ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو معرفی شدند

27101c69bec21204d9a46e7b191d74ce
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در نیمه اول شهریور ماه توسط ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو توسط این شرکت معرفی شدند. ریلمی برای اینکه از دیگر رقبا خود در زمینه تولید گوشی های هوشمند عقب نماند این سری از گوشی های خود را به دوربین با کیفیت، باتری پر قدرت و همچنین بدنه ای جذاب تر مجهز کرده است. این دو تازه نفس از کمپانی ریلمی به دلیل برخورداری از قاب های بسیار چشم نواز چشم کاربران را به خود خیره کرده است. ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو در مراسمی به طور رسمی معرفی شدند که در ادامه مشخصات این دو محصول را خواهید خواند:

ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو Realme 7 pro

مشخصات ریلمی ۷ پرو

ریلمی ۷ پرو که به نوعی ادامه دهنده راه ریلمی ۶ پرو است در بخش  پردازنده به مانند یکدیگر هستند. هر دو این اسمارتفون ها از تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G بهره برده اند. اما به لحاظ نمایشگر ریلمی ۷ پرو دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچ بوده که مقداری از مدل قبلی کوچکتر است. کیفیت این نمایشگر فول اچ دی پلاس است که از نرخ تازه سازی ۶۰ هرتزی نیز برخوردار است. علت کم شدن نرخ تازه سازی در ریلمی ۷ پرو به نسبت ریلمی ۶ پرو در تمایل کاربران به داشتن نمایشگر های آمولد با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتزی بوده است. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که طرفداران این برند نمایشگر های آمولد با نرخ ۶۰ هرتزی را به نمایشگر های ال سی دی با نرخ ۹۰ هرتزی ترجیح می دهند. از دیگر ویژگی های این دستگاه نسبت به مدل قبلی تعبیه جایگاه حسگر اثر انشگت است. در ریلمی ۷ پرو این حسگر بر روی نمایشگر قرار گرفته است، این در حالی است که در ریلمی ۶ پرو این سیستم امنیتی در کنار دستگاه قرار داشت.

از دیگر ویژیگی های این گوش می توان به دوربین آن اشاره کرد. دوربین ریلمی ۷ پرو دارای ۴ لنز بوده که از لنز های ۶۴ میگاپیکسلی واید ، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید ، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و همچنین لنز ۲ مگاپیکسلی عمق تشکیل شده است. در قسمت دوربین سلفی نیز یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی جای خود را به دو لنز ۸ و ۱۶ مگاپیکسلی در ریلمی ۶ پرو داده است.

نقطه قوت این گوشی باتری آن است. باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری این دستگاه که با درگاه USB-C تغذیه می شود به دلیل قابلیت شارژ سریع ۶۵ واتی می تواند در ۱۲ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود. از این رو این گوشی بهترین گزینه برای افرادی است که در طول روز به مدت بسیاری با گوشی خود کار می کنند. ناگفته نماند که ریلمی ۷ پرو دارای امکاناتی چون جک ۳.۵ میلی متری هدفون، جایگاه اختصاصی حافظه، تکنولوژی NavIC، و همچنین GPS است.

ریلمی ۷ پرو از اندروید ۱۰ برخوردار بوده و به رابط کاربری اختصاصی  Realmi UI مجهز شده است. کاربران می توانند این گوشی را در دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت تهیه کنند و همانطور که اشاره شد امکان ارتقای حافظه داخلی از طریق کارت جانبی نیز میسر خواهد بود.

ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو Realme 7

مشخصات ریلمی ۷

ریلمی به مانند نسل قبلی خود از نمایشگر LCD با نرخ تازه سازی ۹۰ هرترز برخوردار است. نمایشگر این اسمارتوفون ۶.۵ اینچ بوده که رزولوشنی معادل ۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد. ریلمی ۷ اولین اسمارتفون این کمپانی است که با تراشه تازه معرفی شده هلیو G95 همراه شده است. باتری این دستگاه با اینکه از قدرت بیشتری نسبت به برادر خود برخوردار است، اما قابلیت شارژ سریع آن کمتر از ریلمی ۷ پرو است. این گوشی با قدرت باتری ۵۰۰ میلی آمپر دارای قابلیت شارژ سریع ۳۰ وات است.

آرایش دوربین ها در ریلمی ۷ به مانند ریلمی ۷ پرو است. با این تفاوت که در دوربین سلفی از یک لنز ۱۶ مگپیکسلی به جای لنز ۳۲ مگاپیکسلی ریلمی ۷ پرو استفاده شده است. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به برخورداری از درگاه شارژ USB-C، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و همچنین درگاه اختصاصی کارت حافظه جانبی اشاره کرد. ریلمی ۷ نیز از اندروید ۱۰ با رابط کاربری Realmi UI برخوردار است.

ریلمی ۷ نیز در دو نسخه عرضه شده است. با این تفاوت که نسخه ۶ گیگابایت آن دارای ۶۴ گیگاباتی حافظه داخلی است و نسخه ۸ گیگابایتی آن از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره مند است. ریلمی با وجود اینکه در برابر قطرات آب مقاوم است، اما به مانند مدل پیشرفته خود یعنی ریلمی ۷ پرو از استاندارد IP بهره مند نیست. گفتنی است که حسگر اثر انگشت در این مدل بر کنار بدنه تعبیه شده است.

قیمت ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو

این دو گوشی میان رده از کمپانی ریلمی از قیمت های مقرون به صرفه ای نیز برخودار هستند. در ادامه قیمت های نسخه های مختلف این دو مدل را می خوانید:

  • ریلمی ۷ پرو با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۷۰ دلار
  • ریلمی ۷ پرو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۳۰۰ دلار
  • ریلمی ۷ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۰۵ دلار
  • ریلمی ۷ با ۸ گیگبایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۳۰ دلار
0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار