رونمایی از جدیدترین ساخته ی سامسونگ، گلکسی M21 سامسونگ

88c886c9d5c6801a841b9f1a6cf89202
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سامسونگ گلکسی M21 با یک باتری بزرگ ۶ هزار میلی آمپر ساعتی، دوربین سه‌گانه ۳۸مگاپیکسلی و صفحه نمایش سوپر آمولد، می‌تواند نظر بسیاری از علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند را جلب کند. به‌نظر می‌رسد که مشخصات فنی گلکسی M21 از مدل قبلی یعنی M31 الهام گرفته است. در این مطلب ما شما را با جزئیات این گوشی آشنا می‌کنیم تا متوجه شوید این سری چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با دیگر مدل‌ها دارد و آیا توان ایستادگی در برابر دیگر مدل‌های چینی را خواهد داشت یا خیر.

معرفی گلکسی M21 در سال ۲۰۲۰

گلکسی M21 در ماه مارس ۲۰۲۰ روانه بازار شده است و از رابط کاربری One UI 2.0 در کنار سیستم‌عامل اصلی استفاده می‌کند. پشتیبانی از دو سیم کارت نانو از دیگر ویژگی‌های گوشی M21 سامسونگ است. گوشی M21 پردازنده سریع‌تری نسبت به قبل دارد و در زمینه‌ی رم و حافظه داخلی هم نسبت به نسخه پایه گوشی M20 پیشرفت داشته است.

معرفی M21 سامسونگ

گلکسی M21 قیمتی در حدود۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد داشت و گویا سامسونگ می‌خواهد با این محصول رقابت خوبی با برندهای چینی داشته باشد. برندهای چینی هم‌اکنون سهم بیشتری نسبت به سامسونگ در بازارهای چین دارند و همین موضوع سبب شده است که بعد از M20، سامسونگ با استراتژی متفاوت به بازار وارد شده و دوباره ابرقدرت بازار چین شود.

در حال حاضر، گوشی از نظر طراحی تفاوتی با نسخه‌های پیشین ندارد، اما مشخصات فنی آن پیشرفت‌های زیادی دارد. برای مثال می‌توان به اضافه شدن یک سنسور جدید ۸ مگاپیکسلی به ماژول دوربین آن اشاره کرد. تغییر ۱۳ مگاپیکسل لنز اصلی در محصول قبلی به ۴۸ و دوربین سلفی از ۸ به ۲۰ مگاپیکسل، نشان می‌دهد که خریداران چقدر از این رقابت سنگین بین برندهای چینی و سامسونگ سود خواهند برد.

  • طراحی و صفحه نمایش گلکسی M21

صفحه نمایش گلکسی M21

گلکسی M21 طراحی محکم و بادوامی دارد و در قسمت پشتی از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده است. ارتفاع گوشی M21 ۱۵۹ میلی متر است و از ضخامت ۸.۹ میلی متری برخوردار است. وزن معقول ۱۸۸ گرمی آن نشان می‌دهد که این محصول چندان هم سنگین نیست. سنسور اثر انگشت در قسمت عقبی آن قرار گرفته است و طرفداران می‌توانند از وجود جک هدفون ۳.۵ میلی متری در پایین گوشی لذت ببرند. گلکسی M21 در سه رنگ مختلف مشکی اوپال، سفید مرواریدی و آبی Saphire ارائه شده است.

گوشی M21 از یک صفحه نمایش سوپر آمولد ۶.۴ اینچی برخوردار است که وجود ناچ ضد آب در طراحی آن جالب به‌نظر می‌رسد. این صفحه نمایش همراه با وضوح FHD پلاس و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ خواهد بود که در نهایت میزان ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ را به شما ارائه می‌کند. همچنین، نسبت صفحه نمایش هم ۹:۱۹:۵ در نظر گرفته شده است و نتیجه‌ی کار یک صفحه بزرگ‌تر و شفاف‌تر نسبت به مدل‌های قبلی خواهد بود. گوشی از محافظ گوریلا گلس ۳ در بدنه‌ی خود استفاده می‌کند و میزان روشنایی صفحه هم ۴۲۰ نیت در نظر گرفته شده است.

  • دوربین گلکسی M21 و پیکربندی

دوربین گلکسی M21

گوشی گلکسی M21 از یک ماژول سه دوربینه تشکیل شده است که لنز اصلی آن از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. لنزهای دیگر به‌ترتیب از ۸ مگاپیکسل لنز اولترا وای و ۵ مگاپیکسل لنز عمق تشکیل شده است.

این ترکیب دوربین در نهایت تصاویر عریض‌‌تری تحویل مخاطب می‌دهد و پرتره‌ها هم کیفیت بسیار خوبی دارند. میزان نویز تصاویر هم در این مدل کمتر از قبل خواهند بود. دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری UHD با کیفیت ۲۱۶۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. سامسونگ از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی استفاده کرده است که به‌صورت ناچ در قسمت بالایی صفحه نمایش قرار دارد. این دوربین توان فیلم‌برداری FHD با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را داراست.

گوشی M21 از تراشه اگزینوس ۹۶۱۱ همراه با هشت هسته با عملکرد بالا استفاده می‌کند. نسخه سیستم‌عامل اندروید گوشی ۱۰ است و می‌تواند پردازش‌های چندوظیفه‌ای و عملکرد خارق‌العاده گرافیکی را برای کاربرانش فراهم کند. میزان حافظه رم گوشی ۴ گیگابایت است و از پردازنده گرافیکی Mali- G72 در آن استفاده شده است.

نباید انتظار داشت که عملکرد چندوظیفه‌ای و اجرای بازی‌های خوب به‌صورت پایدار در این گوشی برقرار باشد. علاوه‌ برای همه‌ی این‌ها، گلکسی M21 از سنسور مجاورت، ژیروسکوپ، شتاب سنج و سنسورهای شبیه قطب‌نما هم استفاده می‌کند که برای کارهای روزمره بسیاری از کاربران کافی خواهد بود.

  • باتری و حافظه ذخیره سازی

blank

گوشی گلکسی M21 از یک باتری بزرگ غیرقابل تعویض ۶ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. با دیدن این باتری بزرگ، انتظار می‌رود که در استفاده‌ی عادی روزانه، این گوشی حداقل برای یک روز کامل دوام داشته باشد. این گوشی از شارژ سریع ۱۵ واتی برخوردار است و با توجه به اندازه باتری، ممکن شارژدهی کندی را از این گوشی مشاهده کنیم.

سامسونگ M21 از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است که می‌توانید بازی‌ها، برنامه‌ها و سایر اسناد خود را در آن ذخیره‌سازی کنید. همچنین می‌توانید از یک میکرو اس دی برای افزایش حافظه داخلی گوشی استفاده کنید، اما محدودیت ۵۱۲ گیگابایتی برای این کارت حافظه تعیین شده است.

  • اتصال

گزینه‌های اینترنتی گوشی گلکسی M21 شامل پشتیبانی از فناوری‌های ۳G، ۴G، VoLTE، وای فای، بلوتوث ورژن ۵ و USB-C ورژن ۲ است. برای جهت یابی آنلایت می‌توانید از فناوری جی پی اس A-GPS، GLONASS و BDS استفاده کنید.

  • جمع‌بندی

گوشی گلکسی M21 از یک دوربین سه‌گانه بسیار عالی برخوردار است و نمایشگر آن هم کیفیت بسیار مناسبی دارد. اما نمی‌توان امیدی به عملکرد بالای تراشه گوشی داشت و صرفا عملکردی مطابق با رنج قیمت این محصول دارد. باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی قطعا بزرگ‌ترین نقطه قوت گلکسی M21 برای خریدارن است.

می‌دانیم که رقبای چینی همچون Realme، Vivo و Oppo رشد بزرگی در زمینه سهم بازارشان داشته‌اند و حتی شاهد دوبرابر و سه برابر شدن این میزان در برهه‌هایی از سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بوده‌ایم. گزارشی منتشر شده است مبنی بر اینکه در سه ماهه چهارم سال گذشته، شرکت Vivo از سامسونگ برای تبدیل شدن به دومین تولید کننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در کشور چین پیشی گرفته است. حال این برند تنها شیائومی را در صدر جدول می‌بیند.

گلکسی M21 بخشی از مجموعه محصولاتی است که این برند با هدف قرار دادن بازار چین معرفی کرده است. گوشی M31 محصول دیگر این کمپانی است که از ماژول چهار دوربینه برخوردار است و سنسور اصلی آن هم ۶۴ مگاپیکسلی است.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار