دلیل نزدیکی گلکسی A72 به پرچمداران سامسونگ

6f03264b7f0c41cad98c11f7b2e7bc2f
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سامسونگ گلکسی A72  یکی از جدیدترین میان رده‌های سامسونگ است که شباهت زیادی به پرچم‌داران این کمپانی دارد. این گوشی پرطرفدار بیشتر از چند ماه نیست که وارد بازار شده، اما در همین مدت کوتاه طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا A72  با اینکه یک گوشی میان رده است، اما شباهت زیادی به پرچم‌داران دارد. چه ویژگی‌هایی از این گوشی باعث شده که کاربران چنین تفکری داشته باشند؟ برای یافتن جواب این سوال‌ها لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا سامسونگ گلکسی A72  یک قاتل پرچم‌دار است؟

در حالت کلی گوشی‌ها را می‌توان در سه دسته پرچم‌دار، میان رده و گوشی‌های اقتصادی دسته‌بندی کرد. در این میان برخی از گوشی‌های میان رده هستند که به علت مشخصات سخت‌افزاری بالایی که دارند به‌شدت خود را به پرچم‌داران نزدیک می‌کنند. این گوشی‌ها گاهی نکات مثبتی دارند که حتی پرچم‌داران در مقابل آن به‌زانو درمی‌آیند. برای همین به آن‌ها قاتل پرچم‌دار گفته می‌شود؛ اما آیا A72   یک قاتل پرچم‌دار است؟ جواب این سؤال یک کلمه است. خیر. 

A72 می‌توان به لحاظ برخی از مشخصات به یک پرچم‌دار تشبیه کرد؛ اما واقعاً به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری هیچ قابلیت ویژهای برای رقابت با پرچم‌داران ندارد. پس کدام‌یک از ویژگی‌های این گوشی هستند که آن را شبیه به یک پرچم‌دار جلوه می‌دهند؟

مشخصات گلکسی A72

مواردی از A72  که بسیار شبیه پرچم‌داران است

اولین مورد مشخصات ظاهری این گوشی است. طراحی این گوشی را از دو بعد می‌توان بررسی کرد. اولین مورد ویژگی‌های بصری آن است که از دور نگاه می‌کنیم نحوه طراحی بدنه کاملا آن را شبیه به یک پرچم‌دار جلوه می‌دهد. حتی به نظر می‌رسد متریال بدنه همان متریال گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ است؛ اما وقتی که گوشی را در دست می‌گیرید، از جنس پلاستیکی آن کاملا متوجه می‌شوید که با یک گوشی میان رده طرف هستید. البته قابل ذکر است که جنس پلاستیک به کار رفته در این گوشی کاملا با جنس پلاستیک گوشی‌های رده پایین‌تر متفاوت است و این موضوع را زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید، کاملاً متوجه خواهید شد.

اما بعد دوم. وقتی که گوشی را در دست گرفته و شروع به کار کردن با آن می‌کنید، متوجه می‌شوید که گوشی بسیار خوش‌دست طراحی شده است؛ به گونه‌ای که اگر چشمان خود را ببندید و با آن کار کنید به هیچ وجه متوجه نمی‌شوید که یک گوشی میان رده در دست دارید. بنابراین نحوه طراحی و کیفیت ساخت گوشی به گونه‌ای است که A72  را بسیار به یک گوشی پرچم‌دار نزدیک می‌کند.

مورد بعدی صفحه نمایش این گوشی است. برای یک کاربر عادی که از مشخصات حرفه‌ای گوشی‌ها سر در نمی‌آورد، یکی از راه‌های تشخیص کیفیت صفحه نمایش، کار کردن مستقیم با گوشی است. وقتی که یک گوشی را در دست می‌گیرید و شروع به کار کردن با آن می‌کنید قطعاً انتظار دارید که عملیات انجام شده بسیار روان و به اصطلاح عامیانه بدون هنگ کردن باشد؛ یعنی موردی که در تمامی پرچم‌دارها به خوبی دیده می‌شود؛ اما در بسیاری از گوشی‌های میان رده این گونه نیست، زیرا صفحه نمایش اکثر این گوشی‌ها با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز روانه بازار می‌شود اما این گوشی با نرخ ۹۰ هرتز تولید شده و بسیار روان‌تر از گوشی‌های میان رده دیگر کار می‌کند؛ به طوری که هنگام کار کردن با آن احساس می کنید یک پرچم‌دار را در دست گرفته‌اید. علاوه بر این، صفحه نمایش به لحاظ میزان روشنایی، نمایش جزئیات و کنتراست صفحه بسیار نزدیک به پرچمداران عمل می‌کند و می‌توان گفت در نوع خودش فوق‌العاده است.

مورد سوم دوربین سلفی گوشی است. معمولاً گوشی‌های میان رده و حتی بسیاری از قاتل پرچم‌داران، دوربین سلفی بزرگی دارند؛ اما این گوشی دارای یک لنز بسیار کوچک بر روی صفحه نمایش است که به عنوان دوربین سلفی از آن یاد می‌شود و کوچک است که هنگام تماشای صفحه نمایش به هیچ وجه برای شما مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و حتی ممکن است و در برخی موارد وجود آن را حس نکنید. 

مورد چهارم در رابطه با پردازنده این گوشی است. بسیاری از پرچمداران از پردازنده‌های قدرتمند معروف به نام اسنپدراگون استفاده می‌کنند. در این گوشی هم پردازنده اسنپدراگون ۷۲۰ به کار گرفته شده که در بین گوشی‌های میان رده A72  را از بقیه متمایز می‌سازد. عملکرد این پردازنده در نوع خود بسیار جالب توجه است و می‌تواند بسیاری از بازی‌های با گرافیک بالا را اجرا کند و کم پیش می‌آید که هنگام بازی دپار مشکلاتی مانند لگ و مواردی از این قبیل شوید.

پنجمین و آخرین موردی هم که می‌توان در این رابطه ذکر کرد، مجهز بودن به برخی امکانات است که در اکثر گوشی‌های میان رده خبری از آن‌ها نیست. مثل گواهی‌نامه IP67 که نشان از مقاومت گوشی در برابر آب در عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه است. یا مجهز بودن به NFC و در کل مواردی از این قبیل که اکثرا گوشی‌های پرچمدار از آن‌ها بهره می‌برند و به ندرت در بین گوشی‌های میان رده دیده می‌شود.

مشخصات گلکسی A72A72 را به چه دلیل باید بخریم؟

هرکسی برای خرید هر مدل گوشی می‌تواند دلایل خاص خود را داشته باشد، اما یکی از محکم‌ترین دلایل برای خرید این گوشی، شباهت بسیار زیاد آن به پرچم‌داران است. خصوصا شباهت ظاهری که تقریبا برای ما ایرانیان مهم‌ترین گزینه است. اگر می‌خواهید یک گوشی شبیه به پرچم‌داران داشته باشید، لازم نیست گوشی‌های جعلی و تقلبی و کمترین امکانات را بخرید. شما می‌توانید برای خرید A72 اقدام کنید. ذر این حالت هم به هدف خود رسیده‌اید و هم یک گوشی با امکانات واقعا خوب دارید.

از هر نظر که فکر کنید این گوشی ارزش خرید بالایی دارد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا گلکسی A72 سامسونگ را یک گوشی کامل و نزدیک به پرچم‌دارمی‌دانید؟ چقدر برای خرید این گوشی تمایل دارید؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و خوانندگان عزیز این مطلب درمیان بگذارید. 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار