مشخصات فنی نوکیا ۶ جدید ۲۰۱۸ فاش شد

553ea1a086f1ebb212dfdeca2287440c
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با سلام خدمت دوستان و همراهان گزامی امیدوارم حالتون خوب باشه. امروز قصد دارم مشخصات گوشی هوشمند نوکیا ۶ مدل ۲۰۱۸ رو که به تازگی فاش شده براتون بنویسم. مشخصات فنی گوشی نوکیا ۶  مدل ۲۰۱۸  محصول شرکت نوکیا فاش شده است. این مشخصات نشان میدهند که قرار است نوکیا ۶ جدید،  با آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید، و تراشه مرکزی اسپندراگون ۶۳۰ یا ۶۶۰ روانه بازار شود.

اطلاعات محصول نوکیا۶ مدل ۲۰۱۸

مشخصات فنی گوشی میان‌رده جدید HMD Global با شماره مدل TA-1054 در اوایل امروز، فاش شده است. این مدل قرار است به عنوان مدل ۲۰۱۸ گوشی نوکیا ۶ به بازار عرضه شود. محصول فاش شده، به پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۶۳۰ یا ۶۶۰ کوالکام مجهز خواهد بود، که این پردازنده مرکزی دارای  هشت هسته پردازشی Cortex A53 با بسامد/فرکانس حداکثری ۲.۲ گیگاهرتز میباشد؛ این تراشه از GPU آدرنو ۵۰۸ برای رندر محتوای گرافیکی برخوردار شده است. این پردازنده مرکزی به گوشی‌های میان‌رده مختلفی نظیر موتو ایکس ۴ لنوو، ایسوس زن‌فون ۴ (با شماره مدل ZE554KL) و اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف قدرت داده است . همچنین خود شرکت فنلاندی HMD Global پیش تر از این، این تراشه را در میان‎رده  نوکیا ۷ نیز استفاده کرده است؛ این گوشی بر اساس خبرهای منتشر شده فقط در چین عرضه می‎شود و هنوز مشخص نیست که آیا به بازارهای دیگر راه می‌یابد یا خیر.

مشخصات فنی محصول

این محصول فاش شده در لیست مشخصات فنی خود اشاره به این موضوع دارد که دارای ۴ گیکابایت رم میباشد. انتظار میرود گوشی جدید HMD Global  دارای حداقل ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی باشد، همچنین گفته میشود این گوشی میتواند فضای ذخیره سازی خود را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا حدود ۱۲۸ گیگابایت افزاریش دهد. این گوشی همانطور که قبلا اشاره کردیم به آخرین نسخه اندروید ( اوریو ۸.۰.۰ ) مجهز است. به گفته منابع مطلع قرار است با حداقل شخصی سازی نرم افزاری عرضه شود، یعنی برخلاف تمام گوشی های هوشمند که  دارای سیستم عامل اندروید اوریو هستند و تعداد زیادی نرم افزار دارند. این گوشی تعداد محدودی برنامه اختصاصی را بطور پیش فرض در خود جای خواهد داد. که یکی از این برنامه های  اختصاصی دوربین نوکیا است. شرکت نوکیا گوشی جدید خود را با پشتیبانی از دوسیم کارت وارد بازار خواهد کرد. البته مشخص نیست که نوکیا۶ از یک درگاه مجزا برای کارت حافظه میکرو SD برخوردار خواهد بود  و یا اینکه  به تبعیت از محصولات سازندگان دیگر، دارای درگاه سیم‌کارت هیبریدی خواهد بود. همچنین این گوشی دارای  نمایشگر ۵.۵ اینچی خواهد بود و خبری از عرضه آن با صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ نیست زیرا رزولوشن صفحه‌نمایش آن ، FHD (یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) خواهد بود. علاوه براین ها  گفته می‎شود ضخامت مدل جدید نوکیا ۶، به ۸.۱۵ میلی‎متر می‎رسد و از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در پنل پشتی استفاده شده است؛ این سنسور اثر انگشت در  زیر دوربین اصلی، جای خواهد گرفت. برای عکاسی سلفی، می‌توانید روی دوربین ۸ مگاپیکسلی مدل جدید نوکیا ۶ حساب باز کنید که فاقد فلاش LED مجزا است. و درآخر هم نوکیا ۶ با یک باتری ۳۰۰۰ میلی‎آمپر ساعت مجهز میباشد و در چندین رنگ از جمله سفید آبی و مشکی به بازار عره خواهد شد.

زمان عرضه نوکیا۶

شرکت HMD Global به تبعیت از روندی که در سال ۲۰۱۷ اتخاذ کرده بودند، ممکن است مدل ۲۰۱۸ گوشی نوکیا ۶ را برای عرضه جهانی در نمایشگاه MWC در ماه فوریه معرفی کنند. البته اینکه آیا تمامی نسخه‎ها به تراشه اسنپدراگون ۶۳۰ مجهز خواهند بود یا در برخی از نسخه‌های نوکیا ۶ (مدل ۲۰۱۸) از اسنپدراگون ۶۶۰ استفاده خواهد کرد اصلا مشخص نیست ؛ پیش‌تر، یک مدل از نوکیا ۶ با این تراشه رده‎بالا فاش شده بود.باید منتظر باشیم تا ببینیم.

لازم به‎ذکر است که مدل ۲۰۱۸ گوشی نوکیا ۶ از TENNA تأییدیه دریافت کرده است؛ در مدل های  ۲۰۱۷، فنلاندی‌ها حسگراثرانگشت را با دکمه‎ی Home ادغام کرده‎ بودند.  که این موضوع دز این محصول از بین رفته است. به احتمال زیاد، نوکیا ۶ اولین گوشی HMD Global در سال ۲۰۱۸ خواهد بود و پس از آن، دو مدل دیگر یعنی نوکیا ۹ و نوکیا ۱ معرفی خواهند شد.

دیجی دو فروشگاه اینترنتی

شما میتوانید بهترین گوشی های روز دنیا را با بهترین قیمت در وب سایت دیجی دو خریداری کنید

بهترین های نوکیا را در سایت ما از این لینک مشاهده و خریداری کنید

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار