آشنایی با مانیتورهای ال جی سری اولترا

5b9483b999e7dc619f7c575a36b7cec2
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ال‌جی چند روز پیش، قبل از آن که نمایشگاه CES 2020 برگزار شود، از مانیتورهای اولترای خود برای گیمرها و در کل حرفه‌ای‌ها رونمایی کرد. دقیقاً مشخص نیست که این مانیتورها کِی به بازار عرضه می‌شوند و قیمت‌شان در چه بازه‌ای خواهد بود ولی عمدتاً پیش‌بینی می‌شود که قیمت و زمان عرضه‌ی مانیتورهای ال جی سری اولترا در نمایشگاه CES 2020 اعلام شود. البته همانطور که خود حدس زده‌اید قیمت این نمایشگرها بالا خواهد بود، چراکه رسم ال‌جی در چند سال اخیر همین بوده.

توضیح در مورد مانیتورهای ال جی سری اولترا

در چند سال اخیر ال جی روندی ثابت در عرضه‌ی نسخه‌های جدید مانیتورهای سری اولترا داشته و آن این بوده که چند روز یا چند هفته قبل از نمایشگاه CES از نسخه‌های جدید این مانیتورها رونمایی می‌کند و به طور رسمی این رونمایی در CES برگزار می‌شود. امسال هم مانند سال پیشین چنین اتفاقی افتاده و سه تا از مانیتورهای ال جی سری اولترا برای حرفه‌ای‌ها و گیمرها معرفی شده‌اند.

مانیتور UltraFine Ergo یکی از این مانیتورهاست. این مانیتور قابلیت نصب روی میز را دارد و از رزولوشن ۴K برخوردار است. قابلیت نصب آن روی میز  و تغییر زاویه‌های افقی و عمودی این مانیتور از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن هستند.

مانیتورUltraGear در اندازه‌های ۲۷،  ۳۸ و ۴۷ یکی دیگر از مانیتورهای ال جی سری اولترا است که چند روز پیش رونمایی شده. این مانیتور مخصوص بازی ارائه شده و رزولوشن آن ۴K است.

مانیتورهای ال جی سری اولترا

Ultra gear

سومین مانیتور با نام UltraWide هم وضعیتی عالی دارد. شاخص‌ترین ویژگی این مانیتور بهره‌بردن آن از درگاه تاندربولت ۳ است که امکان استفاده از آن برای کاربران مک را به همراه دارد. همچنین این مانیتور از نوع منحنی بوده و اندازه‌ی آن ۳۸ اینچ است.

از میان این سه نوع مانیتور، همانطور که در بالا هم اشاره کردم، نسخه‌ی UltraGear مناسب‌ترین گزینه برای گیمرها است، هرچند که دو نوع دیگر هم مانعی برای استفاده‌شان برای گیمرها وجود ندارد. با این مقدمه‌ی کوتاه در مورد مانیتورهای ال جی سری اولترا نوبت به آن رسیده که به معرفی مشخصات این مانیتورها بپردازم. بیایید با هم مروری بر مشخصات این سه مانیتور ال جی داشته باشیم. مانیتور گیمینگ ایسر را نیز می توانید با این مدل ها مقایسه کنید.

مانیتورهای ال جی سری اولترا

۱- مانیتور UltraFine Ergo

همانطور که در بالا هم اشاره کردم این مانیتور قابلیت متصل‌شدن به میز را دارد. اندازه‌ی این نوع مانیتور ۳۲ اینچ و رزولوشن آن ۴K [3840*2160]  است. پنل آن از نوع IPS و میزان روشنایی آن ۳۵۰ نیت است که در میان سه مانیتور جدید ال جی کمترین میزان است. این مانیتور در کل از لحاظ مشخصات فنی در رتبه‌ی سوم مانیتورهای ال جی سری اولترا در سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

مانیتورهای ال جی سری اولترا

UltraFine Ergo

مهم‌ترین مزیتی که این نوع مانیتور دارد این است که با متصل‌شدن به لبه‌ی پشتی میز، همچون تصویر، فضای میز را اشغال نمی‌کند. همچنین خود مانیتور به صورت افقی قابلیت انعطاف تا ۲۸۰ درجه و به صورت عمودی قابلیت خم‌شدن تا ۲۵ درجه را دارد. پنل این مانیتور ۹۵ درصد از DCI-P3 را پر کرده. همچنین از HDMI 10 هم پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است که UltraFine Ergo از یک درگاه USB-C، دو درگاه HDMI و دو درگاه USB که هر دو در پایین قرار دارند برخوردار است.

ضمناً پاسخ‌دهی این مانیتور ۵ میلی‌ثانیه است. همانطور که در بالا هم گفتم قیمت و زمان عرضه‌ی مانیتورهای ال جی مشخص نیست و بنابراین برای دانستن قیمت این مانیتور ال جی باید چند روزی صبر کنید؛ هرچند که طبق روال سال‌های قبل قیمت این مانیتورها احتمالاً بسیار بالا خواهد بود.

۲- مانیتور UltraGear

مانیتورUltraGear مانیتوری است که به طور اختصاصی برای گیمرها ساخته شده. در بالا هم اشاره کردم که در چند اندازه تولید شده و بنابراین کاربر می‌تواند بر حسب شرایط خود اندازه‌ای که سازگاری بیش‌تری با آن دارد را انتخاب کند. این نوع مانیتور از مانیتورهای ال جی سری اولترا از پنل نانو IPS بهره می‌برد و رزولوشن آن هم به مانند مانیتور قبلی ۴K است.

مانیتورهای ال جی سری اولترا

UltraGear

UltraGear دارای نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و پاسخ‌دهی ۱ میلی‌ثانیه‌ای است. این مانیتور همچنین از ۳ درگاه USB و دو درگاه HDMI برخوردار است. بر روی آن خبری از درگاه USB-C نیست.

ضمناً میزان روشنایی این مانیتور ۴۵۰ نیت بوده و پنل آن ۹۸ درصد از DCI-P3 را پر کرده است.

۳- مانیتور UltraWide

نمایشگر اولتراواید ۲۰۲۰ ال جی چند ویژگی خاص و البته برتر نسبت به دو نمایشگر قبلی دارد. نخست آن که رزولوشن آن از نوع QHD+ اولترا واید  [۳۸۴۰*۱۶۰۰] است و دوم آن که از درگاه تاندربولت ۳ برخوردار است و بنابراین می‌تواند برای کاربران مک هم گزینه‌ای مناسب باشد.

مانیتور UltraWide از نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی برخوردار بوده و میزان پاسخ‌دهی آن ۱ میلی‌ثانیه است. همچنین این نمایشگر با G-Sync سازگار است.

برای اتصال به آن هم جز درگاه تاندربولت ۳، دو درگاه HDMI، دو درگاه USB و یک درگاه DP روی آن وجود دارند و در دسترس هستند. این مانیتور از نوع منحنی بوده و پنلی که در آن استفاده شده، همچون مانیتور UltraGear، از نوع نانو IPS است.

سخنان رییس بخش تجاری فناوری اطلاعات ال جی

در مراسم رونمایی از مانیتورهای ال جی سری اولترا ۲۰۲۰ رییس بخش تجاری فناوری اطلاعات ال جی اظهار داشت:

مانیتورهای اولترای جدید ما فراتر از انتظار در زمینه‌های کیفیت تصویر، عملکرد در سطح حرفه‌ای و سرعت خواهند بود. مدل Ergo ارزش جدیدی را برای کاربران به همراه دارد و به صورت منحصر به فرد قابل ایستادن است. مدل UltraGear کیفیتی عالی برای گیمرها دارد و مدل ۳۸ اینچی UltraWide بر طبق میراث عالی ال جی در نمایشگرهای ۲۱:۹ ساخته شده.

گفتنی است که مانیتورهای ال جی در نمایشگاه CES به نمایش درخواهند آمد. غرفه‌ی ال جی در CES لاس‌وگاس، در سالن اصلی، شماره‌ی ۱۱۱۰۰ است و تمامی خبرهای ال جی در این نمایشگاه و در کل در مورد پیشرفت‌های این مانیتورها با هشتگ #LGCES2020 منتشر خواهند شد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار