معرفی شیائومی Mi 10

b4114251c62790f20b71033c9c4d7385
زمان مطالعه: 5 دقیقه

Xiaomi Mi 10 و Mi 10 Pro دو مدل جدید گوشی‌های هوشمند شیائومی طی یک رویداد آنلاین در ۱۳ فوریه به‌صورت رسمی در چین معرفی شدند. شیائومی Mi 10 طیف وسیعی از ویژگی‌ها و مشخصات فنی قابل توجهی دارد که مخصوصا در نسخه Pro آن بیشتر به چشم می‌خورد و به‌نظر می‌رسد که رقیب قدرتمندی برای سامسونگ S20 و حتی رقیب قدرتمندتری همچون S20 Ultra باشد.

حال باید صبر کرد و دید که شیائومی با Mi 10 می‌تواند صاحب یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ باشد یا خیر. فقط زمان می‌تواند پاسخ‌گو باشد، اما می‌دانیم که گوشی‌های شیائومی روز به روز بهتر و محبوب‌تر می‌شوند و رسیدن به چنین افتخار بزرگی دور از دسترس نیست.

شیائومی MI 10

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی S20 سامسونگ و گلکسی S11 سامسونگ

شیائومی MI 10 را بیشتر بشناسید

معرفی شیائومی Mi 10 یک رویداد مختص چینی‌ها بود، اما انتظار می‌رفت که اواخر ماه فوریه شیائومی معرفی جهانی این گوشی را برنامه‌ریزی کند. قرار بود در کنگره جهانی موبایل که ۲۳ فوریه برگزار می‌شود، مراسم معرفی جهانی این گوشی برگزار شود، که باتوجه به نگرانی‌های پخش ویروس کرونا در سرتاسر جهان، شیائومی اعلام کرد که این تاریخ به زمان دیگری موکول شده است.

با این حال، ما اطلاعات کاملی از شیائومی Mi 10 داریم، گذشته از قیمت و تاریخ عرضه آن در خارج از چین، ما در ادامه اطلاعاتی از این گوشی را ارائه می‌کنیم تا عمیق‌تر با مشخصات فنی آن آشنا شوید.

همچنین فرضیه‌هایی در مورد تاریخ عرضه و قیمت شیائومی Mi 10 مطرح کرده‌ایم تا شما بدانید کدام یک از این فرضیه‌ها می‌تواند حقیقت داشته باشد یا حتما باید در این گوشی به‌کار برده شود.

پرچم‌دار جدید کمپانی شیائومی احتمالا در ماه مارس امسال عرضه خواهد شد و قیمت آن هم حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۵۷۰ دلار) برای نسخه پایه آن و ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای نسخه پرو برآورد می‌شود.

  • تاریخ انتشار و قیمت شیائومی Mi 10

شیائومی MI 10 قیمت و تاریخ عرضه

بعد از اینکه در ۱۳ فوریه رویداد معرفی شیائومی Mi 10 در چین برگزار شد، تاریخ انتشار گوشی در این کشور برای ۱۸ فوریه معین شد. هنوز نمی‌دانیم که عرضه جهانی شیائومی Mi 10 در چه تاریخی خواهد بود، چرا که لغو مراسم MWC 2020، جایی که قرار بود مراسم معرفی جهانی این گوشی در آن برگزار شود، رویداد شیائومی را به‌طور خودکار لغو می‌کند. امیدواریم قبل از پایان ماه فوریه، تاریخ دقیق انتشار این گوشی مشخص شود.

قیمت اولیه شیائومی Mi 10 در چین، تقریبا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۵۷۰ دلار) است و البته انتظار نمی‌رود که قیمت گوشی در بقیه مناطق هم بدین شکل باشد، اما این موضوع نشان می‌دهد که شیائومی قصد قیمت‌گذاری میان رده این گوشی را دارد.

همین‌طور قیمت نسخه پرو گوشی شیائومی Mi 10 حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۷۱۵ دلار) قیمت گذاری شد، بنابراین بازهم نمی‌توان انتظار قیمت مشابهی در بقیه نقاط جهان انتظار داشت، اما این قیمت‌ها نشان دهنده ظهور یک پرچم‌دار دیگر برای این کمپانی است.

  • طراحی و صفحه نمایش شیائومی Mi 10

شیائومی MI 10 صفحه نمایش

شیائومی Mi 10 و Mi 10 Pro شباهت زیادی به‌همدیگر دارند. در لبه‌های صفحه نمایش هرکدام یک منحنی وجود دارد که توسط پانچ و بریدگی ناشی از قرار گرفتن دوربین‌ها در گوشه بالای سمت چپ شکسته شده‌اند. در قسمت پشت گوشی یک دوربین برجسته در گوشه بالای سمت چپ وجود دارد. اگرچه لنزها یک حالت برآمدگی ایجاد کرده‌اند و روی قسمت صاف بدنه گوشی قرار گرفته‌اند. هرکدام از گوشی‌ها دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند و اطلاعات بازاریابی این کمپانی، چنین امری را تائید می‌کند.

صفحه نمایش شیائومی Mi 10 می‌تواند خیلی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED هستند که وضوح بالای HDR10+ ارائه می‌کنند. هردوی آن‌ها از نرخ تازه سازی صفحه ۹۰ هرتز برخوردار هستند تا نمایش محتوا و حرکات در این صفحه نمایش نرم‌تر دیده شوند. البته برای بررسی بیشتر، بهتر است که تا موعد عرضه آن‌ها صبر کنیم، اما حداقل روی کاغذ بسیار مناسب به‌نظر می‌رسند.

  • دوربین شیائومی Mi 10

شیائومی MI 10 دوربین

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیائومی Mi 10 و Mi 10 Pro دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است، که قبلا در شیائومی Note 10 هم دیده بودیم. این ویژگی سبب خلق تصاویر خارق‌العاده و ضبط ویدیوهای ۸K همانند گوشی گلکسی S20 سامسونگ می‌شود. دوربین‌های دیگر در این گوشی‌ها کمی متفاوت است.
در شیائومی Mi 10 یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید به‌همراه ۲ مگاپیکسل فلاشر ماکرو وجود دارد که در کنار یک حسگر عمقی ۲ مگاپیسکلی قرار می‌گیرد.

این مشخصات کمی توی ذوق می‌زند، اما بهتر است قبل از بیان نظر قطعی، تا زمان تست گوشی‌ها صبر کنیم. شیائومی Mi 10 Pro دارای دوربین فوق‌العاده ۲۰ مگاپیکسل اولترا واید است و دو لنز تله‌فوتو هم در آن به کار برده شده است. یکی از این لنزها ۸ مگاپیکسلی و با قابلیت پشتبیانی از زوم هیبریدی ۱۰ برابری، و دیگری ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت زوم اورپتیکال ۲ برابری است که برای حالت پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این قابلیت در شیائومی Note 10 هم وجود داشته و طرفدارانی هم برای خودش داشت، اگرچه لنز ماکرو هم در این گوشی به‌کار رفته بود. هر دوی این گوشی‌ها ارای دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هستند، که وضوح بسیار مناسبی برای دوربین جلوی گوشی محسوب می‌شود. اگرچه می‌توانست بهتر هم باشد.

  • ویژگی‌ها و مشخصات فنی شیائومی Mi 10

شیائومی MI 10 مشخصات فنی

شیائومی Mi 10 و Mi 10 Pro هر دو از تراشه بالارده اسنپ دراگون ۸۶۵ استفاده می‌کنند، بنابراین هنگام انتشار در چین، این گوشی‌ها دومین و سومین موبایل در جهان هستند که با این تراشه عرضه شده‌اند. رتبه اول متعلق به ZTE Axon 10S Pro است. این تراشه از مودم ۵G مجاور برخوردار است و به‌نظر می‌رسد که هر دو گوشی شیائومی، با قابلیت پشتیبانی از فناوری ۵G روانه بازار خواهند شد.

در زمینه باتری، شیائومی Mi 10 از قدرت بالاتری برخوردار است و ظرفیت ۴۷۸۰ میلی آمپر ساعتی این موضوع را تصدیق می‌کند. نسخه پرو هم دارای ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است و بنابراین نسخه پایه را کمی بیشتر می‌توانید به‌کار ببرید.

سرعت شارژ در شیائومی Mi 10 Pro کمی بهتر است، زیرا این گوشی دارای فناوری شارژ سریع ۵۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که از دستگاه به‌عنوان یک پاوربانک بی‌سیم برای دیگر دستگاه‌ها استفاده کنید. Mi 10 هم دقیقا همین مشخصات را دارد، با این تفاوت که شارژ استاندارد آن ۳۰ وات قدرت دارد.

حافظه شیائومی Mi 10 دارای دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است که همراه با ۸ گیگابایت (برای نسخه ۱۲۸ گیگابایی) رم و ۱۲ گیگابایت (برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی) رم خواهد بود. Mi 10 Pro همین مشخصات را دارد، با این تفاوت که در دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهند شد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار