داغ شدن گوشی، از علت تا راه حل

08e3020033bb4f221965453c5038a7de
زمان مطالعه: 6 دقیقه

داغ شدن گوشی همراه یکی از چالش های دارندگان آن است. بسیاری از ما حتی علت آن را نمی دانیم ، نمداینم گوشی به طور خودکار با این پدیده مواجه می شود یا اینکه عواملی دست به یکدیگر می دهند تا این اتفاق رخ دهد. اساسا نمی دانیم داغ شدن گوشی امری طبیعی است و یا تنها در مواقعی می تواند طبیعی باشد. برخی کاربران مدعی هستند در زمان شارژ، گوشی و آداپتور همزمان حرارت تولید می کنند. از طرفی برخی شکایت دارد که که در زمان تماشای ویدئو و یا بازی با این مشکل رو به رو می شوند و گروه سوم نیز ادعا می کنند گوشی هوشمندشان بدون هیچ علت به طور ناگهانی داغ می شود. شما در کدام دسته هستید؟

قطعا این اتفاق به قدری برای شما مشکوک و کلافه کننده بوده است که به این مطلب رسیده اید. اگر می خواهید علت داغ شدن گوشی و روش های جلوگیری از آن را بدانید پای این نوشتار بمانید. دیجی دو در یک بررسی همه جانبه علت این موضوع و همچنین راه حل آن را در قالب نوشته پیش روی شما جمع آوری کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید:

داغ شدن گوشی

علت داغ شدن گوشی و راه جلوگیری از آن

همانطور که در بالا اشاره شد علت داغ شدن گوشی می تواند به عوامل متعددی وابسه باشد. اما همه ما علت اصلی را استفاده طولانی مدت از گوشی می دانیم. با این وجود این علت نمی تواند تنها علت باشد. برای مثال، روشن بودن وای فای برای مدت طولانی، اجرای بازی های سنگین برای مدت طولانی، اتصالات طولانی مدت با گوشی مانند بلوتوث و یا روشنایی بیش از اندازه نمایشگر از علت های دیگر داغ شدن گوشی به شمار می آیند. اما آیا داغ شدن گوشی با این عوامل طبیعی است. در ابتدا باید مشخص کنید که گوشی شما تا چه اندازه و برای چه مدتی داغ می شود تا بتوانید تشخیص دهید این بالا رفتن حرارت طبیعی بوده یا خیر.

از این جهت ممکن است پردازنده قدرتمند گوشی شما موجب داغ شدن آن شود، بنابراین در این مواقع پس از مدت کوتاهی گرمای تولید شده از بین رفته و گوشی به حالت قبل باز خواهد گشت.

داغ شدن گوشی در صورت کار با دوربین

برخی کاربران ادعا می کنند که در زمان کار با دوربین گرمای دستگاه بیشتر می شود. در گوشی های حال حاضر بهره مندی از دوربین های با کیفیت چندگانه خود عاملی برای مصرف بیشتر باتری و در نتیجه داغ شدن گوشی است. از این رو این عامل نمی تواند خبر از مشکل اساسی در گوشی شما دهد.

کند عمل کردن همراه با داغ شدن گوشی

برخی در هنگام داغ شدن گوشی عملکرد کند آن را نیز تجربه می کنند. در این مواقع سخت افزار گوشی به دلیل عدم توانایی در تجزیه داده ها موجب داغ شدن گوشی خواهد شد. بنابراین یک علت دیگر به سخت افزر های ناتوان اشاره دارد. برای حل این موضوع باید به میزان پر بودن حافظه و برنامه های نصب روی گوشی دقت کنید.

استفاده از چندین برنامه همزمان

در مواقعی نیز باز بودن چندین برنامه در گوشی در حالی که بلا استفاده ماننده است موجب مصرف باتری بیشتر و در نتیجه داغ شدن گوشی خواهد شد. بنابراین توصیه می شود زمانی که به برنامه ای احتیاج ندارید آن را ببدید. این نکته را در زمان شارژ شدن گوشی به خاطر داشته باشید. در واقع در زمانی که باتری در حال شارژ شدن است از باز نبودن برنامه اطمینان حاصل کنید.

 

قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب

برخی کاربران عادت دارند که گوشی خود را روی صندلی و یا داشبورد ماشین قرار دهند. نور خورشید وقتی به طور مستقیم به گوشی شما تابیده می شود گرم شدن آن را در پی خواهد داشت. از این جهت از قرار دادن گوشی در معرض آفتاب و نور مستقیم بپرهیزید.

اعلانات غیر ضروری و اپلیکیشن های بلا استفاده

بهتر است هر از چند گاهی به برنامه های نصب شده نگاهی بینداید. بی شک برنامه هایی در گوشی شما وجود دارند که از آن ها استفاده ای نمی کنید. با حذف برنامه های غیر ضروری به سرعت پردازش دستگاه خود کمک کرده اید که نتیجه آن صرفه جویی در مصرف باتری خواهد بود.  نکته بعدی خاموش کردن اعلانات برنامه ها است. اگر برنامه هایی دارید که اعلانات بسیاری برای شما ارسال می کند داغ شدن گوشی پس از مدت طولانی روشن بودن اعلانات طبیعی است. از این رو با خاموش کردن آن ها می توانید موجب کاهش حرارت گوشی شوید.

درگاه شارژ و کابل آن را بررسی کنید

در بسیاری از مواقع مشکلات و آسیب های ناشی از درگاه شارژ و همچنین آداپتور و کابل با شارژ دهی ناقص موجب گرم شدن گوشی خواهند شد. بنابراین اگر هنگام شارژ شدن گوشی با گرمای بیش اندازه آن مواجه می شوید این موارد را بررسی کنید.

داغ شدن گوشی

هنگام شارژ کاور گوشی را خارج کنید

اگر با بررسی کابل و درگاه شارژ متوجه آسیبی نشدید در زمان شارژ کاور گوشی را خارج کنید تا گوشی گرمای تولید شده در حین انتقال انرژی را در خود نگه ندارد. با این اقدام در زمان شارژ، گوشی به میزان کمتری داغ خواهد شد.

به میزان حافظه گوشی توجه کنید

پر شدن گوشی یکی از عوامل مهم در کند شدن  و کاهش قدرت باتری و در نتیجه داغ شدن آن است. پر بودن حافظه داخلی می تواند فعالیت پردازنده را بیشتر کند. از این جهت بهتر است همیشه ۳۰ درصد از حافظه داخلی خالی باشد .

آنتی ویروس را روی گوشی خود نصب کنید

زمانی که برنامه های مخرب را روی گوشی نصب می کنید وجود ویروس در گوشی موجب کاهش عملکرد پردازنده و افزایش فشار بر آن می شود. به این دلیل می توانید با نصب آنتی ویروس ها فضای سخت افزاری گوشی را محافظت کنید.

داغ شدن گوشی

به روز رسانی گوشی را فراموش نکنید

یکی از عاملین مهم در کاهش عمر باتری و همچین داغ شدن آن، وجود اپلیکیشن های قدیمی است. به یاد داشته باشید زمانی که کمپانی ها برنامه ای را به روز رسانی می کنند بی شک در مورد بهینه سازی آن ها در مصرف باتری نیز چاره ای اندیشیده اند. بنابراین با داشتن نسخه های به روز می توانید در مصرف باتری و کاهش دمای گوشی تاثیر گذار باشید.

شارژ دهی مناسب داشته باشید

شارژ کامل صد در صدی گوشی و تخلیه کامل آن علاوه بر اینکه عمر باتری را کاهش می دهد موجب داغ شدن آن نیز می شود. یکی دیگر از توصیه ها در زمینه نحوه شارژ کردن گوشی قرار دادن آن در حین شارژ بر سطحی صاف و خنک است. از این رو از قرار دادن گوشی در زمان شارژ شدن روی الیاف و مکان هایی که گرما را در خود نگه می دارند خودداری کنید.

جمع بندی پایانی

داغ شدن گوشی یکی از مهمترین نشانه هایی است که می تواند خبر از اختلال عملکرد در گوشی را دهد. از این جهت بسیار اهمیت دارد که در زمان داغ شدن به نکات بالا توجه کنید. ما در این نوشتار عوامل ایجاد کننده این مشکل و همچنین راه های جلوگیری از داغ شدن گوشی را مطرح کردیم. اگر با این مشکل مواجه شده اید بهتر است تمام عوامل یاد شده را در گوشی هوشمند خود بررسی کنید. در صورتی که هیچ یک از عوامل بالا وجود نداشت احتمال اینکه مشکلی سخت افزاری موجب داغ شدن گوشی شما شده باشد بسیار بالا است. بنابراین قبل از اینکه با مشکلات بیشتری مواجه شوید حتما به یک متخصص تعمیر گوشی های هوشمند مراجعه کنید.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار