سیستم عامل KaiOS آپدیت شد

6e30ecaa33aced26b162ca67d9f20ed6
زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت گوگل پس از تسخیر سیستم عامل گوشی های هوشمند به سراغ گوشی های ساده رفته است و سیستم عاملی را با نام KaiOS برای آن ها توسعه داده و عرضه کرده است. این سیستم عامل بر روی گوشی های ساده اجرا خواهد شد در آینده‌ای نه چندان دور به تمام نقاط جهان راه خواهند یافت.

شاید شما فکر کنید که KaiOS یکی از سیستم عامل های ناشناخته‌ی دنیا به شمار می‌رود، اما جالب است بدانید که در حال حاضر این سیستم عامل جزو سومین سیستم عامل های محبوب گوشی ها به شمار می‌رود و بیش از یک صد میلیون دستگاه وجود دارد که بر روی این سیستم عامل اجرا می‌شوند.

گوگل در حال حاضر در تلاش است تا بتواند این سیستم عامل را به جایگاه بالاتری ارتقاء دهد و به آن ویژگی های قدرتمندی را اضافه کند. برای مثال در به روز رسانی جدیدی که بر روی این سیستم عامل انجام شد به این سیستم عامل قابلیت پشتیبانی از برنامه هایی چون Maps، یوتیوب و سرچ داده شد. این برنامه ها به لطف شرکت TCL به این سیستم عامل اضافه شدند و این طور که به نظر می‌رسد گوگل برای ارتقاء هرچه بیشتر این سیستم عامل در سال جاری قرار است با شرکت های چون کوالکام و فیس بوک قرار داد همکاری ایجاد کند.

در سال آتی شاهد بهینه سازی عملکرد این سیستم عامل در گوشی های پایین رده و اضافه شدن قابلیت مولتی تسکینگ در آن خواهیم بود. در به روز رسانی جدید این سیستم عامل قابلیت Copy/Paste به آن اضافه شد و قرار است یادگیری ماشین نیز به قابلیت های آن اضافه شود.

منبع

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار