قیمت و تاریخ عرضه آیفون ۱۲ مشخص شد

05f00c361de457a44454cac3379c6b24
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بعد از مدت زمانی طولانی بالاخره انتظار برای رونمایی از آخرین مدل گوشی های اپل پایان یافت. دیشب ( ۲۲/۷/۹۹ ) اپل از خانواده ۴ نفره آیفون ۱۲ رونمایی کرد. این در حالی بوده که پیش بینی می شد این خانواده تنها سه عضو داشته باشد. آنچه بسیار تعجب بر انگیز بود طراحی دوربین دوگانه و سه گانه برای این اسمارتفون ها بود، چراکه گمان می رفت اپل برای مبارزه در میدان رقابتی آیفون ۱۲ را به چهار لنز مجهز کرده باشد. البته نمی توان ادعا کرد که این اقدام ضعف این اسمارتفون ها را نشان دهد. چراکه اپل ثابت کرده که کیفیت را فدای کمیت نخواهد کرد.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 12 مشخص شد

آیفون ۱۲ با نمایشگر OLED

اپل با رونمایی از این محصولات طرفداران و منتقدین خود را بیدار نگه داشته بود تا ببینند که این بار این کمپانی چه چیز شگفت انگیزی را رونمایی خواهد کرد. مراسم برگزار شده توسط اپل ( Hi Speed ) میزبان معرفی چهار مدل از خانواده اپل ۱۲( آیفون ۱۲مینی ، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس ) بود. مدل پایه این خانواده که اپل ۱۲ نام دارد از نمایشگری به وسعت ۶.۱ اینچ برخوردار است. این اسمارتفون از جهت ظاهر بسیار مشابه مدل آیفون ایکس آر و آیفون ۱۱ طراحی شده است. این عضو از خانواده آیفون ۱۲ از مدل آیفون ۱۲ مینی بزرگتر بوده و هم اندازه آیفون ۱۲ پرو است. از این جهت می توان ادعا کرد که به عنوان محصول پر فروش این خانواده شناخته شود. نمایشگرهای بسیار بزرگ گرچه بسیار هیجان انگیز هستند، اما در حقیقت نمایشگر های استاندارد و متوسط فروش بیشتری را از آن خود خواهند کرد.

از دیگر ویژگی های ظاهری اعضای جدید خانواده آیفون ۱۲ باید به نمایشگر های با کیفیت OLED اشاره کرد. این نمایشگر در آیفون ۱۲ به ۶.۱ اینچ می رسد. محتوای بصری این اسمارتفون با کیفیت HDR از روشنایی ۱۲۰۰ نیت برخوردار است که علاوه بر این، از قابلیت های دالبی ویژن و همچنین HDR10 و HLG نیز پشتیبانی می کند. یکی از قسمت های هیجان انگیز نمایشگر این خانواده ۴ نفره بهره مندی از محافظ صفحه ای بسیار مقاوم است. اپل با همکاری کمپانی کورنینگ توانسته محافظ صفحه ای از جنس شیشه مقاوم بسازد که موسوم به سرامیک شیلد است. این محافظ صفحه اختصاصی برای خانواده آیفون ۱۲ آن ها در برابر هر گونه ضربه مقاوم می کند.

طراحی لبه های تخت این اسمارتفون ها نمایانگر بازگشت به سنت طراحی گوشی های قدیمی این کمپانی است. این طراحی در حال حاضر در محصولات دیگر ( آیپد پرو ) این کمپانی نیز به خوبی دیده می شود . در پنل جلویی آیفون ۱۲ شاهد شباهت شایان توجهی با آیفون ۱۱ هستیم. هر دو این اسمارتفون ها از بریدگی نمایشگر بهره مند هستند که البته این بریدگی در آیفون ۱۲ مقداری کمتر طراحی شده است. در قاب پشتی هر دو اسمارتفون نیز دو دوربین در قاب ماژول دیده می شود که در مدل آیفون ۲۱ این قاب با شیشه ای مات طراحی شده است.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 12 مشخص شد

پردازنده ۵ نانومتری با قابلیت ۵G

آیفون ۱۲ و خانواده پر رمز و آن برای اولین بار میزبان تراشه ای ۵ نانو متری هستند که البته از نظر عملکرد بسیار پر قدرت تر از دیگر پردزانده ها عمل خواهد کرد. این پردازنده از نوع تراشه بایونیک A14 بوده است. این تراشه چندی پیش در اواخر شهریور ماه رونماییشده است. این تراشه مختص گوشی هایی خواهد بود که با لیتوگرافی پنج نانومتری ساخته می شوند، این ویژگی بر سرعت فرآیند پردازشی گوشی تاثیر بسزایی خواهد داشت، طوری که موجب می شود تراشه A14 به نسبت دیگر تراشه های پر قدرت موجود چیزی حدود ۵۰ درصد سرعت بیشتری داشته باشد.

این تراشه که امکان بهره مندی از شبکه ۵G در اسمارتفون های آیفون ۱۲ را ایجاد می کند، این سری از خانواده اپل را به عنوان اولین گوشی های اپل با این قابلیت معرفی کرده است. یکی از هیجان انگیز ترین قسمت سیستم نرم فزاری خانواده آیفون ۱۲ مربوط به قابلیت اسمار دیت مود ( Smart Date Mode) است که منجر می شود بنابر نوع استفاده از اینترنت، شبکه از حالت ۵G و ۴G تغییر حالت دهد. با توجه به ادعای اپل اسمارتفون های جدید آن می توانند تجربه ای عالی از کار با اینترنت ۵G ر ا به کاربران هدیه دهند.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 12 مشخص شد

حالت تصویر برداری Night Mode برای دوربین سلفی

در بخش دوربین های آیفون ۱۲ به مانند آیفون ۱۱ از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره مند است. با این تفاوت که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن به نسبت دوربین اصلی آیفون ۱۱ از دیافراگم ۱.۶ بهره مند است. با این حال اپل ادعا کرده است که دوربین این سری از محصولات خود از دوربین آیفون ۱۱ عملکرد بهتری برای کاربر ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این رشد این کمپانی در عکاسی رایانشی موجب ایجاد تصاویری با وضوح و ثبت جزئیات بالا می شود. لنز سلفی این دستگاه به مانند لنز اصلی آیفون ۱۲ مجهز به قابلیت Night Mode بوده که امکان تصویر برداری در محیط های کم نور و تاریک را به کاربر می دهد.

باتری با قابلیت مگ سیف

علاوه بر این که آیفون ۱۲ به سیستم مغناطیسی MagSafe ( مگ سیف ) شارژر بی سیم جدید آن نیز به همین سیستم مجهز شده است که با کمک این قابلیت اسمارتفون های جدید این کمپانی به شارژر چسبیده و امکان اتصال دیگر لوازم جانبی جدید را به آن ها خواهد داشت.
مهمترین خبری که تا به این لحظه صحبت های بسیاری پیرامون آن شده بود نبود شارژر و هدفون در جعبه اسمارتفون های جدید این کمپانی بوده است. متاسفانه شایعات در این خصوص صحت داشته و اپل برای اسمارتفون های جدید خود این دو امکان را حذف کرده است. از این جهت کاربران باید به صورت جداگانه برای خرید این دو وسیله جانبی اقدام کنند. این کمپانی علت این اقدام را تلاش برای حفاظت از محیط زیست بیان کرده است.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 12 مشخص شد

تاریخ عرضه و قیمت

بنابر اطلاعات بدست آمده از مراسم دیشب آیفون ۱۲ با قیمت ۸۲۹ دلار به فروش خواهد رسید. این اسمارتفون که در رنگ های مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز در دسترس قرار خواهد گرفت برای ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ عرضه می شود.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار