بهترین مادربرد برای گیمینگ

f55ee694db508cb2143f132f2b704e5f
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مادربرد یکی از مهم ترین عواملی است که در هنگام بازی به گیمر های حرفه ای کمک می کند تا روند بازی بهتری داشته باشند. زیرا که مادربرد ها نقش مهمی در اجرای تمامی بازی های سنگین دارند و سبب می شوند که یک بازی با کیفیت بالایی اجرا گردد. 

واقعیت این است که تعداد مادربرد هایی که در بازار دیجیتال وجود دارد بسیار زیاد است. همین تعدد و تنوع سبب می شود که انتخاب بین گزینه های زیاد دشوار گردد. 

البته باید این نکته را در خاطر داشته باشید که بهترین و نوین ترین مادربرد هایی که در بازار عرضه می شوند هزینه های بیشتری نسبت به مادربرد های قدیمی خواهند داشت. به همین دلیل است که افراد همواره به دنبال این هستند که در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه اند از یک مادربرد قدیمی اما با کیفیت استفاده کنند. 

افرادی که می خواهند یک مادربرد خوب یا بهترین مادربرد برای گیمینگ را انتخاب کنند، این امکان برایشان فراهم است که از پردازنده های AMD Ryzen 5000 و Intel Core 9000 استفاده کنند. در واقع این گزینه ها برای شروع خوب هستند و افراد می توانند به عنوان گام های اولیه از این مادر برد ها استفاده کنند.  

ویژگی های بهترین مادربرد برای گیمینگ 

مهم ترین ویژگی هایی که می توانیم برای بهترین مادربرد برای گیمینگ برشمریم موارد زیر می باشند: 

  • مادربرد باید این امکان را داشته باشد که بهترین نوع CPU که به بازی اختصاص دارد را در خود قرار دهد. 
  • مادربرد باید این امکان را برای گیمر ها فراهم کند که تمامی اقداماتی که در طول بازی انجام می دهد را به نحو عالی انجام دهد. 
  • مادربرد باید این امکان را فراهم کند که گیمر تنظیمات خوبی را برای بازی خود انجام دهد. 
  • مادر برد باید از بهترین و قابل اعتماد ترین برند باشد تا بتوانیم تا حد زیادی در خصوص کیفیت آن اطمینان حاصل کنیم. 
  • مادر برد باید از سوی فروشندگان گارانتی شود تا با خیال راحت بتوانیم در خصوص خرید آن اقدام کنیم.

مقاله مرتبط:

بهترین مادربرد برای گیمینگ 

در ادامه قرار است که تعدادی از مادربرد های خوب و باکیفیت را به شما معرفی کنیم. 

  • INTEL Z490 

blank

این مادربرد عملکرد فوق العاده ای دارد و کیفیت ساخت آن غیر قابل انکار می باشد. البته باید توجه داشته باشید که این مادربرد در کامپیوتر هایی قابل استفاده است که سطح تولیدی و کیفی آن بسیار زیاد است. با این مادربرد بالاترین و بیشترین سرعت را در ساعت کسب می کنید.  این مادربرد از رم های DDR4-4700 پشتیبانی می کند و دارای چهار درگاه ورودی برای DIMM است. 

از مهم ترین مزایا یا قابلیت هایی که می توان برای این مادربرد برشمریم: 

  • سیستم صدای این مادربرد بسیار ویژه است. 
  • دارای درگاه های مختلف و متعدد. 
  • از بیشترین میزان باس رم پشتیبانی خواهد کرد. 

بنابراین می توانید با توجه به این مزایا در خصوص خرید آن فکر کنید. پورت هایی ویدیویی در مادربرد Z490، DisplayPort 1x ، HDMI 1x می باشد. از سوی دیگر نورپردازی در تمامی بخش های مادربرد انجام می شود. عملکرد این مادربرد رقابتی است و تا حد زیادی می تواند در گیمینگ به عنوان یک مادربرد عالی به شما  کمک کند. 

  • Intel Z390 ( Gigabyte Z390 Aorus Ultra

Intel Z390 بهترین مادربرد برای گیمینگ

این مادربرد دارای ۱۰ عدد پورت داخلی است و از رم هایDDR4-4266 نیز پشتیبانی خواهد کرد. به دلیل این که در این مادربرد مدار تغذیه ای بسیار قوی طراحی شده است می توان آن را بهترین گزینه برای خریداران مادربرد دانست. حافظه این مادربرد دودرگاه M.2 به علاوه ۶ درگاه SATA است. به همین دلیل می توان آن را نسبت به سایر مادربرد ها برتر دانست. 

  • Intel Z390 ( Asus ROG Maximus XI Hero Wi-Fi

Intel Z390 بهترین مادربرد برای گیمینگ

این مادربرد دارای چهار درگاه برایDIMM که از رم های DDR4-4400 پشتیبانی می کند. این مادربرد دارای ۸ عدد پورت داخلی است و نورپردازی در بخش Heat Sink  آن انجام می شود. این مادربرد مهم ترین برتری که نسبت به سایر مادربرد ها دارد این است که منبع و مدار تغذیه آن بسیار قوی طراحی گردیده است. Asus ROG Maximus XI Hero Wi-Fi  را می توان به شکبه های بی سیم وای فای متصل کرد بدون این که قطعه خاصی برای آن نیاز باشد. 

  • Intel Z390 ( Asus ROG Strix Z390-I Gaming)

Intel Z390 بهترین مادربرد برای گیمینگ

این مدل مادربرد دارای ۷ عدد پورت داخلی می باشد. دو درگاه M.2 در کنار درگاه های SATA که تعداد آن ۴ عدد است. نورپردازی در این مدل از مادربرد در بخش های جانبی یا کناری مادربرد انجام می شود. شرکت سونی زمانی که اقدام به طراحی و تولید این مدل مادربرد خود کرده است تمامی امکاناتی که در مادربرد های بزرگ قبلی وجود داشت را نیز در این مادربرد گنجانده است. به همین دلیل می توان آن را در دسته انواع مادربرد های فوق العاده با کیفیت دانست. 

  • AMD X570 ( MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi)

AMD X570 بهترین مادربرد برای گیمینگ

این مدل مادربرد دارای ۸ عدد پورت داخلی است. رم هایی که در این نوع مادربرد پشتیبانی می شوند DDR4-4400 هستند. نورپردازی در این مدل مادربرد در سه ناحیه از بخش های مختلف مادربرد انجام می شود. مدار تغذیه ای در این مدل بسیار قدرت بالایی دارد. زمانی که برای این مادربرد یک خنک کننده مناسبی استفاده شود، پردازنده آن تا حد قابل توجهی اورکلاک می شود.MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi از وای فای ۶ پشتیبانی خواهد کرد. باید گفت این امکان از جمله امکانات منحصر به فردی است ک صرفاً در این دستگاه می توان یافت. بنابراین تا حد زیادی می توان در خصوص خرید آن مطمئن شد. 

خاتمه 

در بخش های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده بودیم تلاش مان بر این بود که بتوانیم چند نمونه از بهترین مادربرد های بازار را به شما معرفی کنیم. توصیه می شود در صورتی که می خواهید نسبت به خرید یک مادربرد خوب اقدام کنید حتماً در ابتدا مشورت های لازم را با متخصصین و مهندسین در این زمینه داشته باشید تا بتوانید خرید موفقی را انجام دهید. زیرا که در هنگام خرید مادربرد باید به بسیاری از نکات تخصصی دقت کنید. بنابراین با اطلاعات نصفه و نیمه نمی توان به سراغ خرید این قطعه مهم در سیستم های کامپیوتری رفت. 

0

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

رسانه های همکار