بهترین لپ تاپ های OLED سال ۲۰۱۹

bdc46bfc1a6258ee98522b1c73257ee1
زمان مطالعه: 8 دقیقه

معرفی بهترین لپ تاپ OLED سال ۲۰۱۹ کمی کار سختی است، فناوری صفحه نمایش OLED جدیدترین ویژگی بزرگ در مجموعه های صفحه نمایش مدرن است و رنگ های خیره کننده و عمیق و کیفیت شگفت انگیزی را ارائه می دهد. همچنین این فناوری در گوشی های جدید اپل و سامسونگ نیز به کار برده شده است. بنابراین ، صفحه نمایش های بسیار بزرگ مانند تلویزیون ها و صفحه نمایش های کوچک مانند گوشی ها از تکنولوژی پیشرفته OLED بهره برده اند، اما محصولاتی که در میانه این دو قرار دارند ، یعنی در لپ تاپ و دسک تاپ ها چطور؟

باید بگوییم که این وسعت در این محصولات چندان چشم گیر و وسیع نبوده است. در حالی که شما می خواهید تلویزیون، فیلم ها و برنامه ها را با کیفیت بالا و به بهترین وجه نمایش دهد، این موضوع در رایانه ها ، که به عنوان یک تولید کننده و استفاده کننده از محتوا کاربرد دارند کمی متفاوت بوده، و لپ تاپ ها باید تا حد زیادی نگران عمر باتری باشند. اما حالا این سوال اساسی پیش می آید، آیا باید یک لپ تاپ OLED بخرید؟ در ادامه پاسخ سوالتان را خواهید گرفت.

OLED چیست؟

برای رسیدن به بهترین لپ تاپ OLED  باید بدانید این فناوری چگونه عمل می کند، برای پاسخ به این سوال ، شروع می کنیم به مرور جزئیات صفحه نمایش OLED و اینکه چه مزایایی دارند. برای مبتدیان باید بگوییم،OLED  مخفف “organic light emitting diode” است.

توضیح کوتاه درباره فناوری OLEDاین است که شبیه به فناوری LED است (همان مفهوم دیودها که از تابش نور استفاده می کنند) اما به جای اینکه صفحه تولید کننده نور تنها با استفاده از نیمه هادی ها فعالیت کند از مولکول های آلی استفاده می کند.

نتیجه وجود  “O” در OLED ، صفحه نمایش های روشن تر با رنگ های پر جنب و جوش تر بوده، از این رو جذابیت استفاده از آن در تلویزیون ها و رایانه ها بیشتر است. به طور کلی ، OLED ها به مصرف کمتر انرژی شهرت دارند. اگر علاقه مند هستید تا در مورد نمایشگرهای اولد بیشتر بدانید ، با ما همراه باشید.

انواع مختلف صفحه نمایش ال سی دی (که به آنها در اکثر لپ تاپ ها و تلویزیون ها در طول دهه گذشته عادت کرده اید) خواه TFT یا VA یا سایر فناوری ها، همه یک مفهوم پایه مشابه را دارند. آن ها از یک منبع نور پس زمینه LED استفاده می کنند که نور را از طریق فیلترها به حرکت در می آورند. این نور توسط سطح کریستال های مایع در حالت ها و جهت های مختلف به سطح پیکسل می چسبد ، که باعث تولید یا رنگ آمیزی نور برای تولید پیکسل ها از رنگ های مورد نظر می شود.

blank

به زبان ساده صفحه نمایش بکار برده شده در بهترین لپ تاپ های OLED، صفحه نمایشی است که از یک الگوی متفاوت استفاده می کنند، این فناوری از یک ترکیب ارگانیک، که به هر پیکسل موجود در پنل اجازه می دهد در هنگام استفاده از جریان، نور خود را تولید و تنظیم کند.

این تفاوت اصلی با صفحه نمایش های LCD است ، و دلیلی که آن ها را قادر به تولید رنگ های فوق العاده درخشان تر و عمیق تر نیز می کند همین است.

نکته قابل توجه در بهترین لپ تاپ اولد ۲۰۱۹ این است که OLED ها هنگام نمایش، تصویری سیاه یا کاملاً تاریک، یک سیاه واقعی و حقیقی تر را نسبت به سایر فناوری ها ارائه می دهند. هنگامی که یک پنل LCD، رنگ مشکی را نمایش می دهد ، نور هنوز در پشت پیکسل ها در حال پخش است ، اما آن ها بسته هستند تا به فضا تاریک به چشم شما بیایند.

بهترین لپ تاپ OLED در صفحه های  OLED خود، پیکسل های جداگانه در قسمت هایی از صفحه نمایش که مشکی نمایش داده می شوند، واقعاً هیچ چیزی را نشان نمی دهند ، بنابراین هیچ گونه فضایی از پشت برای رقیق کردن تاریکی وجود ندارد.

این موضوع، تضمین بهتری را برای نمایش یک مشکی واقعی تر، ارائه میدهد. همه این ها باعث ایجاد یک پنل کارآمدتر و در نتیجه نازک تر می شود. البته این امر در لپ تاپ ها به اندازه تلویزیون های OLED چشم گیر نیست، برخی از تلویزیون های OLED بسیار نازک هستند.

چرا باید لپتاپ های OLED را خریداری کنیم؟

البته که این صفحه نمایش با کیفیت تر و زیبا با قیمت بیشتری نیز به دست شما خواهد رسید. لپ تاپ OLED گران تر از گزینه های دیگر است. بخشی از این افزایش هزینه به این دلیل است که لپ تاپ های جدیدOLED  (که همه در این مرحله توسط سامسونگ ساخته می شوند)، صفحاتی با وضوح ۴K هستند که برای نمایش هر چه بهتر نیاز به قطعات متناسب با این تکنولوژی را دارند، همین قطعات هستند که قیمت تمام شده ی یک لپ تاپ را بالا می برند.

از دید برخی وجود صفحه نمایش OLED در لپ تاپ ضروری نیست ، اما باید بدانید اگر کیفیت برای شما مهم است هیچ راهی جز انتخاب این نوع لپ تاپ ها با نمایشگر اولد ندارید.

اگر امسال به دنبال خرید بهترین لپ تاپ OLED 2019  با ویژگی های قدرت بیشتر و وضوح بالاتر هستید باید فناوری های جدید را امتحان کنید، استفاده از یک لپ تاپ با تکنولوژی چشم نواز OLED تجربه ای است که برایتان تصاویری به یادماندنی می سازد.

اگر از لپ تاپ تان بیشتر برای تماشای فیلم و بازی های گوناگون و از این دست فعالیت ها استفاده می کنید بهتر است لپ تاپی که انتخاب می کنید از نمایشگر OLED بهره ببرد. اما اینکه آیا هزینه اضافه شده ارزش آن را دارد یا نه، بستگی به شما و بودجه شما و فعالیت های مورد نظرتان دارد.

blank

عمر باتری در لپ تاپ های OLED چگونه است؟

همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، هنگامی که یک صفحه OLED، رنگ مشکی را در قسمتی نمایش می دهد، پیکسل های آن بخش از صفحه نمایش کاملاً خاموش هستند. به همین دلیل در بهترین لپ تاپ OLED 2019،  صفحه نمایش هنگام نمایش تصاویر غالبا سیاه یا فیلم هایی با بخش های سیاه بیشتر از انرژی کمتری استفاده می کند.

این امر حتی اگر تصویر کاملاً سیاه هم نباشد، بازهم صادق است، زیرا پیکسل ها هنوز از قدرت کمتری استفاده می کنند. حالا متوجه می شویم  چرا بیشتر سازندگان لپ تاپ های OLED سیستم های خود را با حالت تاریک   Windows 10  ارائه می کنند، زیرا در این صورت هنگام نمایش ویندوز ، پوشه ها و نوار وظیفه انرژی به مراتب کمتری مصرف می شود. به این ترتیب تاثیر حالت تاریک در صفحات نمایش به خوبی روی دوام باتری دیده می شود.

معرفی بهترین لپ تاپ های OLED از نظر کیفیت

در حال حاضر ، تعداد لپ تاپ های موجود در بازار که دارای صفحه نمایش OLEDباشند نسبتاً اندک است. البته تولید لپ تاپ های OLED در سال ۲۰۱۹ وارد یک بازار داغ تر شده اند، جالب است بدانید تولید کنندگان لپ تاپ های مشهور در حال حاضر استفاده از فناوری  OLED را در مدل های بالاتر خود بکار می برند.

blank

بهترین لپ تاپ OLED با پردازنده ۷ هسته ای

بررسی لپ تاپ Razer Blade 15 Advanced Model (Mid-2019, OLED)

  • صفحه نمایش OLED درخشان با کیفیت تصویر چشم نواز.
  • کیفیت ساخت و طراحی عالی Razer Blade 15 Advanced Model این مدل را در لیست بهترین لپ تاپ OLED 2019 جای داده است
  • اجزای ایده آل برای بازی
  • وضوح ۴K
  •  عمر باتری مناسب
  • صفحه کلید با نور پس زمینه RGB  برای هر کلید

مدل های پیشرفته همیشه چشم گیر و با طراحی های جذاب به بازار عرضه شده اند، بکارگیری فناوری OLED روی صفحه نمایش آن، همه چیز را تکمیل کرده است. قیمت این مدل حتی به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ گران است اما اگر توانایی تهیه آن را داشته باشید، قطعا از آن رضایت کامل خواهید داشت و برایتان فوق العاده خواهد بود.

blank

بهترین لپ تاپ OLED 2019 با وزن ۲ کیلوگرم

بررسی لپ تاپ Alienware m15 R2 (2019, OLED)

  • طراحی چشم نواز و جدید
  • شاسی باریک و عموماً محکم
  • صفحه نمایش خیره کننده  OLED به راحتی قادر به بازی های ۶۰فریم بر ثانیه
  • تعداد زیادی پورت و ویژگی های اضافی مفید

از نظر عملکرد و طراحی جالب تر از نسخه اصلی است. لپ تاپ گیمینگ Alienware m15 R2 دارای ویژگی های فوق العاده عالی و کاربردی می باشد.

blank

بهترین لپ تاپ OLED با صفحه نمایش  UHD15.6  و K4

بررسی لپ تاپ Asus ZenBook Pro Duo

  • صفحه نمایش منحصر به فرد ScreenPad Plus گردش کار را ساده تر می کند (به عنوان صفحه نمایش دوم که صفحه اصلی آن، پنل OLED است)
  • طراحی عالی و کیفیت ساخت بالا
  • وجود پردازنده ی اینتل Core i9 و Nvidia GeForce RTX 2060 در آن ، هر آنچه که لازم باشد در اختیارتان می گذارد

The Asus ZenBook Pro Duo یک نوآوری متفکرانه در لپ تاپ است ، که البته گران قیمت می باشد. صفحه نمایش دوم در پایه صفحه کلید و پردازنده Intel Core i9  که قطعا آن را برای هر فرد حرفه ای جذاب می کند.

بهترین لپ تاپ OLED 2019

بهترین لپ تاپ OLED با G32 رم

بررسی لپ تاپ Dell XPS 15 (7590, OLED)

  • صفحه نمایش OLED و ساخت با کیفیت
  • عمر باتری خوب
  • فضای داخلی ۱ ترابایتی

این مدل ۷۵۹۰ دیگر از طراحی XPS 15 بهره نمی برد، اما صفحه نمایش OLED و اجزای سطح بالای آن ما را بسیار دل گرم می کند و این لپ تاپ یک جایگزین مناسب برای دسکتاپ های معمولی است.

بهترین لپ تاپ OLED 2019

بهترین لپ تاپ OLED دارای باتری ۶-cell, 84 Wh Li-ion

بررسی لپ تاپ HP Spectre x360 15 (2019, AMOLED)

  • صفحه لمسی خیره کننده ۴K
  • طراحی درجه یک
  • عمر باتری چشمگیر و عالی

نمایش رنگ های درخشان  این نسخه AMOLED یکی از بهترین صفحه نمایش های ۴K  را که دیده ایم در اختیار کاربر قرار می دهد که کیفیت لمس شدنی فوق العاده ای را نشان می دهد.

بهترین لپ تاپ OLED 2019

بهترین لپ تاپ OLED با طراحی جذاب

بررسی لپ تاپ Alienware m15 (2019, OLED)

  • صفحه نمایش جذاب  ۴K OLED
  • اجزای قدرتمند برای اجرای بازی های  p1080
  • عمر باتری بسیار خوب، بخصوص هنگام اجرای بازی

مدل گران قیمت Alienware m15 اکنون صفحه نمایش درخشان OLED را ارائه می دهد، و با یک به روزرسانی کلی و جدیدی همراه بوده است.

کلام پایانی

به طور کلی اگر به دنبال یک کیفیت همیشگی برای تماشای فیلم، کارهای گرافیکی سطح بالا، بازی و استفاده از نرم افزارهایی با رندر فوق العاده هستید استفاده از لپ تاپ های OLED پیشنهاد ما برای شماست، حال اینکه با توجه به بودجه و سلیقه ی خود و حتی میزان اندازه ی صفحه نمایش این لیست می تواند دست خوش تغییراتی نیز شود.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار