بررسی گوشی موبایل Huawei Mate 20

ba9791be125ebd9db5a52e24b9060a84
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقدمه

حتما با خانواده هواوی میت آشنایی دارید، اما حالا بعد از چندین ماه سری جدیدی از میت ۲۰ به بازار عرضه شد که به راستی تمام خصوصیات یک دستگاه عالی را دارای می‌باشد. و ما در این مقاله در نظر داریم به بررسی مختصری از آن بپردازیم.

آنباکسینگ هواوی میت ۲۰X

گوشی هوشمند هواوی میت ۲۰x بسیار شبیه به سری قبلی این خانواده یعنی میت ۲۰ پرو است، این دستگاه هم در یک بسته بندی مشکی رنگ ارائه شده است. در داخل جعبه‌ی آن شما شما می‌توانید یک شارژر ۲۲.۵ وات را به همراه یک کابل شارژر نوع C که به شما کمک می‌کند از شارژ سریع این دستگاه بهره مند شوید و یک جفت هدفون مشاهده کنید. جعبه همچنین شامل یک مورد لاستیکی شفاف در برخی از مناطق خارج از اتحادیه اروپا است، که در اینجا وجود ندرد، با این وجود، یک محافظ صفحه نمایش از قبل بر روی آن  نصب شده است.

Mate 20 X

نمایشگر

بدنه‌ای این دستگاه از شیشه و فریم فلزی تشکیل شده است و بخاطر داشتن قابلیت IP53 در برابر گردو غبار مقاوم است. صفحه‌ی نمایش آن یک  AMOLED با اندازه ۷.۲ اینچ است که لمس آن از نوع خازنی است و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی آن ۸۷٪ می‌باشد. زرولوشن تصویر در این دستگاه ۲۲۴۴ در ۱۰۸۰ است که به شما یک تصویر واقعی را نمایش می‌دهد. بر روی نمایشگر این دستگاه یک کورنینگ گوریلا گلس بعنوان محافظ قرار داده شده است و دارای از HDR 10 پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری هواوی میت ۲۰x را EMUI نسخه‌ی ۹.۰ تشکیل می‌دهد.

Mate 20 X

 

دوربین و باتری

گوشی هواوی میت ۲۰x دارای یک دوربین سه گانه پشتی و دوربین دوگانه‌ی جلو است. در قسمت پشت این دستگاه سه دوربین با اندازه های ۴۰ مگاپیکسل (با دیافراگم f/1.8, سنسور عریض، لرزش‌گیر اپتیکال، ۲۷ میلی‌متری)، ۲۰ مگاپیکسل با دیافراگم (f/2.2) و ۸ مگاپیکسل با دیافراگم (f/2.4) تعبیه شده‌اند که از لنزهای لایکا بهره‌مند هستند و قدرت بزرگنمایی اپتیکال تا ۳x را دارا می‌باشند. دوربین سلفی هواوی میت ۲۰X دارای اندازه‌ی ۲۴ مگاپیکسل با دیافراگم  f/2.0 است که دارای یک لنز عریض ۲۶ میلی‌متری با سایز پیکسل ۱.۴ میکرومتر می‌باشد.

Mate 20 X

از مهمترین قابلیت های دوربین این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از لنزهای لایکا
  • فلاش دوگانه
  • پاناروما
    • HDR

باتری و اتصالات

هواوی میت ۲۰X انرژی خود را از یک باتری  غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دریافت می‌کند که همین امر سبب می‌شود شما بدون هیچ نگرانی از آن در طول روز استفاده کنید. از آنجایی که میت ۲۰X از قابلیت سوپر شارژ سریع بهره می‌برد نیازی نیست شما نگران شارژ شدن دستگاه خود باشید. این دستگاه به آخرین نسخه‌ی بلوتوث ۵.۰ مجهز بوده و دارای قابلیت اتصال از راه نزدیک NFC می‌باشد.

Mate 20 X

از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیس آیدی
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پردازنده HiSilicon Kirin 980
  • حسگر اثرانگشت بر روی قسمت پشتی
  • حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت به همراه ۶ گیگابایت رم
    • حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، فشارسنج و قطب‌نما

اسپیکر و نرم افزار

گوشی هواوی میت ۲۰X دارای یک بلندگوی استریو است، که صدایی با کیفیت و رسا برای شما تولید می‌کند، اما این بلندگو با بلندگوی به کار رفته در سری های P و Mate کاملا متفاوت است. شرکت هواوی بلندگوهای این دستگاه را طوری طراحی کرده است که انگار واقعا در حال گوش کردن یک سخرانی واقعی هستید و یکی را در پایین و دیگری را در بالای صفحه قرار داده است. در این گوشی از واسط کاربری EMUI سفارشی شده استفاده شده است که بر روی اندروید ۹.۰ کار می‌کند.

Mate 20 X

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار