آیفون ۱۲ و خانواده پر رمز و راز آن

5e269896f9571b59bf48ce1a233ad026
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اخباری داغ تر از اخبار خانواده آیفون ۱۲ در دنیای تکنولوژی وجود ندراد. البته نمی توان خبرهای چالش برانگیز گوشی های سامسونگ را نادیده گرفت اما این دو برند از دیر باز به عنوان رقیب یکدیگر شناخته می شدند و هنوز نیز جنگ بر سر اندورید و IOS وجود دارد. با این حال محصولاتی که اپل عرضه می کند به دلایل بی شماری مورد بحث منتقدین بیشتری قرار می گیرد. از این جهت خلف وعده این کمپانی در عرضه محصولات جدید خود می تواند اخبار این حوزه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

با وجود اینکه شرکت های بیشمار دیگری در این حوزه فعالیت می کنند مانند: کمپانی شیائومی ،هوآوی، آنر و نوکیا اما همگی منتظر عملکرد جدید کمپانی اپل هسند. مهمترین سوالی که در حال حاضر درباره خانواده آیفون ۱۲ وجود دارد تاریخ عرضه و قیمت آن است.
این کمپانی غالبا محصولات خود را در بازه زمانی مشخص و در مدل های مشخصی تولید می کند تا تمرکزی بیشتر بر بازار جهانی داشته باشد. گفتنی است که این کمپانی با وجود تعداد معدود محصولات حرف اول در جهان گوشی هوشمند را می زند. آیفون ۱۲ آخرین مدل از کمپانی اپل است که تا به این لحظه شایعات بیشماری پیرامون آن شکل گرفته است. این خانواده بر اساس اطلاعاتی که بدست آمده از چهار عضو تشکیل شده اند که عبارت اند از: آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۲ مکس و در اخر آیفون ۱۲ پرو مکس. با وجود اینکه قرار بود این خانواده طبق سنت این کمپانی در سپتامبر عرضه شوند، اما این تاریخ میزبان این رونمایی نبود. با این حال این خلف وعده را می توان ناشی از همه گیری ویروس کرونا و عدم تامین زنجیره محصولات دانست که البته اپل نیز به آن اذعان داشته است. بنابراین گمان می رود به دو دلیل اپل این خانواده را در دو سری عرضه کند.

آیفون 12 و خانواده پر رمز و راز آن

مشخصات منتشر شده از خانواده آیفون ۱۲

بدعتی در استفاده از پردازنده ها

خبر ها حاکی از آن است که اپل می خواهد برای محصولات جدید خود از تراشه جدیدی بایونیک استفاده کند. این تراشه یار همیشگی محصولات اپل بوده است. اما تراشه تازه وارد که به گفته افشاگران یک تراشه ۵ نانومتری با ۱۵ درصد ( یا بیشتر ) عملکرد بهتر است جایگزین تراشه های نسل پیشین خواهد شد.

آیفون 12 و خانواده پر رمز و راز آن

نمایشگر هایی ارتقا یافته

ابعاد اسمارتفون های جدید اپل قرار است در ابعاد متفاوتی عرضه شود. تصاویر منتشر شده از این مجموعه نشان می دهد که اپل به سمت استفاده از نمایشگر های بزرگ سوق پیدا کرده است. از این رو احتمالا باتری این دستگاه نیز دچار تحولات عظیمی شده باشند. با توجه به اخبار منتشر شده نمایشگر آیفون ۱۲ به اندازه ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ مکس از نمایشگر ۶.۱، آیفون ۱۲ پرو از نمایشگر ۶.۱ اینچ و آیفون ۱۲ پرو مکس از نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره مند هستند.

نمایشگر های خانواده جدید آیفون از نوع OLED هستند. گرچه این دستاورد تا پیش از این در اخیتار این کمپانی بوده است اما اپل در مدل هیای اخیر ( آیفون X و آیفون ۱۱ ) از همان نمایشگر های LED بهره برده بود. در حالی که رقبای اندوریدی از نمایشگر های اولد استفاده می کنند که از رفرش ریت بالایی نیز برخوردارند، استفاده مجدد از نمایشگر های قدیمی برای گوشی های جدید اپل امری غیر قابل بخشش بود. از این جهت احتمال می رود که مدل های گران قیمت تر این خانواده با وجود نمایشگر های اولد از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار باشند.

blank

اولین آیفون های مجهز به شبکه ۵G

گفتنی است که آیفون های در راه با پشتیبانی از شبکه ۵G عرضه خواهند شد . البته که این اقدام دور از ذهن نبوده است، چراکه هم اکنون بسیاری از برند ها محصولات خود را به این سیستم مجهز کرده اند تا در صورت همه گیر شدن این شبکه محصولات به روز داشته باشند. می توان ادعا کرد که تغییر تراشه مرکزی در این خانواده می تواند این دلیل را در پس خود داشته باشد. با این وجود خبر های ضد و نقیضی وجود دارد که مبنی بر وجود چنین قابلیتی تنها در برخی از مدل ها است.

آیفون 12 و خانواده پر رمز و راز آن

تصاویر دوربین هایی که دردسر ساز شدند

مهمترین خبر درباره این خانواده چهار نفره مربوط به دوربین های آن ها است. در حالی که پرچمداران برند سامسونگ به قدرتمند ترین لنز ها مجهز شده اند کاربران و طرفداران گوشی های اپل چشم انتظار تغییر تحولی چشمگیر در این زمینه هستند. از زمان انتشار اولین شایعه تا به این لحظه بهره گیری از فناوری دوربین های چهارگانه یا سه گانه برای این محصولات نقل تمامی خبرگزاری های دیجیتالی بوده است.
بر اساس اطلاعات بدست آمده آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس از دوربین دوگانه و آیفون۱۲ پرو و همچنین آیفون ۱۲ پرو مکس از دوربین های سه گانه بهره مند هستند. با این وجود قاب ماژول دوربین آیفون پرو مکس میزبان چهار لنز است که یکی از آن ها سنسور TOF است. بنابراین اطلاعاتی که درباره دوربین چهارگانه آیفون ۱۲ پرو مکس به وجود آمده بود صحت ندارد.

آیفون 12 و خانواده پر رمز و راز آن

خبر های ضد و نقیض از باتری

یکی دیگر احتمالاتی که در عرضه این محولات پیش بینی می شود عدم حضور شارژر و هدفون در جعبه خانواده آیفون ۱۲ است. البته که این شایعه تا قبل از خبرهای اخیر نیز وجود داشت و البته اپل هنوز درباره این اقدام صحبتی نکرده است. بنابراین این مسئله نیز به شکل ابهام گونه باقی خواهد ماند.
در رابطه با انرژی باتری های آیفون های جدید گفته شده که مدل پایه این خانواده ( آیفون ۱۲ ) از باتری ۲۲۲۷ میلی آمپری ، دو مدل بعدی ( آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ مکس ) از باتری ۲۷۷۵ میلی آمپری و مدل گران تر ( آیفون ۱۲ پرو مکس ) از باتری ۳۶۸۷ میلی آمپری برخوردار هستند. با این وجود کماکان از باتری های قدرتمند خبری نخواهد بود.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار