بررسی عینک Bose

5e1bd16980dc123e2661f5da3debe781
زمان مطالعه: 4 دقیقه

قطعا درباره عینک های واقعیت افزوده چیز هایی شنیده اید. بیشتر این عینک ها با واقعیت افزوده تصویری همراه بوده اند، اما در این مطلب قصد داریم شما را با عینک های واقعیت افزوده صوتی Bose آشنا کنیم. عینک Bose در عین اینکه به عنوان یک عینک آفتابی ایده آل عمل می کند، با داشتن سیستم های صوتی در بازو های عینک با پخش موزیک و صدا در تماس ها، مانند یک هندزفری عمل می کند. قطعا متوجه کارایی حیرت انگیز این عینک شده اید پس تا انتها همراه ما باشید.

عینک Bose

عینک Bose روی صورت

آشنایی با شرکت Bose

شرکت Bose  یک شرکت تولیدی است که به طور عمده تجهیزات صوتی را به فروش می رساند. این شرکت توسط امار بوز در سال ۱۹۶۴ تأسیس شده و در ماساچوست مستقر می باشد. این شرکت بیشتر به خاطر سیستم های صوتی خانگی و بلندگوها، هدفون ها، محصولات صوتی حرفه ای و سیستم های صوتی اتومبیل شناخته شده است. محصولات Bose در ایالات متحده، مکزیک، چین و مالزی تولید می شود. صاحب اکثریت سهام شرکت Bose مؤسسه فناوری ماساچوست است و بیش از ۸۰۰۰ نفر کارمند دارد که در سراسر دنیا از امریکا تا آسیا برای این شرکت فعالیت می کنند.
با توجه به سابقه طولانی شرکت Bose  انتظار می رود، عینک Bose، این عینک های صوتی واقعیت افزوده تولید این برند، با کیفیت و فروش خیلی خوبی همراه باشد.

عینک Bose

انواع عینک Bose

پلت فرم و فناوری های به کار رفته در این عینک Bose چیست؟

عینک Bose در ابتدا به عنوان عینک آفتابی واقعیت افزوده صوتی، که با پلت فرم صوتی AR سازگار هستند عرضه می شدند. به هر حال، این عینک ها فقط صدای AR را پشتیبانی می کنند، و پوشش دیجیتالی Magic Leap یا HoloLens را ارائه نمی دهند. در حالی که این پلتفرم، هنوز با برنامه هایی که در اواخر امسال وارد بازار می شوند، توسعه می یابد، به هر ترتیب Bose فریم ها را با ویژگی هایی ساده تر و محدودتر عرضه کرده است. این ها در واقع عینک های آفتابی هستند که با استفاده از فن آوری جدید Bose برای پخش موسیقی و برقراری تماس تقویت شده اند. این عینک ها در دو مدل با قیمت ۲۰۰ دلار در دسترس هستند و آنها در ابتدا فقط در ایالات متحده به فروش می رسند. صدا در این دستگاه با فن آوری bone-conduction مانند برخی عینک های آفتابی جدید صوتی منتقل نمی شود. در حقیقت بلندگوهای ریزی در هر بازو به همراه میکروفون وجود دارد. از نظر فنی باید بگوییم این دستگاه های صوتی به کار رفته در فریم عینک Bose کوچکترین دستگاه های صوتی موجود می باشند.

ویژگی های عینک واقعیت افزوده صوتی Bose

وزن و ویژگی های ظاهری عینک های واقعیت افزوده صوتی Bose

با اینکه این عینک های اسپیکر دار Bose کمی حجیم تر از عینک آفتابی معمولی شما هستند (بخصوص بازو های عینک) روی صورت شما احساس سنگینی ندارند و وزن آن در حدود ۴۵ گرم است. هر مدل تفاوت هایی دارد، مدل Rondo سبک تربوده و بیشتر برای سرهای کوچکتر طراحی شده، و مدل مربعی Alto برای کسانی که دارای سرهای بزرگتری هستند مناسب است. حال دیگر به سلیقه شما بستگی دارد مدل های مربعی Alto را ترجیح دهید یا مدل گرد و سبک تر Rondo.
هر دو مدل عینک های اسپیکر دار Bose از نظر کیفیت و بلندی صدا کاملا قابل قبول هستند، و می توان گفت از هر عینک صوتی دیگری کیفیت بهتری را ارائه می دهند. نشت صدا از این عینک های صوتی با بررسی و تحقیق و رعایت اصول مهندسی در این زمینه به حداقل رسیده و همچنین برای برقراری تماس کاملا خوب کار می کنند. نگران شنیدن صدا های اطراف هم نباشید، زیرا این عینک به خوبی صدا های محیط را به شما منتقل می کند، بنابراین چندان نگرانی در محیط های شلوغ از این بابت نخواهید داشت.

عینک Bose

ظاهر عینک Bose

همانطور که اشاره شد، این فریم ها اولین محصول تجاری ساخته شده برای کار در زمینه واقعیت افزوده صوتی Bose هستند. برخلاف سیستم عامل های AR مبتنی بر ویدیو، Bose AR به لطف یک سنسور حرکت سر در این عینک آفتابی، بازخورد صوتی را بر اساس موقعیت GPS شما اعمال می کند. Bose  در یک نمایش، نشان داد که چگونه برنامه ها در این عینک صوتی می توانند جزئیات مربوط به یک ساختمان خاص یا هر چیزی که با آن رو به رو می شوید ارائه دهند. بر خلاف عینک های واقعیت افزوده دیگر، به جای اینکه به صفحه ای نگاه کنیم، می توانید همانطور که همیشه قدم می زنید به صدای راهنمای صوتی گوش دهید.

عینک Bose

تکنولوژی عینک Bose

مقاومت قابل قبول عینک Bose

عینک Bose دارای مفصل فلزی بوده و لنز های آن در برابر خراشیدگی کاملا مقاوم هستند، و در مجموع باید گفت این مدل های عینک Bose ماندگاری بسیار خوب دارند. از نظر ظاهری باید گفت بسیار زیبا هستند و اگر با بازو های ضخیم عینک مشکلی ندارید قطعا ایده آل هستند. همچنین باید بگوییم این مدل های عینک Bose حتی گزینه بهتری نسبت به هندزفری ها برایتان خواهند بود.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار