افزار و نرم افزار

هواوی بر روی Mate X یک تراشه‌ی اختصاصی نام آشنا (کایرین ۹۸۰) استفاده کرده است که یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای با حداکثر کلاک ۲.۶ هزتر می‌باشد.

برای بالابردن سرعت Mate X در هنگام کارهای گرافیکی و اجرای بازی های سنگین ما شاهد یک پردازنده‌ی گرافیکی Mail-G76 MP10 هستیم. که تمام این مشخصات در کنار ۸ گیگابایت رم قرار گرفته‌اند و به عالی ترین شکل ممکن عمل می‌کنند.

Mate X دارای یک حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگی است که میتوانید ۲۵۶ گیگ دیگر نیز از طریق یک میکرو اس دی به آن اضافه کنید.  رابط کاربری این دستگاه اموشن یو آی نسخه ۹.۱ می‌باشد.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از NFC
  • پشتیبانی از ۵G
  • بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰
  • پشتیبانی از مادون قرمز
  • اجرای اندروید پای

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار