معرفی گوشی نوکیا ۲.۴

011a427a871a33fcdd255cdd38efea66
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نوکیا که گویی قصد رونمایی از محصولات رده بالا را ندارد به عرضه گوشی های میانرده و اقتصادی پراخته است. با این وجود در این بازار رقابتی توانسته موفقیت های چشمگیر را از آن خود کند. شرکت HMD که عهده دار تولید گوشی های نوکیا است چندی پیش محصولات جدید این برند را معرفی کرده است. نوکیا ۲.۳ و نوکیا ۲.۴ هر یک محصولات معرفی شده از این کمپانی هستند. این شرکت فنلادی پس از شکستی که در خصوص تولید گوشی هایی بر پایه ویندوز متحمل شد حالا به ساخت گوشی های اندروید پرداخته است که گرچه نمی توان نام پرچمدار را بر آن ها حمل کرد، اما به لحاظ کیفیت از بسیاری گوشی های هم رده خود بالا تر بوده و جایگاه بهتری دارد. گوشی نوکیا ۲.۴ همراه با برادر دوقلوی خود در اوایل مهر رونمایی شد. در ادامه توضیحات مختصری درباره مشخصات این اسمارتفون می خوانید:

معرفی گوشی نوکیا 2.4

مشخصات ظاهری نوکیا ۲.۴

گرچه این دو اسمارتفون در یک زمان معرفی شدند اما در ظاهر نمی توان کمترین شباهتی را بین آن ها دید . از این جهت می توان ادعا کرد که کمپانی نوکیا برای اینکه گزینه های متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد به عرضه این دو برادر دوقلوی ناهمسان پرداخته است. نوکیا ۲.۴ در ظاهر به نمایشگری وسیع مجهز است که از اطراف حاشیه های نسبتا باریک و در انتها حاشیه ی پهن تر آن را محاصره کرده است. حاشیه پایین که نام Nokia را در دل خود جای داده گرچه به خوبی دیده می شود، اما نمای زیبایی به نمایشگر بخشیده است. در قسمت بالا نیز یک ناچ U شکل دیده می شود که جایگاه دوربین سلفی خواهد بود. این دوربین از یک لنز ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده که امکان تماس تصویری مطلوب و ثبت عکس های معمولی را ممکن می سازد. در قاب پشتی آنچه به چشم می خورد طراحی عمودی دوربین ها و وجود حسگر امنیتی است. در ماژول دوربین دو لنز وجود دارد که یکی ۱۳ و دیگری ۲ مگاپیکسل است. این ترکیب می تواند نیاز کاربران را در عکاسی برطرف کند، اما نمی توان از آن انتظار بالایی داشت. در قسمت پایین ماژول نیز حسگر اثر انگشت دیده می شود.

نمایشگر این دستگاه از نوع IPS LCD بوده و اندازه ای ۶.۵ اینچی دارد. رزولوشن نمایشگر که ۲۷۰ در ۱۶۰۰ است تراکم پیکسلی ای حدود ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ دارد. وزن ۱۹۵ گرمی و ابعاد مناسب نوکیا ۲.۴ را به عنوان یک گوشی بسیار خوش دست معرفی کرده است.
از دیگر مشخصت ظاهری می توان به جک ۳.۵ میلی متری هدفون، شیار ورود و خروج حافظه جانبی و درگاه شارژر اشاره کرد.

معرفی گوشی نوکیا 2.4

مشخت فنی نوکیا ۲.۴

مغز متفکر این دستگاه را تراشه ای ضعیف از کمپانی مدیاتک بر عهده دارد. این تراشه که از نوع هلیو P22 است به عنوان یک تراشه پایین رده به شمار می آید که در کنار آن تراشه گرافیکی PowerVR GE8320 قرار گرفته است. نوکیا این گوشی را در دو نسخه عرضه کرده که عبارت اند از: نسخه ۲/۳۲ گیگابایتس و نسخه ۳/۶۴ گیگابایتی با این وجود امکان ارتقای حافظه داخلی به کمک کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد. اندروید ۱۰ سیستم نرم افزاری این دستگاه را تشکیل داده که به گفته این کمپانی می توان آن را به آپدیت اندروید ۱۱ نیز ارتقا داد.
قلب تپنده نوکیا ۲.۴ با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری به تپش در می آید که برای یک محصول نسبتا پایین رده مزیت بالایی محسوب می شود. گرچه در کنار این باتری امکاناتی نظیر شارژ سریع و یا شارژ بی سیم وجود ندارد، اما قدرت بالای آن می تواند کاربر را برای چنیدن روز، بی نیاز از شارژ مجدد کند.

معرفی گوشی نوکیا 2.4

بهای نوکیا ۲.۴

این گوشی در رده گوشی های مقرون به صرفه قرار می گیرد، چراکه با قیمت پایین « ۱۳۹ دلاری » خود می تواند برای بسیار از کاربران خریدنی باشد. زمان عرضه این گوشی را « ۵ آبان ماه » قرار داده اند که در بازار اروپا می توان تهیه کرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار