قابلیت تماس صوتی به تلگرام افزوده شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیام رسان تلگرام که بعنوان یک پیام رسان قابل تحسین و امن بشمارمی آید اینبار قابلیتی را افزوده که بار ها توسط کاربران مختلف این پیام رسان مورد درخواست بوده است.

بله در نهایت ویژگی تماس صوتی به این نرم افزار راه گشود. البته فعلا این قابلیت فقط برای کارکنان غرب اروپا قابل استفاده خواهد بود. اما بقیه مناطق جغرافیایی نیز بزودی می توانند با بروزرسانی تلگرام خود از قابلیت تماس صوتی این نرم افزار استفاده کنند.

این ویژگی نیز مانند کارکرد خود نرم افزار از رمز گزاری نقطه به نقطه (end to end) که در حال حاضر قابل اطمینان و امن ترین روش پیام رسانی است استفاده می کند. کاربران می توانند با این بروزرسانی علاوه بر قابلیت تماس صوتی دیگر ویژگی هایی همچون کنترل و مشاهده دیتای مصرفی در حین مکالمه صوتی را داشته باشند.

بدون شک پس از این بروز رسانی تلگرام به نظرات کاربران در راستای بهبود و برطرف نقص های تماس صوتی نیاز خواهد داشت تا مشکلات آتی این ویژگی را برطرف نماید.

بر اساس آنچه در وبلاگ رسمی این شرکت آمده سرویس مکالمه صوتی تلگرام فعلا به صورت آزمایشی در اروپای غربی فعال شده به این بقیه کاربران و از جمله کاربران ایرانی برای استفاده از این سرویس باید صبر کنند. تلگرام زمان دقیقی را برای راه‌‌اندازی این سرویس برای سایر نقاط نداده اما از اصطلاح – خیلی زود – استفاده کرده است.

blank

ویژگی مکالمه صوتی تلگرام

تلگرام اما مشخصاتی را از سرویس صوتی خود ارائه داده است از جمله رمزنگاری end to end که به این معنی است که مکالمات بین دو طرف روی دو گوشی رمزنگاری و رمزگشایی می‌شود و این یعنی امکان رمزگشایی و شنیدن احتمالی مکالمات روی آن توسط خود تلگرام و یا هکرها و … به حداقل می‌رسد. برای مشخص شدن امن بودن مکالمه تلگرام از چهار ایموجی استفاده کرده که اگر چهار ایموجی دیده شده روی گوشی دو طرف کاملا شبیه هم باشد یعنی ارتباط کاملا امن است.

سریع

با استفاده از تکنولوژی ارتباطی تلگرام تلاش میکند بهترین کیفیت مکالمه را با حفظ ترافیک ارایه دهد. اگر کیفیت ارتباط Peer to peer مناسب نباشد تلگرام با اتصال کاربران به نزدیک سرور تلاش میکند که ارتباط را از این طریق برقرار کند. تلگرام می‌گوید بر خلاف سایر اپلیکیشن‌ها زیرساخت‌های ارتباطی اش را نه در یک نقطه بلکه در سراسر جهان توسعه داده و از همین تکنولوژی و زیرساخت برای ارسال سریع‌تر چت بهره گرفته و حالا همین سرورهای متعدد تلگرام در سراسر جهان می‌تواند برای مکالمه هم مورد استفاده قرار گیرد.

هوش مصنوعی

تلگرام می‌گوید از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت مکالمات صوتی بهره می‌گیرد. به گفته این شرکت شبکه این شرکت بدون دسترسی به محتوای یک مکالمه ، مشخصات فنی آن را مورد تحلیل قرار می‌دهد (مشخصاتی مانند سرعت ارتباط، پینگ ، packet loss و …) با بررسی ده ها پارامتر شبکه تلگرام به طور هوشمند کیفیت مکالمات بعدی کاربران را بهبود می‌دهد.

تلگرام البته با بیان اینکه کیفیت مکالمه این سرویس در آینده افزایش پیدا خواهد کرد به نوعی خود را از تعهد یک سرویس بدون مشکل رهایی می‌بخشد و به همین دلیل میتوان پیش‌بینی احتمالا بروز مشکلاتی در سرویس مکالمه این سرویس در ابتدا دور از انتظار نیست. البته خود تلگرام فعلا معتقد است کیفیت فعلی این سرویس به خصوص در هنگام اتصال به وایفای یا اینترنت پرسرعت روی گوشی بهتر از رقباست.

کنترل کامل

در مکالمات صوتی تلگرام می‌توان مشخص کرد که چه کسی با شما بتواند تماس بگیرد و چه کسی نه. همچنین می‌توان کلا سرویس مکالمه را غیر فعال کرد تا کسی نتواند از این طریق به شما زنگ بزند. به طور پیش‌فرض تلگرام خودش با تنظیم خودکار و استفاده سبک از دیتا تلاش می‌کند که میزان مصرف دیتای کاربر را در هنگام استفاده از مکالمه صوتی کاهش دهد اما کاربران می‌توانند برای کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر حجم دیتا یک تنظیم به نام Use Less Data را فعال کنند تا میزان مصرف دیتا و حجم اینترنتشان بازهم بیشتر کاهش پیدا کند.

بدون کالری اضافه

تلگرام اعتقاد دارد که بهترین سرویس پیام رسان است اما می‌گوید شهرتش در سادگی در استفاده است به همین دلیل این شرکت تلاش دارد این سادگی را همچنان حفظ کند. در نسخه iOS تلگرام مکالمه به صورت یک تب (TAB) جداگانه و اختصاصی در دسترس قرار خواهد گرفت. در اندروید اما برای تماس صوتی باید تب مکالمه را از سمت چپ به وسط بکشید.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار