ترفند های اینستاگرامی

43360ecca0c30e102ebe91a8e664d1d9
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کمتر کسی با شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا نیست، اغلب ما به خوبی این شبکه محبوب را می شناسیم حتی اگر اکانتی در آن نساخته باشیم. اما برای افرادی که ساعت های بیشماری را در این برنامه می گذرانند دانستن برخی ترفندها می تواند گذر زمان را لذت بخش تر نیز کند. با توجه به اینکه صرف وقت بسیار در این نوع اپلیکیشن ها مضر و مخرب است، اما دانستن درباره الگوریتم و کاربرد های آن بسیار لذت بخش است.

به طور کلی این شبکه اجتماعی بسیار ساده طراحی شده است تا اغلب کاربران بتوانند در مدت زمان کوتاهی با آن ارتباط برقرار کنند. اما تمامی افراد از ترفند ها و کاربرد های آن آگاه نیستند. گاهی نبود آگاهی از ابعاد این شبکه مشکل ساز نیز است که صحبت درباره آن در این مقال نمی گنجد. در ادامه بر آن شدیم تا برخی ترفند های این شبکه اجتماعی را معرفی کنیم تا اگر به عنوان یک بیزنس به آن نگاه می کنید، بتوانید از قابلیت های ان بیشتر استفاده کنید. با دیجی دو همراه باشید:

ترفند های اینستاگرامی

چطور از چشم کاربران مخفی بمانیم؟

تا پیش از این دیگر شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و تلگرام امکان مخفی کردن زمان آنلاین را داشتند. این قابلیت اخیرا به اینستاگرام نیز اضافه شده است که این امکان را فراهم می کند تا کابر فضایی خصصوی تر را تجربه کند. گفتنی است که در حال حاضر امکان مخفی کردن حالت مشاهده مخاطبان نیز ممکن است.

اگر بخواهید در این شبکه نگاه کاربری را محدود کنید می توانید با انتخاب نمایه پروفایل شخص و ضربه روی سه نقطه با انتخاب گزینه Restrict این مخاطب را محدود کنید. اگر هم می.خواهید مخاطبی را برای همیشه حذف کنید می توانید گزینه بلاک را انتخاب کنید.

مرتب سازی کالکشن

همه ما ذخیره هزاران پشت را در یک صفحه تجربه کرده ایم که در مواقع نیاز قادر به پیدا کردن آن ها نبوده ایم ،درست مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه. در اینستاگرام برای مرتب سازی موارد ذخیره شده می توانید با انتخاب گزینه کالکشن فولدر، موضوعات مختلف خود را دسته بندی کند تا در زمان نیاز بتوانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از این امکان اینستاگرام کافیست به قسمت نمایه پروفایل خود مراجعه کنید. پس از انتخاب سه نقطه گزینه سیو را انتخاب کنید، سپس با انتخاب گزینه پلاس  (+) می توایند با ساخت فولدر و تعیین نام برای آن پست های مورد نظر را دسته بندی کنید.

ترفند های اینستاگرامی

پین کردن نظرات مثبت

این قابلیت بیشتر برای بلاگر ها و کسانی که به اینستاگرام نگا هبیزنسی دارند مفید است. به طوری که می توانند با پین سه نظر مثبت به اول کامنت ها فعالیت خود را در صفحه قابل اعتماد نشان دهند. برای انجام این کار می توانید با انتخاب کامنت مورد نظر و کشیدن آن به سمت چپ این کامنت را به اولین کامنت پین کنید. البته توجه داشته باشید این اقدام با دریافت پیام از سوی مخاطب همراه خواهد بود. بنابراین اگر نمی خواهید که شخص مورد نظر از این اقدام شما بی اطلاع بماند بهتر است این کار را برای شخص دیگری انجام دهید.

ذخیره سازی محتوای صوتی

گاها صوت و یا موسیقی ای در کلیپ ممکن است شما را جذب کند، اما نخواهید پست را سیو داشته باشید. خوشبختانه اینستاگرام امکان ذخیره سازی صدا را فراهم آورده است. از این جهت شما می توانید با انتخاب یک کلیپ به سراغ اطلاعات صوتی آن باشید. در ادامه باید روی گزینه Save Audio کلید کنید. برای دسترسی به موسقی نیز می توانید به قسمت نمایه پروفایل خود مراجعه کنید و روی منوی سه نقطه ضربه بزنید، سپس با انتخاب گزینه سیو کلیه فایل های صوتی را مشاهده خواهید کرد. البته این بخش به صورت جداگانه نمایش داده خواهد شد.

ترفند های اینستاگرامی

پاک کردن سایقه جست و جو

یکی دیگر امکانات این شبکه اجتماعی امکان پاک کردن جست و جو ها است. البته که برخی کاربران به این موضوع اهمیتی نمی دهند. اما برخی نمی خواهند شخصی به این داده ها دسترسی داشته باشد. برای پاک کردن این قسمت می توانید به پرفایل خود مراجعه کنید و با انتخاب گزینه سه خط کنار صفحه به قسمت تنظیمات بروید، سپس با انتخاب گزینه سیکوریتی (Security)  گزینه (Clear Search History) را انتخاب کنید.

 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار