مقایسه گلکسی S20 سامسونگ و گلکسی S11 سامسونگ

e8c1763ac2cb70f0ae5a2127f937538f
زمان مطالعه: 11 دقیقه

ما در این مقاله قصد داریم شما را با گوشی سامسونگ Galaxy S20 و سامسونگ Galaxy S11 آشنا کنیم و تاریخ انتشار و تمام اطلاعاتی که تاکنون در مورد این دو نوع گوشی منتشر شده است را در اختیارتان قرار دهیم. شاید با شنیدن نام Galaxy S20 تعجب کنید و بگویید همچین مدلی از گوشی های سامسونگ در بازار وجود ندارد اما لازم است بدانید به احتمال زیاد این مدل در ۱۱ فوریه وارد بازار می شود. طبیعی است که هنوز هیچ تصویری از گالکسی S20 منتشر نشده است اما شما می توانید مدل های قبلی را در تصویر زیر ببینید. اینها شامل گلکسی S10e در سمت چپ، گلکسی S10 در وسط و گلکسی S10 پلاس در سمت راست هستند.

blank

مقایسه ی گلکسی s20 و گلکسی S11

ما امسال در انتظار سه گوشی هوشمند هستیم که از اصلی ترین انها می توان به سامسونگ گلکسی S20 اشاره کرد. دو مورد دیگر S20 Ultra و Galaxy S20 Plus است که البته در رده های بالاتری نسبت به S20 قرار دارد. ما در اینجا هر سه مدل را بررسی می کنیم، هر چند ممکن است ویژگی های جدیدی به هر یک از آنها اضافه شود اما در اینکه احتمالا هر سه ی آنها از نسل پنجم اینترنت یعنی G5 پشتیبانی می کنند شکی نیست. هر چند در این مورد بیشتر توضیح می دهیم. از آنجا که اینترنت نسل بعدی در مقایسه با نسل های فعلی سرعتی به مراتب بیشتر دارد چنین به نظر می رسد که افراد گوشی های قبلی خود را کنار گذاشته و به سمت مدل هایی بروند که از این نسل از اینترنت پشتیبانی می کند. در ابتدا انتظار داشتیم این مدل از گوشی های سامسونگ Galaxy S11 نامیده شود اما بر خلاف انتظار همگان مدل بعدی به جای S11 به عنوان S20 معرفی شد. شاید دلیل آن امکانات فوق العاده ی این مدل از سری گوشی های سامسونگ باشد. بله درست متوجه شدید گلکسی S20 تقریبا همان گلکسی S11 است.

در این مدل ویژگی هایی وجود دارد که ما می توانیم از آن استفاده کنیم و از Galaxy S11 یا S20 لذت ببریم. از جمله ی این ویژگی ها می توان به انتظاری که از قدرت پردازشی Galaxy S10 داشتیم اما برآورده نشد اشاره کنیم، یا ویژگی های دیگری که فکر می کردیم می توانیم آنها را در Samsung Galaxy Note 10 ، Samsung Galaxy A80 ، Galaxy S10 Lite و Galaxy Fold ببینیم اما ندیدیم. همه ی اینها در مدل جدید Galaxy S بسیار خوب عمل خواهد کرد.

ما در این مقاله با توجه به انتظاراتی که از این مدل ها داشته ایم و نیز سایر مواردی که می خواهیم در سامسونگ گلکسی S20 یا هر مدل جدید دیگری از خانواده ی Galaxy S شاهد آن باشیم لیستی تهیه کرده ایم که در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم.

اولین موردی که باید به آن پرداخته شود تاریخ رونمایی و عرضه ی از این مدل جدید است. طبق شایعاتی که وجود دارد سری تلفن های سامسونگ Galaxy S20 بعد از رونمایی در ۱۱ فوریه در تاریخ ۶ مارس، به بازار عرضه می شوند. این فاصله ی ۲۴ روزه بین رونمایی و عرضه به بازار در مقایسه با ۱۷ روزی که طول کشید تا Galaxy S10 بعد از رونمایی به بازار عرضه شود بیشتر است که حتما دلیل خاصی دارد.

در اینجا یک سوال مطرح می شود و آن اینکه به راستی مدل سامسونگ با نام Samsung Galaxy S10 Lite در مورد Galaxy S11 که قرار است در آینده ای نه چندان دور وارد بازار شود چه می تواند بگوید؟

blank

در حالت کلی سوالات زیر مطرح است:

بحث بر سر چیست؟ مدل جدید تلفن های هوشمند Galaxy S Samsung

چه وقت رونمایی و عرضه می شود؟ ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ رونمایی و احتمالا ۶ مارس ۲۰۲۰ راهی بازار می شود.

قیمت آن چه قدر است؟ به احتمال زیاد بیش از ۸۹۹ دلار معادل ۷۹۹ پوند معادل ۱۳۴۹ دلار AU

تاریخ رونمایی و قیمت سامسونگ گلکسی S20

تاریخی که برای رونمایی از Galaxy S11 سامسونگ در نظر گرفته شده است سه شنبه ۱۱ فوریه می باشد. این رونمایی قرار است در شهر سان فرانسیسکو یعنی همان شهری که سه مدل تلفن دیگر Galaxy در سال ۲۰۱۹ در ماه فوریه در آنجا رونمایی شدند انجام گیرد.

طبق شایعاتی که وجود دارد قرار است ۲۴ روز بعد یعنی در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ این مدل از گوش در قفسه ی مغازه ها دیده شود. این موضوع از این بابت که هنوز حتی یک سال از عرضه ی گوشی هوشمند و قوی گلکسی S10 نمی گذرد جالب توجه است. حتما می دانید که گلکسی S10 در ۸ مارس وارد بازار شد و توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرد.

قیمت گلکسی S11 می تواند از ۸۹۹ دلار معادل ۷۹۹ پوند معادل ۱۳۴۹ دلار AU (تقریبا برابر با قیمت S10) تا ۱۱۴۹ دلار معادل ۹۹۹ پوند معادل ۱۶۹۹ دلار AU باشد.

البته سامسونگ همواره می تواند قیمت گلکسی S11 را گرانتر کند، اما این قیمت ممکن است به ازای هر مدل جدیدی از آن تنها کمی بیشتر باشد. مثلا اگر مدلی که از ۵G پشتیبانی می کند با یورو معامله شود طبق شایعاتی که وجود دارد احتمالا قیمت پایه آن از ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو خواهد بود. در مقابل قیمت مدلی که نهایتا از ۴G حمایت می کند ظاهرا ۱۰۰ یورو کمتر است.

همان طور که اشاره شد مدل گلکسی S20 در واقع در قالب سه مدل عرضه می شود. طبق تخمین قیمت هایی که در مورد این سه مدل وجود دارد احتمالا قیمت پایه Galaxy S20 Plus 5G 1099 یورو (حدود ۱۲۱۵ دلار معادل ۹۲۶ پوند معادل ۱۷۷۵ دلار AU)، قیمت رده ی بالاتر با نام سامسونگ Galaxy Ultra 5G 1349 یورو (حدود ۱۴۹۱ دلار معادل ۱۱۳۶ پوند معادل ۲۱۷۹ دلار AU) برای نسخه ی ۱۲۸ گیگابایتی و ۱۵۴۹یورو (حدود ۱۷۱۲دلار معادل ۱۳۰۵ پوند معادل ۲۵۰۲ دلار AU) برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی است.

قیمت بر حسب دلار به احتمال زیاد همین خواهد بود اما قیمت به پوند احتمالاً کمی پایین تر است. البته توجه داشته باشید که با شایعاتی که درباره ی گلکسی S20 Ultra سامسونگ وجود دارد، احتمالاً قیمت پایه S11 / S20 همان قیمت S11e خواهد بود اما قیمت S20 Ultra یک مقدار بیشتر است.

همراه با راه اندازی گلکسی S11 ممکن است هدفون های جدید و بی سیم نیز برای رقابت با مدل AirPods Pro اپل تحت عنوان Samsung Galaxy Buds Plus به بازار عرضه شوند. با توجه به معرفی گلکسی Buds در کنار گلکسی S10، این احتمال نیز وجود دارد که محصولات جدید دیگری نیز از سامسونگ به دنبال عرضه ی گلکسی S20 وارد بازار شوند.

blank

نام سامسونگ Galaxy S20

پر واضح است که نام مدل جدید گوش های هوشمند سامسونگ باید Galaxy S11 باشد چون بعد از گلکسی S10 عرضه می شود، اما طبق شایعاتی که وجود دارد نام این مدل از سامسونگ که قرار است گل سر سبد مدل ها باشد گلکسی S20 سامسونگ خواهد بود. طبق گزارشاتی که در دست است این کار به دلیل عرضه ی این گوشی در سال ۲۰۲۰ انجام می شود و سامسونگ می خواهد که از این به بعد نام تلفن های همراه خود را مطابق سال عرضه ی آنها تعیین کند.

این در حالی است که با توجه به منابع معدودی که در این زمینه در دسترس است از جمله یک منبع قابل اعتماد که احتمالاً خود مدیرعامل سامسونگ است، می توانیم به جای S11e ، S11 و S11 Plus همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم از لفظ سامسونگ Galaxy S20 ، Samsung Galaxy S20 Plus و Samsung Galaxy S20 Ultra استفاده کنیم.

در مورد مدل ۵G نیز هیچ اشاراتی وجود ندارد، هرچند این جای تعجب ندارد، زیرا احتمال می رود سامسونگ در مدل های استاندارد خود قابلیت ۵G را گنجانده باشد. البته بعضی از مدل های بعدی مانند Samsung Galaxy S20 Ultra 5G سامسونگ نام ۵G را با خود به یدک می کشند بنابراین معلوم نیست که آیا هر مدل جدید از سامسونگ قابلیت ۵G را داشته باشد یا خیر!

اما در مورد این شایعه چه می توان گفت: آیا می توان خط تولید Galaxy S را متوقف کرد و Galaxy S11 هرگز تابش روز را نبیند؟ این همان چیزی است که یک منبع می گوید S11 و Galaxy Note 11 با هم ادغام می شوند تا Galaxy One را ایجاد کنند، سری جدیدی که تمام ویژگی های برتر سامسونگ را در یک تلفن هوشمند ترکیب می کند. مطمئناً این مطلب در مورد تلفن های سامسونگ اشتباه است، اما با توجه به شباهت های موجود بین S11 و Galaxy Note 11 به طور قطع هم نمی توانیم این مطلب را رد کنیم.

طراحی و نمایشگر گلکسی S20 سامسونگ

ما شاهد مدل های بسیار زیادی از سری گوشی های Samsung Galaxy S11 یا S20 خواهیم بود و از آنجا که بین تعداد زیادی از آنها تفاوت هایی وجود دارد، قطعا پشت هر یک از آنها ایده ی خاصی نهفته است. تقریباً در همه ی مدل ها دوربین های عقب در قالب یک برجستگی بزرگ در پشت گوشی، در سمت چپ و بالای آن قرار گرفته اند. البته چیدمان دقیق آنها مشخص نیست، اما در برخی از مدل ها دوربین ها در یک ردیف سازمان یافته اند.

تصاویر Samsung Galaxy S20 Plus باعث می شود فکر کنیم که لنزها و فلاش دوربین گوشی در دو ردیف قرار گرفته است و این باعث می شود که قسمت چانه ی گوشی در زیر صفحه نمایش به طور نگران کننده ای ضخیم به نظر برسد (تصویر زیر را ببینید).

blank

با اینکه مواردی از تصاویر و محافظ صفحه نمایش گوشی های سامسونگ از این ایده حمایت می کند، ایوان بلس، پیشکسوت مشهور اخیراً تصویری را منتشر کرده است که نشان دهنده ی قسمت پشت گلکسی S20 پلاس و گلکسی S20 Ultra می باشد که از این قاعده مستثنی است.

همانطور که از تصویر بالا مشاهده می کنید، آرایه های دوربین به جای اینکه به صورت نواری باشند در بلوک های مستطیل شکل چیده شده اند و به نظر می رسد که اگر شما S20 Plus و S20 Ultra را از پیش تنظیم کنید، می توانید یک جفت هدفون بی سیم Galaxy Buds Plus نیز داشته باشید.

گفته های دیگری در مورد صفحه نمایش گوشی های سامسونگ گلکسی S20 وجود دارد که با عنوان مدل مرجع پوشش صفحه نمایش از آن یاد می شود. این گفته ها حاکی از آن است که برخی از این گوشی ها دارای حاشیه های نازکی هستند، هرچند این جمله در مورد قسمت “پیشانی” و “چانه” S11 بسیار خوش بینانه است چون احتمالا این دو قسمت ضخیم تر از آنچه انتظار می رود باشد.

از طرفی طبق گفته هایی که در این زمینه وجود دارد سامسونگ گلکسی S11 می تواند دوربین punch-hole خود را به بالاترین مرکز صفحه نمایش، مشابه محدوده ای که در گلکسی نوت ۱۰ استفاده شده است، منتقل کند. در این صورت این دوربین نسبت به برد نوت ۱۰ کوچکتر می شود. این مورد در تصویر بالا و نیز در تصویری که در زیر آمده قابل رویت است.

 

مهم ترین شایعه ای که در مورد نسل جدید گوشی های سامسونگ وجود دارد به اندازه ی آنها مربوط می شود. طبق این شایعه سامسونگ گلکسی S20 (که می تواند به جای S11e راه اندازی شود) دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی، S20 Plus (یا S11) دارای ۶.۷ اینچی و (S11 Plus) که همان S20 Ultra  است دارای یک صفحه نمایش ۶.۹ اینچی خواهد بود. این یک افزایش بسیار بزرگ نسبت به نسل قبلی است.

از نظر مواد مورد استفاده در ساخت گوشی نیز قطعا انتظارها این است که قسمت جلو و پشت گوشی همانطور که بیشتر تلفن ها از آن استفاده می کنند از جنس Corning Gorilla Glass باشد، اما با اینکه دستگاه های پریمیوم معمولاً دارای قاب آلومینیومی هستند، سامسونگ Galaxy S20 Ultra می تواند از یک قاب استیل ضد زنگ استفاده کند. در حال حاضر فقط گوشی های آیفون رده بالا و برخی گوشی های دیگر از این ماده ی گران قیمت و سنگین استفاده می کنند، بنابراین در صورت صحت، این امر نشان می دهد که طراحی S20 Ultra قرار است مانند طراحی گوشی های هوشمند پریمیوم باشد.

در مورد رنگ نیز طبق گفته هایی که وجود دارد احتمالا مدل گلکسی S11 استاندارد در رنگ های آبی و خاکستری و مشکی عرضه می شود. این در حالی است که احتمالا Samsung Galaxy S11e با رنگ های آبی، خاکستری و صورتی وارد بازار می شود اما هنوز هیچ صحبتی در مورد رنگ مدل Galaxy S11 Plus بیان نشده است.

منبع دیگری که اطلاعاتی در مورد نسل جدید گوشی های سامسونگ در اختیار قرار می دهد رنگ انها را به این صورت بیان می کند: S20 در رنگ های خاکستری کیهانی، ابر آبی و ابر صورتی، S20 Plus در رنگ های سیاه کیهانی، خاکستری کیهانی و ابر آبی و S20 Ultra در رنگ های سیاه کیهانی و خاکستری کیهانی عرضه خواهند شد. جالب است که طبق گفته های این منبع لبه های منحنی شکل سه بعدی معمولی S-line گوشی با زاویه های ۵/۲ درجه ی ظریف تری همراه خواهد بود.

نمایشگرهای گوشی های نسل جدید سامسونگ ممکن است دارای سرعت رفرش ۱۲۰ هرتز باشند، اگر این مورد صحت داشته باشد قطعا این ها تعاملات نرم و صاف تری نسبت به S10 با سرعت رفرش ۶۰ هرتز دارند. البته این مطلب فقط در حد یک نظریه است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی در گوشی های Galaxy S11 دیده شود، اما به نظر می رسد این مدل کاندیدای احتمالی این سرعت باشد.

مورد بعدی اندازه ی دقیق صفحه نمایش است که ۳۲۰۰ x 1440 می باشد. این اندازه باعث می شود کوچکترین دستگاه نیز از لحاظ فنی بهترین تعداد پیکسل در اینچ را داشته باشد. از طرفی S11 می تواند از فناوری صفحه نمایش جدیدی به نام SAMOLED که توسط سامسونگ نامگذاری شده است استفاده کند که به نظر می رسد نسخه ی جدیدی از صفحه نمایش های AMOLED استفاده شده در دیگر تلفن های سامسونگ باشد، هر چند قطعا این دو مورد با هم متفاوت هستند.

دوربین گلکسی S20 سامسونگ

طبق گفته هایی که در این باره شنیده می شود ما انتظار داریم که سامسونگ Galaxy S11 (یا S20 Plus) با یک سنسور جدید ۱۰۸ مگاپیکسلی همراه باشد. البته این مورد احتمالا راجع به S20 Lite صدق نمی کند. این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ظاهراً ۹ پیکسل را در قالب یک پیکسل با هم ترکیب می کند و این مورد برای عکس های ۱۲ مگاپیکسلی که می تواند نور زیادی را به خود اختصاص دهد بسیار کارایی دارد. یک منبع به لنزهای بزرگنمایی نوری ۵ برابر در این تلفن هوشمند نیز اشاره می کند که می تواند ۴۸ مگاپیکسل باشد.

عمر باتری سامسونگ گلکسی S20

احتمالا باتری که در سامسونگ Galaxy S11 (یا Galaxy S20 Plus) عرضه می شود یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است (این گفته بر اساس عکسی که توسط یک وب سایت صدور گواهینامه در کره به اشتراک گذاشته شده است بیان می شود بنابراین به نظر می رسد صحت داشته باشد، با این حال نمی توان در این باره کاملا مطمئن بود). اگر این مورد واقعیت داشته باشد، گلکسی S11 همان ظرفیت Galaxy Note 10 Plus را خواهد داشت و شاهد فناوری جدیدی که انتظار داشتیم در آن ببینیم خواهیم بود.

ما از منبع دیگری شنیدیم که سامسونگ Galaxy S11 Plus (یا Galaxy S20 Ultra) از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد که این بزرگترین مورد استفاده شده در یک دستگاه Galaxy S خواهد بود. این شایعه تقریبا منطقی است، چون S11 Plus تا حدی از S11 پیشرفته تر است اما با اطمینان نمی توان آن را بیان کرد.

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار