تبلت می پد ۵ و می پد ۵ پرو شیائومی معرفی شدند

4ffd65ae2df9624acbd85092177a1e76
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت شیائومی ضمن معرفی محصول جدید خود یعنی گوشی هوشمند میکس ۴ از سه تبلت دیگر خود از سری می پد ۵ نیز پرده برداری کرد. اینگونه که مشخص است پردازنده ی به کار رفته در این تبلت ها تراشه هایی تولید شده در شرکت کوالکام است. در ادامه با ما همراه شوید تا در مورد تبلت های تازه نفس شیائومی بیشتر بدانید.

اکنون که سه سال از عرضه تبلت های شیائومی می گذرد؛ خبرهایی نقل شده است که شیائومی تبلت های سری می پد ۵ را که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند را عرضه خواهد کرد. این سه تبلت عبارت اند از می پد ۵، می پد ۵ پرو و می پد ۵ پرو۵G که در کشور چین معرفی شده اند؛ ضمن برخورداری  از طراحی خیره کننده، قابلیت دالبی ویژن و  پشتیبانی از قلم به چیپست های سری ۸ اسنپدراگون نیز مجهز هستند.

طبق گزارش های موجود این سه تب می پد ۵ دارای نمایشگر LCD 11 اینچی هستند که رزولوشن آن را ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و رفرش ریت آن را ۱۲۰ هرتز اعلام کرده اند. قابل ذکر است که این دستگاه ها از فرمت های دالبی ویژن و استاندارد HDR10 نیز برخوردار هستند و همانند آیفون ها و آیپد ها نیز آپشن TrueTone را دارند، در توضیح این آپشن باید بگوییم که از دو حسگر نور جلو و عقب برای تجزیه ی نور محیط بهره می برد و اینگونه با تنظیم کردن نور صفحه نمایش خواندن را برای کاربران امری راحت می کند و کمک می کند که رنگ های نمایشگر در حالت های مختلف به صورت دقیق به نمایش گذاشته شوند. گفتنی است که می پد ۵ پرو دارای ۸ بلند گوی پر قدرت دالبی اتموس است که در مدل معمولی این تبلت تنها ۴ بلندگو تعبیه شده است.

تراشه ی به کار رفته در نسخه ی استاندارد این تبلت اسنپدراگون ۸۶۰ است که ۲۵۶ و یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم نیز در کنار آن قرار دارند. اما دو مدل دیگر این دستگاه از تراشه ای پرقدرت تر اسنپدراگون ۸۷۰ برخوردار هستند. تبلت می پد ۵ استاندارد دارای باتری ۸۷۲۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۳۳ واتی نیز بهره می برد، اما مدل پرو این دستگاه از باتری ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است که به سیستم شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی نیزمجهز شده است. این سری از تبلت های شیائومی از نظر نرم افزاری از سیستم عامل اندروید ۱۱ و MIUI پشتیبانی می کند.

این غول فناوری چینی در کنار تبلت های سری می پد ۵ یک سری لوازم جانبی نظیر صفحه کلید و قلم نیز ارائه میکند. در مورد این قلم عرضه شده ی۵۴  دلاری باید بگوییم که دارای نرخ نمونه برداری ۲۴۰ هرتز، حساسیت به فشار ۴۰۹۶ است که بر روی آن دو دکمه تعبیه شده است که به وسیله ی آن می توان عکس گرفت و یا برنامه Mi Note را به سرعت باز کرد. کاربران می توانند  این قلم را تنها در ۱۸ دقیقه به طور کامل شارژ و تا ۸ ساعت از آن استفاده ی بهینه کنند. در رابطه با کیبورد ارائه شده اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما برخی خبرگزاری ها نقل کرده اند که این کیبورد ویژه از محافظ دوطرفه برخوردار است که قیمت در نظر گرفته شده برای آن ۶۱ دلار اعلام شده است.

شیائومی که تصمیمی برای عرضه این تبلت ها در بازار جهانی ندارد و فعلا تبلت های سری می پد ۵ را تنها در چین عرضه خواهد کرد، قیمت ها آن را به شرح زیر اعلام کرده است؛

((می پد ۵ استاندارد)) با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و رم ۶ گیگابایتی به قیمت ((۳۱۰)) دلار؛ و با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و رم ۶ گیگابایتی به قیمت

((۳۵۵ ))دلار.

((می پد ۵ پرو ))با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و رم ۶ گیگابایتی(( ۳۸۵ ))دلار و با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و رم ۶ گیگابایتی ((۴۳۰)) دلار.

(( می پد ۵ پرو ۵G )) با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و ۸ گیگابایت رم به قیمت ((۵۴۰))  دلار در بازار چین عرضه و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: xda-developers

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار